Στις 22 Ιουλίου, ημέρα Δευτέρα, επισκέφτηκα με μία ομάδα την Μονή-Σχολή Ουρσουλινών όπου παρακολουθήσαμε την έκθεση +ΘΛΙΨΙΣ και μας ξενάγησαν σε διάφορα έργα διάσημων καλλιτεχνών.
Όλα τα έργα ήταν υπέροχα και πολύ ενδιαφέροντα. Αυτό όμως που ξεχώρισε περισσότερο για εμένα ήταν ένα φανταστικό έργο του Πέτρου Τουλούδη όπου απεικόνιζε μία μάζα από σίδερα που ήταν περιτριγυρισμένα από αλυσίδες και σίδερα. Στην αρχή δεν ήξερα τι ήταν αλλά μετά από λίγη ώρα σκέφτηκα πως μοιάζει με έναν φυλακισμένο αετό. Στην πραγματικότητα όμως, ο καλλιτέχνης έχει φτιάξει έναν περίεργο πολυέλαιο. Αυτό που μου άρεσε περισσότερο στο έργο ήταν η ιστορία του που αρχίζει όταν ο Πέτρος ήταν μικρός: έπρεπε να πηγαίνει υποχρεωτικά στην εκκλησία. Εκεί τον έβαζαν κάθε μέρα να κάθεται κάτω από τον πολυέλαιο όπου ο μικρός φοβόταν μην πέσει στο κεφάλι του. Και έτσι εμπνεύστηκε να φτιάξει αυτό το έργο όπου εξαιτίας του έμαθε να αντιμετωπίζει τον φόβο του.
Ζοζό
Το παραπάνω κείμενο που δημοσιεύεται μαζί με άλλα 7 ως κριτική της έκθεσης +ΘΛΙΨΙΣ που παρουσιάζεται στην Ιερά Μονή Ουρσουλινών (20 Ιουλίου – 20 Αυγούστου 2024) στο πλαίσιο του προγράμματος «Όλη η Ελλάδα Ένας Πολιτισμός» του Υπουργείου Πολιτισμού. Τα άρθρα αυτά δημοσιεύονται ακριβώς όπως τα
έγραψαν τα παιδιά (10-14 ετών) που συμμετείχαν στις 22 Ιουλίου 2024 στο εργαστήριο δημιουργικής γραφής «ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ» που διοργανώθηκε στο παράλληλο πρόγραμμα της έκθεσης.
Εικόνες: οι φωτογραφίες ανήκουν στους μικρούς δημοσιογράφους.
Ιδέα, σύλληψη, παιδαγωγός: Σοφία Ελίζα Μπουράτση, θεωρητικός τέχνης και επιμελήτρια
Παιδαγωγός σχετικά με τη δημοσιογραφία: Βαγγέλης Ζαλώνης, ιδρυτής και διευθυντής του Tinos Today

