Αρχική Blog Σελίδα 293

Η Φανερωμένη της Στενής – Ιστορία, θρύλοι και πίστη

0

Προστάτιδα όχι μόνο των πιστών , αλλά και της ανατολικής ακτής του νησιού ως “νυκτοβίγλα” ,μαρτυρούμενη τουλάχιστον από το 1621 και τα κατάστιχα του συνδίκου Da Lezze, η Φανερωμένη είναι ένα μέρος έμπλεο ευλάβειας, πίστης, ελπίδας και Τηνιακής παράδοσης.

Η ιστορία της χάνεται στους αιώνες, καθώς θρύλοι την ανάγουν στην εποχή της Εικονομαχίας ή στα χρόνια ενός μεσαιωνικού ηγεμόνα που σώθηκε από θαλασσοταραχή και εκπλήρωσε το τάμα του χτίζοντας τον ναό.

Οι Θρύλοι της Φανερωμένης

Ο πρώτος μιλά για έναν ταπεινό μοναχό που έφτασε στην Τήνο για να σώσει μια εικόνα της Παναγίας. Το καντήλι που άναβε μπροστά της έγινε φως σωτήριο: άλλοτε παρηγοριά του ίδιου, άλλοτε φάρος για τα πλοιάρια που πάλευαν με τους ανέμους του Τσικνιά. Το ίδιο φως έσωσε ακόμη και μια αυτοκρατορική γαλέρα, με τίμημα όμως τη θυσία του μοναχού, ο οποίος τιμήθηκε σαν άγιος από τους ντόπιους.

Ο δεύτερος θρύλος μιλά για έναν άρχοντα που κινδύνευε να χαθεί στα μανιασμένα κύματα. Ένα ξαφνικό φως τού φανέρωσε τη σωτηρία και εκείνος, ευγνωμονώντας την Παναγία, ύψωσε στο σημείο εκκλησάκι για να μείνει το καντήλι της αιώνιος οδηγός των ναυτικών.

Έτσι, ανάμεσα σε ιστορία και θρύλο, η Φανερωμένη στέκει αιώνες τώρα, με το φως της να γίνεται σύμβολο πίστης, ελπίδας και προστασίας.

Από τον 17ο αιώνα διαθέτουμε πλούσια έγγραφα που μαρτυρούν την ύπαρξή της. Στη διάρκεια των αιώνων η εκκλησία ανακαινίστηκε πολλές φορές, ενώ το πανηγύρι της – την Κυριακή μετά την Κοίμηση της Θεοτόκου – συγκεντρώνει μέχρι σήμερα πλήθος πιστών και των δύο δογμάτων , παράδειγμα αρμονικής συνύπαρξης, σεβασμού και χριστιανικής αγάπης. Χαρακτηριστική είναι η ευλάβεια σε αυτήν των Αγαπιανών , οι οποίοι κάθε χρόνο έρχονταν με τα πόδια από το Αγάπι σε ανάμνηση ενός θαύματος όπου ένα παιδί που δεν είχε μιλήσει ποτέ , μίλησε για πρώτη φορά εκεί και έμεναν σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο φιλοξενίας , την οποία εμείς οι ντόπιοι τη λέμε “Αγαπιανή”.

Παρά την αδιάφορη πνευματικά εποχή που διάγουμε και την προσπάθεια επιπεδοποίησης των πάντων, η Φανερωμένη παραμένει σημείο αναφοράς για τους ενορίτες της Στενής και για ολόκληρη την Τήνο, τόπος προσευχής, τάματος και παράδοσης. Το καντήλι της, όπως και πριν από αιώνες, συνεχίζει να φέγγει ως φάρος πίστης και ελπίδας, με τις νέες γενιές να επωμίζονται με χαρά και θέρμη την ιερή ευθύνη της συντήρησης του προσκυνήματος, την τέλεση των πανηγυρικών λειτουργιών και το άναμμα του καντηλιού, το οποίο αισιοδοξούμε να μη σβήσει ποτέ.

Και του χρόνου!

