Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 67 του ν.3852/2010, όπως αυτό αντικαταστάθηκε από το άρθρο 74 του ν.4555/2018 και τροποποιήθηκε από τα άρθρα 177 και 184 του ν.4635/2019, την εγκύκλιο με αριθ.375/Α.Π.39167/2-6-2022 του ΥΠ.ΕΣ, τις διατάξεις του 5056/2023, την υπ’ αριθ. Εγκ.: 98 Α.Π.: 8182/26.01.2024 (ΑΔΑ: 9ΝΚ846ΜΤΛ6-Π6Λ) του Υπουργείου Εσωτερικών, σας καλούμε σε Ειδική Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, που θα λάβει χώρα στο Δημαρχιακό Κατάστημα (αίθουσα συνεδριάσεων του Δ.Σ.), την Τρίτη 31 Μαρτίου 2026 και ώρα 19:00, για τη συζήτηση και λήψη απόφασης, στο μοναδικό θέμα της ημερησίας διατάξεως:
ΘΕΜΑ ΜΟΝΟ:
Έγκριση ισολογισμού, αποτελεσμάτων χρήσεως και απολογισμού του Δήμου Τήνου για την χρήση 2024.Εισηγητής: Ευάγγελος Κορνάρος, Αντιδήμαρχος Διοικητικών και Οικονομικών Υπηρεσιών.
Α. Στο Διοικητικό Συμβούλιο και την Επιτροπή Αναπαλαίωσης Περιστεριώνων θα συμμετέχουν με τους αναπληρωτές τους οι παρακάτω:
Παρατήρηση: Τα μέλη Βελαλοπούλου Άννα και Δημητρίου Σπύρος ισοψήφισαν με 17 ψήφους και για το λόγο αυτό έγινε κλήρωσε, ενώπιο τους, από την οποία αναδείχθηκε ως 7ο μέλος του Δ.Σ. ο κ. Δημητρίου Σπύρος.
Σημείωση: Στα μέλη της Επιτροπής Αναπαλαίωσης των Περιστεριώνων-Ανεμόμυλων, θα συμμετέχουν ενεργά ως μέλη αυτής και τα αναπληρωματικά μέλη του Δ.Σ.
Ιωάννης Καποδίστριας Μετεπαναστατική Τήνος – Η γέννηση ενός κράτους
Το απόγευμα του Σαββάτου 28 Μαρτίου, όσοι παρευρέθηκαν στο Ι.ΤΗ.Π. είχαν τη χαρά να παρακολουθήσουν μία πραγματικά όμορφη και μεστή εκδήλωση, αφιερωμένη στα 250 χρόνια από τη γέννηση του Ιωάννη Καποδίστρια. Υπεύθυνος της διοργάνωσης ήταν ο Σύλλογος «Φιλόμουσοι Τήνου»., σε συνεργασία με το Ι.ΤΗ.Π.
Την εκδήλωση χαιρέτισαν η πρόεδρος του Συλλόγου Φιλόμουσων Τήνου, Κα Ελένη Σανταμούρη, ο Γραμματέας του Δ.Σ. του Ι.ΤΗ.Π. Κος Ευάγγελος Καλογήρου και ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Δωρόθεος Β’ με επιστολή του που ανέγνωσε ο π. Νικόλαος Μαραγκός.
Οι ομιλητές, Βαγγέλης Κοντοβουνήσιος, Νίκος Γκίζης και Βασίλης Ρούβαλης, με συντονιστή τον Μάρκο Παλαμάρη, καθήλωσαν το παρευρισκόμενο κοινό μέχρι το τέλος της εκδήλωσης. Μέσα από πλούσιο οπτικο-ακουστικό υλικό, παρουσίασαν τη ζωή και το έργο του Κυβερνήτη και τη σχέση του με τον Ελληνοϊταλό ποιητή Ugo Foscolo. Επίσης, έδωσαν μία γλαφυρή εικόνα της Τήνου των αρχών του 19ου αιώνα και τη θέση της σε ένα κράτος που μόλις γεννιόταν.