Κείμενο – Μάρκος Παλαμάρης
Φωτογραφίες – Παναγιώτης Χαλκιάς

Ενοικιάζεται κατοικία στην Αγκάλη Τήνου

0

Ενοικιάζεται για την περίοδο από Αρχές Σεπτεμβρίου έως τέλη Ιουνίου, πλήρως εξοπλισμένη και επιπλωμένη κατοικία στη χώρα της Τήνου, περιοχή Αγκάλη, σε συγκρότημα κατοικιών, μπροστά στη θάλασσα, 5 λεπτά από το κέντρο και τα σουπερμάρκετ, με τα πόδια.»

Παροχές:

  • 3 κλιματιστικά
  • Πλυντήριο ρούχων
  • φούρνος/ εστίες
  • Μεγάλο ψυγείο
  • Δύο μονά κρεβάτια 
  • Καναπές κρεβάτι 

Τηλέφωνο επικοινωνίας 6949077715 

To 51ο Φεστιβάλ ΚΝΕ-Οδηγητή στην Τήνο

0

Με σύνθημα «Ανατρέπουμε το παλιό, ανοίγουμε το δρόμο στο νέο. Σοσιαλισμός για να νικήσει το δίκιο!», το 51ο Φεστιβάλ ΚΝΕ-Οδηγητή έκανε στάση την Κυριακή στην Τήνο. Με επιτυχία ολοκληρώθηκε το Φεστιβάλ της ΚΝΕ. Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος δυναμικό παρών έδωσε πλήθος κόσμου από όλες τις μεριές του νησιού στο χωριό της Κώμης.

Για ακόμα μια χρονιά στάλθηκε το βροντερό μήνυμα της ανυποχώρητης πάλης της ΚΝΕ και του ΚΚΕ απέναντι στο σύστημα της εκμετάλλευσης, της φτώχειας και των πολέμων. Ιδιαίτερα εκφράστηκε η καταδίκη ενάντια στα εγκλήματα που διαπράττει το κράτος -δολοφόνος του Ισραήλ και η αλληλεγγύη στον δίκαιο αγώνα του Παλαιστινιακού λαού.

Το πρόγραμμα του Φεστιβάλ ξεκίνησε με χαιρετισμό από την Έφη Καγκιά, στέλεχος της ΚΝΕ.

Στη συνέχεια ακολούθησε η κεντρική ομιλία από τον Βασίλη Πύρρο, μέλος του Γραφείου του Κεντρικού Συμβουλίου της ΚΝΕ, ο οποίος μεταξύ άλλων τόνισε την αναγκαιότητα να δυναμώσει ακόμη περισσότερο η λαϊκή πάλη ενάντια στην αντιλαϊκή πολιτική για την απεμπλοκή της χώρας από τους ιμπεριαλιστικούς
σχεδιασμούς και πολέμους, ενώ ανέδειξε ότι «ο πόλεμος δεν είναι ένα εξωτερικό φαινόμενο αλλά συνέχεια του ακήρυχτου πολέμου στην καθημερινότητα μας, με περικοπές,το νομοσχέδιο για τη 13ωρη συνεχόμενη εργασία….»

Ιδιαίτερη αναφορά στην ομιλία του έκανε για τα τοπικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι στο νησί της Τήνου, ξεκινώντας από τα πανάκριβα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, όπου η κυβέρνηση αντί να παίρνει μέτρα για να μειωθούν, δίνει δωράκια στους εφοπλιστές, ενώ αποκάλυψε την εκρηκτική κατάσταση στην
Υγεία λέγοντας « Στο κέντρο Υγείας λείπουν βασικές ειδικότητες. Δεν μπορεί να σηκώσει το βάρος ούτε τον χειμώνα, πόσο μάλλον κατά την τουριστική περίοδο, παρά τις μεγάλες προσπάθειες που κάνουν οι γιατροί και οι νοσηλευτές.»

Συνέχισε αναφέροντας πως «Οι κυβερνήσεις επέβαλλαν να εγκατασταθούν ανεμογγενήτριες – παρά τις μεγάλες αντιδράσεις των κατοίκων που τους έσυραν ακόμη και στα δικαστήρια- για να εξασφαλιστεί όπως έλεγαν πράσινο και φθηνό ρεύμα. Το ρεύμα όμως παραμένει πανάκριβο και οι διακοπές ρεύματος συνεχίζουν να είναι καθημερινότητα λόγω παλαιότητας του δικτύου και υποστελέχωσης του ιδιωτικοποιημένου ΔΕΔΔΗΕ. Αντίστοιχα προβλήματα με το νερό, ενώ οι πισίνες των 5άστερων είναι γεμάτες, μπίζνες και με το εμπόριο σκουπιδιών. Και ο κατάλογος δεν έχει τελειωμό. Και όλα αυτά τη στιγμή που οι κάτοικοι βλέπουν μπροστά στα μάτια τους ένα χορό εκατομμυρίων από το περιβόητο «τουριστικό θαύμα». Θαύμα για τους εφοπλιστές , θαύμα για τους μεγαλοξενοδόχους, τι μένει όμως για την αναβάθμιση της ζωής των κατοίκων και ιδιαίτερα της νεολαίας του νησιού? Αποδεικνύεται ξανά και ξανά με κάθε αφορμή ότι έχουμε ένα κράτος ικανότατο για τους λίγους και επιλεκτικά ανίκανο για τους πολλούς. Δις για τους εφοπλιστές, δις για τους πολέμους, τίποτα για τους κατοίκους των νησιών».

Η βραδιά έκλεισε με πολύ κέφι και χορό συντροφιά με λαϊκό νησιώτικο γλέντι από μουσικό σχήμα της Τήνου. Στο χώρο επίσης λειτούργησε βιβλιοπωλείο της Σύγχρονης Εποχής καθώς και χώρος του κόκκινου αερόστατου για τους μικρούς φίλους της ΚΝΕ.

Φίλιππος Φόρτωμας: Σύνδεση της Τήνου με την Καβάλα σε ετήσια βάση

0

Την συμπερίληψη της Τήνου στους λιμένες προσέγγισης της ακτοπλοϊκής σύνδεσης Λαύριο – Άγιος Ευστράτιος – Λήμνος – Καβάλα, καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου, ενέκρινε το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, μετά από αίτημα του Βουλευτή Κυκλάδων, Φίλιππου Φόρτωμα, και του συναδέλφου του Βουλευτή Καβάλας, Μακάριου Λαζαρίδη.

Με την έγκριση των δρομολογίων αυτών, θα προκύψουν και δύο επιπλέον βραδινές αναχωρήσεις από Σύρο προς Τήνο, ένα πάγιο αίτημα του νησιού που πλέον γίνεται πραγματικότητα μετά τις συνεχείς επίμονες προσπάθειες του κ. Φόρτωμα. Η επίσημη προκήρυξη για τη συγκεκριμένη γραμμή αναμένεται στο τέλος του έτους.

Ο κ. Φόρτωμας σε συνέχεια της επίσημης ανακοίνωσης, ευχαρίστησε τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Βασίλη Κικίλια, καθώς και όλους τους υπηρεσιακούς παράγοντες του Υπουργείου, για την άψογη συνεργασία που υπάρχει σε όλα τα θέματα που αφορούν την Τήνο αλλά και συνολικά τις Κυκλάδες.

«Η ένταξη της Τήνου και των Κυκλάδων σε μια τόσο σημαντική ακτοπλοϊκή γραμμή δημιουργεί νέες προοπτικές για τα νησιά μας. Ενισχύεται η προσβασιμότητα των νησιών, διευκολύνονται οι μετακινήσεις των κατοίκων, ενώ ταυτόχρονα δίνονται ώθηση στον τουρισμό και στην τοπική οικονομία. Θέλω να ευχαριστήσω θερμά τον συνάδελφο Βουλευτή Καβάλας, Μακάριο Λαζαρίδη, για τη στενή συνεργασία μας στην κοινή αυτή προσπάθεια, που απέδωσε καρπούς προς όφελος των τοπικών κοινωνιών. Συνεχίζουμε να εργαζόμαστε με συνέπεια για αξιόπιστες θαλάσσιες συγκοινωνίες που υπηρετούν τις πραγματικές ανάγκες των νησιωτών

Σημαντική στιγμή για την Τήνο η απευθείας ακτοπλοϊκή σύνδεση με την Βόρεια Ελλάδα!

0

Νέα ακτοπλοϊκή εποχή για την Τήνο: Το νησί μας, μετά την Κρήτη, θα συνδέεται πλέον και με την Βόρεια Ελλάδα!