Ευχάριστη έκπληξη για τους θεατές ήταν οι παρεμβάσεις της Χορωδίας Φιλόμουσων Τήνου που με τρία τραγούδια έντυσαν μουσικά, αλλά και θεατρικά, τα κείμενα. Έκτακτη συμμετοχή: Βλαδίμηρος Βοϊνάς στα κρουστά.
Την Κυριακή 29 Μαρτίου, το αφιέρωμα στον Ιωάννη Καποδίστρια ολοκληρώθηκε με τον ιστορικό περίπατο «Οδοιπορικό στη Χώρα των Καποδιστριακών χρόνων». Η διαδρομή ξεκίνησε από τη Γλυπτοθήκη του Π.Ι.Ι.Ε.Τ, όπου η Ελευθερία Αφεντάκη μάς ξενάγησε με προθυμία σε όλα τα εκθέματα και ειδικά σε τρία γλυπτά που απεικονίζουν τον πρώτο Κυβερνήτη. Στη συνέχεια, η Σοφία Σέρελη και ο Μάρκος Παλαμάρης οδήγησαν το πολυάριθμο κοινό τους πίσω στον χρόνο και με την αφήγησή τους το μετέφεραν σε μία ενδιαφέρουσα εποχή έντονων αλλαγών και ιστορικών ζυμώσεων.
Η αθρόα προσέλευση κόσμου και τις δύο ημέρες ήταν δηλωτική της αγάπης των Τηνίων για την ιστορία της Ελλάδας, αλλά και του τόπου τους.
Με στόχο την πρόληψη πυρκαγιών, υπενθυμίζεται ότι οι ιδιοκτήτες, ενοικιαστές και γενικά οι χρήστες οικοπέδων και ακάλυπτων χώρων υποχρεούνται να προχωρήσουν στον καθαρισμό τους κατά το διάστημα από 1 έως 30 Απριλίου, ενώ παράλληλα οφείλουν να τα διατηρούν καθαρά καθ’ όλη τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου, έως και τις 31 Οκτωβρίου.
Επιπλέον, έως τις 30 Απριλίου θα πρέπει να υποβληθεί υπεύθυνη δήλωση καθαρισμού μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας (https://akatharista.apps.gov.gr/), διαφορετικά προβλέπεται πρόστιμο ύψους 1.000 ευρώ.
Η υποχρέωση αφορά οικόπεδα εντός σχεδίου πόλης, εντός οικισμών, σε απόσταση έως 100 μέτρων από αυτά, καθώς και εκτός σχεδίου εκτάσεις με κτίσμα (εφόσον δεν εμπίπτουν στη δασική νομοθεσία).
Ο καθαρισμός περιλαμβάνει την απομάκρυνση ξερών χόρτων, κλαδιών και απορριμμάτων, το κλάδεμα δέντρων και γενικότερα την απομάκρυνση κάθε εύφλεκτου υλικού που μπορεί να συμβάλει στην εκδήλωση ή εξάπλωση πυρκαγιάς.
Υπενθυμίζεται ότι απαγορεύεται η ανεξέλεγκτη απόρριψη των υπολειμμάτων, ενώ επιτρέπεται η καύση τους έως την έναρξη της αντιπυρικής περιόδου (1 Μαΐου), σύμφωνα με τις οδηγίες της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας.
Για περισσότερες πληροφορίες, οι πολίτες μπορούν να επικοινωνούν με τον Δήμο Τήνου στο τηλέφωνο 2283360106 ή με την Πυροσβεστική Υπηρεσία Τήνου στο 2283023129.
Με την ευλογία του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Σύρου-Τήνου κ. Δωροθέου Β’ τελέσθηκε στον Πανίερο Ναό της Ευαγγελιστρίας Τήνου τόσο η Θεία Λειτουργία της Ε´ Κυριακής των Νηστειών, όσο και ο Κατανυκτικός Εσπερινός αυτής.
Προσκεκλημένος λειτουργός και ομιλητής του Σεβασμιωτάτου κ. Δωροθέου Β’, ήταν ο Πανοσιολ. Αρχιμ. Μεθόδιος Κρητικός, Ιεροκήρυκας της Ιεράς Μητροπόλεως Πειραιώς, Ηγούμενος του Ιερού Ησυχαστηρίου Αναστάντος Χριστού Πειραιώς, συμπαραστατουμένου υπό του Αρχιερατικού Επιτρόπου της Ιεράς νήσου Τήνου, του Ιεροκήρυκος, των Διακόνων και με τη συμμετοχή του Αντιπροέδρου και μελών της Διοικούσης Επιτροπής του ΠΙΙΕΤ, εκπροσώπων Συλλόγων και Φορέων και ευλαβών Χριστιανών απ’ όλη την Ελλάδα και το εξωτερικό.