​Μια σημαντική εξέλιξη για την Τήνο ανακοινώνεται σήμερα, καθώς τα μέλη του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (Σ.Α.Σ),  ενέκριναν το σχετικό αίτημα του Δήμου Δήμου και τη συνοδευτική επιστολή του Δημάρχου Τήνου, Παναγιώτη Κροντηρά. Μετά την περσινή καθιέρωση της σύνδεσης με την Κρήτη, η Τήνος πρόκειται να αποκτήσει μέσα στο τρέχον ημερολογιακό έτος,  και άμεση – απευθείας ακτοπλοϊκή σύνδεση με τη Βόρεια Ελλάδα και το Λαύριο, σηματοδοτώντας  με τον τρόπο αυτό μια κίνηση-κλειδί για την τουριστική ανάπτυξη του νησιού, όλο τον χρόνο.

​Η εξέλιξη αυτή είναι αποτέλεσμα συστηματικών προσπαθειών και διαρκών επαφών του Δημάρχου. Το συγκεκριμένο ζήτημα είχε τεθεί από τον Δήμαρχο Τήνου τόσο κατά την πρόσφατη επίσκεψή του στο Υπουργείο, όσο και σε άλλες συναντήσεις του στην πρωτεύουσα και με την προηγούμενη και με την σημερινή πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

​Η ένταξη και της Τήνου στην επιδοτούμενη γραμμή Λαύριο-(Σύρος –Τήνος) Άγιος Ευστράτιος-Λήμνος-Καβάλα, για τα επόμενα 4 χρόνια, αποτελεί ένα όραμα που γίνεται πραγματικότητα. Η νέα αυτή σύνδεση είναι στρατηγικής σημασίας, ειδικά για τους χειμερινούς μήνες διότι το νησί μας αποκτά ακτοπλοϊκή πρόσβαση, εκτός του Πειραιά και της Ραφήνας, και από το Λαύριο. Τα στοιχεία κίνησης της προηγούμενης περιόδου έδειξαν ότι ένα σημαντικό ποσοστό επισκεπτών της Τήνου, τόσο για προσκυνηματικούς λόγους όσο και για άλλες δραστηριότητες, προέρχεται από τη Βόρεια Ελλάδα. Η απευθείας σύνδεση θα διευκολύνει τους επισκέπτες αυτούς, μειώνοντας τον χρόνο και το κόστος του ταξιδιού τους, ενώ παράλληλα έχει την δυνατότητα να τους προσφέρει μια άνετη, ευχάριστη, και εναλλακτική επιλογή μετακίνησης.

​Η σύνδεση αυτή αναμένεται να συμβάλει σημαντικά:

  • Στην αύξηση της τουριστικής κίνησης και κατά τους χειμερινούς μήνες, επιμηκύνοντας με αυτόν τον τρόπο την τουριστική περίοδο.
  • ​Στην ενίσχυση της τοπικής οικονομίας και των επιχειρήσεων.
  • ​Στην βελτίωση της προσβασιμότητας του νησιού.

​«Είμαστε ιδιαίτερα υπερήφανοι για αυτή την εξέλιξη», δήλωσε ο Δήμαρχος Τήνου Παναγιώτης Κροντηράς. «Η Τήνος αναπτύσσεται και επεκτείνει το δίκτυο των συνδέσεών της, φέρνοντας το νησί μας πιο κοντά σε όλη την Ελλάδα. Αυτό το βήμα είναι ένα ακόμα λιθαράκι στην προσπάθειά μας να κάνουμε την Τήνο έναν προορισμό προσβάσιμο 365 ημέρες τον χρόνο».

​Ο Δήμος Τήνου εκφράζει τις θερμές του ευχαριστίες προς το Υπουργείο και τον Υπουργό κ. Βασίλη Κικίλια, τα Μέλη του  Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συνδέσεων, και ιδιαίτερα τον εκπρόσωπο της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδας στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συνδέσεων(Σ.Α.Σ) και Αντιπεριφερειάρχη Κυκλάδων κ. Γιώργο Λεονταρίτη, τόσο για την άμεση ανταπόκριση στο σχετικό αίτημα, όσο και για την εν γένει στήριξη σε αιτήματα τα οποία έχουν να κάνουν με την βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης στο νησί μας..

Οι πολίτες, κάτοικοι του νησιού και οι ενδιαφερόμενοι επισκέπτες, θα ενημερωθούν σύντομα για τις λεπτομέρειες των δρομολογίων, αμέσως μόλις ολοκληρωθούν οι σχετικές διαδικασίες !