Το πρωί της Κυριακάτικης Ευχαριστιακής Συνάξεως ο Πανοσιολ. ανέλυσε την σημερινή ευαγγελική περικοπή περί του «ὃς ἐὰν θέλῃ ἐν ὑμῖν μέγας γενέσθαι, ἔσται ὑμῶν διάκονος καὶ ὃς ἂν θέλῃ ἐν ὑμῖν εἶναι πρῶτος, ἔσται ὑμῶν δοῦλος».
Το απόγευμα της Κυριακής, ανέπτυξε την ομιλία του, με θέμα «η αίτιος της χαράς – ευλαβική προσέγγιση στο πρόσωπο της Παναγίας».
Συμμετείχαν ο Αρχιερατικός Επίτροπος της Ιεράς νήσου Τήνου, ο Ιεροκήρυξ, οι Κληρικοί, ο Αντιπρόεδρος και μέλη της Διοικούσης του Πανελληνίου Ιερού Ιδρύματος Επιτροπής, οι εκπαιδευτικοί, οι εκπρόσωποι Συλλόγων και Φορέων και οι ευλαβείς Χριστιανοί που συνέρρευσαν από όλο το νησί αλλά και από άλλα μέρη της Ελλάδος και του Εξωτερικού.
Ο Πανοσιολογιώτατος π. Μεθόδιος προ του τέλους του Κατανυκτικού Εσπερινού, ευχαρίστησε τον Σεβασμιώτατο κ. Δωρόθεο Β’ για την ευγενή πρόσκληση και ευχήθηκε εορτίως.
Ο Αρχιερατικός Επίτροπος της Ιεράς Νήσου Τήνου Πρωτοπρ. Γεώργιος Φανερός καλωσόρισε και ευχαρίστησε τον π. Μεθόδιο για την ευλογητή παρουσία του εκ μέρους του Σεβασμιωτάτου κ. Δωροθέου Β’, ευχαρίστησε όλους όσους συνήργησαν για την προετοιμασία και την τέλεση των Κατανυκτικών Εσπερινών καθ’ όλη την διάρκεια τη Αγίας και Μεγάλης Τεσσαρακοστής και ευχήθηκε σε όλους καλή Ανάσταση.
Στο τέλος του Εσπερινού προσκύνησαν όλοι τον Τίμιο Σταυρό, καθώς και απότμημα του Ιερού Λειψάνου του εν Αγίοις Πατρός ημών Νεκταρίου Αρχιεπισκόπου Πενταπόλεως του Θαυματουργού.
Σήμερα 29-3-2026 ημέρα ΚΥΡΙΑΚΗ πραγματοποιήθηκαν οι εκλογές για την ανάδειξη του Νέου Δ.Σ. του Συλλόγου «ΟΙ ΦΙΛΟΙ ΤΟΥ ΠΡΑΣΙΝΟΥ», του 18 ου Δ.Σ από της Ιδρύσεως του και του 1 ου μετά από τα 50 χρόνια προσφοράς του στην Τήνο 1975-2025.
Ο Ιστορικός μας Σύλλογος πορεύεται με πλήρη ανανέωση , με τη συμμετοχή νέων ανθρώπων, με νέες ιδέες και ιδανικά και αξίες, που αναφέρονται στο πλούσιο ΚΑΤΑΣΤΑΤΙΚΟ μας.
Εμείς οι παλαιότεροι, θα βρισκόμαστε δίπλα στα νέα παιδιά του Δ.Σ. και θα στηρίζουμε ανεπιφύλακτα τις επιλογές και τα όνειρά τους, για την προστασία τους Περιβάλλοντος και της Πολιτιστικής Κληρονομιά μας, για μια καλύτερη και ομορφότερη Τήνο.
Θα τα στηρίζουμε το Νέο Δ.Σ. οικονομικά, με την ετήσια συνδρομή μας και όχι μόνο, ακόμα και από το υστέρημά μας, όπως κάναμε μέχρι τώρα, για να επιβιώνει ο Σύλλογος, ώστε να μην σταματήσει η δενδροφύτευση ,η αναπαλαίωση των περιστεριώνων και να παράγει το φυτώριο – θερμοκήπιο – δικτυοκήπιο του Ιστορικού μας Συλλόγου δενδρύλλια, για όλους εκείνους, που θέλουν αλλά δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα , ή να αποκτήσουν φυτά με άλλο τρόπο.
Όσο αφορά εμένα, τον απερχόμενο Πρόεδρο , έχω δηλώσει στα νέα παιδιά, ότι θα συνεχίσω να προσέρχομαι καθημερινά στο φυτώριο- θερμοκήπιο-δικτυοκήπιο , ως απλός εργάτης , όπως έκανα επί 50 χρόνια και μέχρι σήμερα , θα διδάσκω τα παιδιά των σχολείων, θα τα ξεναγώ στις επισκέψεις τους στις εγκαταστάσεις μας και θα παράγω φυτά με τους εθελοντές μας , βοηθώντας το δύσκολο έργο του Νέου Δ.Σ..
Στις Επόμενες επτά ημέρες θα σας ανακοινωθεί αρμοδίως η σύνθεση του Νέου Δ.Σ. 2026-2029
Την Κυριακή 29 Μαρτίου 2026, στην Ενοριακή Αίθουσα Κάμπου, πραγματοποιήθηκαν αρχαιρεσίες για την ανάδειξη του νέου Διοικητικού Συμβουλίου του Εκπολιτιστικού Συλλόγου Κάμπου για την διετία 2026-2028.
Ψήφισαν: 62 μέλη Άκυρα: 1 Λευκά: 0
CERVEN PHEENEY ZBYNEK του Miroslav (12) ΚΟΛΛΑΡΟΥ ΜΑΡΙΑ του Πέτρου (26) ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ ΙΩΑΝΝΑ του Γεωργίου (43) ΦΙΛΙΠΠΟΥΣΗ ΑΝΤΩΝΙΑ του Ματθαίου (47) ΦΙΛΙΠΠΟΥΣΗ ΡΙΤΑ του Ματθαίου (57) ΦΙΛΙΠΠΟΥΣΗ ΤΕΡΕΖΑ του Μάρκου (8) ΨΑΡΡΟΣ ΚΩΣΤΑΣ του Παναγιώτη (32)
Με την ευλογία του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Σύρου και Τήνου κ. Δωροθέου Β’, τελέσθηκε ο Όρθρος και η Θεία Λειτουργία στον Πανίερο ναό της Μεγαλόχαρης, σήμερα, Σάββατο του Ακαθίστου Ύμνου, υπό του Αρχιερατικού Επιτρόπου της Ιεράς Νήσου και του Αρχιδιακόνου του Ναού.
Από το πρωί, πλήθος ευλαβών χριστιανών από την Λάρισα, την Κατερίνη αλλά και άλλες περιοχές της Ελλάδος και το εξωτερικό, είχαν κατακλύσει το Ιερό Προσκύνημα για να συμμετάσχουν στην Θεία Λειτουργία και να μεταλάβουν των Αχράντων Μυστηρίων.
Ο Ιεροκήρυξ του Ναού, κήρυξε τον Θείο Λόγο με Θεολογικό περιεχόμενο για την Θεομητορική Εορτή και ο Αρχιερατικός Επίτροπος, αφού μετέφερε τις ευχές και ευλογίες του Σεβασμιωτάτου Ποιμενάρχου μας, ευχήθηκε καλή επάνοδο και καλή Ανάσταση σε όλους τους εκκλησιαζομένους και ζήτησε από όλους τους προσκυνητές και από την Λάρισα, να συνεχίσουν το κατ’ έτος προσκύνημα τους στο νησί της Μεγαλόχαρης και να συνεχιστεί αυτή η παράδοση που καθιέρωσε η αείμνηστη Ελένη Γάλλου, η οποία ίδρυσε τον κύκλο μελέτης Αγίας Γραφής «Αγία Φιλοθέη».