Πέντε (5) διακομιδές ασθενών χθες από Τήνο

0

Με μέριμνα του Κέντρου Επιχειρήσεων του Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής πραγματοποιήθηκαν, οι παρακάτω διακομιδές ασθενών, οι οποίοι έχρηζαν άμεσης νοσοκομειακής περίθαλψης:

-71χρονης, 20χρονης, 36χρονου, 63χρονου και 81χρονου, από το λιμάνι της Τήνου στο λιμάνι της Σύρου, με το Ε/Γ-Τ/Ρ “ΝΗΣΟΣ ΤΗΝΟΣ” Ν.Τ. 25,

Ευχαριστήριο Συλλόγου Ρόχαρι Τήνου

0

Πραγματοποιήθηκε με λαμπρότητα ο εορτασμός του Αγίου Κοσμά του Αιτωλού στο Ρόχαρι Τήνου. Ευχαριστούμε όλους τους ευσεβείς χριστιανούς που παραβρέθηκαν, τους ιερείς καθώς και τον Αρχιερατικό Επίτροπο Τήνου π.Γεώργιο Φανερό.

Ο Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός να πρεσβεύει για όλους μας.

Ευχαριστούμε :
– Οικογένεια Παλαμάρη Μιχαήλ και Παναγιώτη Κοντώση που προσέφεραν το φαγητό του πανηγυριού.
– Οικογένεια Ευάγγελου Τσακίρη για τα γλυκά και τα φώτα της τουαλέτας.
– Οικογένεια Ιωάννη Τζανουλίνου για τα γλυκά και τα ατομικά αρτάκια.
– Οικογένεια Γεωργίου Μπόθου για τα ρούχα της εκκλησίας.
– Την Βελουδίου Μαρίνα για τον στολισμό της εκκλησίας.

Παραδοσιακό καφενείο Veggera στην Καλλονή Τήνου

0

Στην Τήνο, όταν έλεγες “βεγγέρα”, εννοούσες τη μαζωξιά. Τη συνάντηση με φίλους και γείτονες γύρω από ένα τραπέζι, με φαγητό, κρασί και κουβέντα. Αυτό ακριβώς αναβιώνει, με αυθεντικότητα και ζεστασιά, η “Veggera” στην Καλλονη.

Στην καρδιά του χωριού, κάτω από τον αιωνόβιο πλάτανο που σκεπάζει την αυλή με την παχιά του σκιά, βρίσκεται η Veggera, ένα καφενείο που δεν μοιάζει με κανένα άλλο. Δεν είναι απλώς ένα ακόμα στέκι. Είναι μια εμπειρία.

Η αυλή που γίνεται σκηνή ζωής

Η αυλή του καφενείου έχει για στολίδι της έναν μεγάλο πλάτανο, παλιό και επιβλητικό. Τα πλατιά του κλαδιά απλώνονται πάνω από τα τραπέζια, δημιουργώντας δροσιά και μια αίσθηση γαλήνης.Το καλοκαίρι εδώ μοιάζει πιο ήπιο, πιο ανεκτό.

Ο εξωτερικός χώρος, στρωμένος με πέτρα, φιλοξενεί τα τραπεζάκια που γεμίζουν από φωνές και μυρωδιές. Ο πλάτανος δεν είναι απλώς σκιά· είναι το κέντρο της ζωής εδώ. Οι περαστικοί κοντοστέκονται να τον χαζέψουν, οι θαμώνες του δίνουν ραντεβού «στη ρίζα του», κι οι επισκέπτες δεν χορταίνουν να τον φωτογραφίζουν.

Γεύσεις αυθεντικές, με καταγωγή από την Τήνο

Το μενού είναι ένας ύμνος στην τοπική κουζίνα:

  • Πατιτού – η παραδοσιακή πατατόπιτα που δύσκολα βρίσκεις πια.
  • Φουρτάλια – ομελέτα με σίγλινο και λουκάνικο Τήνου.
  • Λαχανοντολμάδες, φάβα, λουζα, κρεατοκεφτέδες, σαλάτες με λαχανικά από τον κήπο.
  • Και φυσικά το κορυφαίο παραδοσιακό λουκάνικο από την Τήνο – με ή χωρίς σκόρδο.

Για τους πιο… μερακλήδες, υπάρχει και ο μπεκρής μεζές, το μεθυσμένο χοιρινό που λιώνει στο στόμα, και το τυροπιτάκι με τυρί Τήνου, που σου θυμίζει πως η απλότητα μπορεί να γίνει γκουρμέ.

Και για συνοδεία; Τσιπουράκι, ούζο, ή κρασί χύμα – δροσερό, τίμιο, όπως πρέπει να είναι.

Πρωινό στο χωριό – όπως παλιά

Το πρωινό μενού δεν είναι λιγότερο δελεαστικό: παραδοσιακές “κρούστες” με σιρόπι και κανέλα, ρυζόγαλο, γιαούρτι με μέλι και καρπούς, ομελέτες και αυγά με ντοματίνια πάνω σε φρυγανισμένο ψωμί, όλα σερβιρισμένα με χαμόγελο και άρωμα ελληνικού καλοκαιριού.

Η φιλοξενία που δεν παλιώνει ποτέ

Η “Veggera” δεν προσπαθεί να εντυπωσιάσει με τάσεις ή φανταχτερές παρουσιάσεις. Προσφέρει το πιο δυσεύρετο “πιάτο” της εποχής: την αληθινή φιλοξενία.

Η Γεωργία, με μια κουβέντα, μια πρόποση, ένα καλοσυνάτο “καλώς ήρθατε”, σε κάνει να νιώθεις όχι πελάτης, αλλά καλεσμένος. Και καθώς περνάει η ώρα και το τραπέζι γεμίζει και αδειάζει, και τα ποτήρια ανταλλάσσονται σε πρόποση, κάτι μαγικό συμβαίνει: από επισκέπτης, γίνεσαι φίλος.

Γιατί να πας

Γιατί η Veggera δεν είναι απλώς ένα μαγαζί – είναι μια ιδέα. Είναι η επιστροφή σε όσα αξίζουν: καλή παρέα, αληθινό φαγητό, σκιά κάτω από ένα πλάτανο και ανθρώπους που σε κοιτούν στα μάτια.

Και όσο υπάρχουν τέτοια μέρη στην Τήνο, η “βεγγέρα” δεν θα πάψει ποτέ να σημαίνει “μαζί”.

📍 Veggera – Καλλονή Τήνου
Ωράριο: Από το πρωί με πρωινά έως και το βράδυ με μεζέδες & ποτά.

Veggera
Καλλονή Τήνου
Facebook | Instagram

Εργασία στο Pollock’s στην Τήνο

0

Το Pollock’s Café στην Τήνο αναζητά προσωπικό για μερική ή πλήρη απασχόληση, και συγκεκριμένα για τα πόστα του:

– Διανομέα
– Βarista

Τηλέφωνο Επικοινωνίας – 6974940441

Νέα ακτοπλοϊκή γραμμή για την Τήνο – Έρχεται σύνδεση με Καβάλα και Λήμνο

0

Στη χθεσινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, ο δήμαρχος Τήνου Παναγιώτης Κροντηράς ανακοίνωσε την ένταξη του νησιού σε νέα ακτοπλοϊκή γραμμή, μετά από αίτημά του προς το Υπουργείο Ναυτιλίας.

Όπως αποφασίστηκε ομόφωνα από το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, η Τήνος θα συμμετέχει στη γραμμή Λαύριο – Τήνος – Άγιος Ευστράτιος – Λήμνος – Καβάλα. Η γραμμή θα είναι επιδοτούμενη, θα λειτουργεί όλο τον χρόνο και θα έχει διάρκεια τεσσάρων ετών.

Παράλληλα, στον σχεδιασμό υπάρχει η πρόβλεψη να εξεταστεί και η πιθανή ένταξη της Σύρου, με βάση το δρομολόγιο που θα ξεκινά από το Λαύριο στις 18:30. Σε περίπτωση που αυτό υλοποιηθεί, θα δοθεί η δυνατότητα επιστροφής από τη Σύρο προς την Τήνο δύο φορές την εβδομάδα.

Η απόφαση του Συμβουλίου αναμένεται να αποτυπωθεί στην επίσημη προκήρυξη μέχρι το τέλος του έτους. Η νέα γραμμή προστίθεται στη σύνδεση της Τήνου με την Κρήτη, διευρύνοντας τις ακτοπλοϊκές επιλογές του νησιού.