Με την ευλογία του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Σύρου – Τήνου κ. Δωροθέου Β’ τελέστηκε με λαμπρότητα στον Πανίερο Ναό της Ευαγγελιστρίας Τήνου ο πανηγυρικός Εσπερινός τα Εγκώμια καθώς και την επομένη ο Όρθρος και η Θεία Λειτουργία επί τη Αποδόσει της Κοιμήσεως της Θεοτόκου.
Των ιερών ακολουθιών προεξήρχε ο Πρωτοσύγκελλος της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών, αρχιμ. π. Βαρνάβας Θεοχάρης, με την συμμετοχή του Πρωτοσυγκέλλου της Ιεράς Μητροπόλεως Νέας Ιωνίας, αρχιμ. π. Επιφανίου, του Αρχιερατικού Επιτρόπου Ηρακλείου Αττικής, π. Ιγνατίου, καθώς και κληρικών εκ διαφόρων περιοχών της Ελλάδος, του Ιεροκήρυκος, των Ιερέων και Διακόνων του Πανιέρου Ναού.
Κατά τον Εσπερινό, τον θείο λόγο εκήρυξε ο πανοσιολογιώτατος αρχιμανδρίτης π. Επιφάνιος, Πρωτοσύγκελλος της Ι. Μητροπόλεως Νέας Ιωνίας, ο οποίος αφού ευχαρίστησε τον Σεβασμιώτατον Μητροπολίτη Σύρου κ Δωρόθεο δια την άδεια και ευλογία αναφέρθηκε στο πρόσωπο της Παναγίας που υπήρξε πάντοτε η μεγάλη Μητέρα του ελληνικού λαού.
Σε καιρούς δοκιμασιών και σκλαβιάς, έγινε το στήριγμα και η ελπίδα. Από την Κωνσταντινούπολη έως την Κρήτη από τα βουνά της Ρούμελης έως τις θάλασσες του Αιγαίου, ο λαός μας έβρισκε παρηγοριά κάτω από το ιερό της βλέμμα. Τα μαρμάρινα σκαλοπάτια που οδηγούν στην Ευαγγελίστρια έχουν ποτιστεί με τα δάκρυα και τις ελπίδες αμέτρητων Ελλήνων.
Εδώ ανέβηκαν ευλαβικά Άγιοι της εκκλησίας μας Πατριάρχες Αρχιερείς Ιερείς του γένους οι οπλαρχηγοί της ελληνικής επανάστασης για να ζητήσουν σκέπη και ευόδωση του ιερού αγώνα · εδώ προσευχήθηκε το έθνος μας για να στηριχθεί σε ώρες κρίσιμες, αλλά και μητέρες γονατιστές για να παραδώσουν τα παιδιά τους στη Μητέρα του Θεού· Εδώ, στην Τήνο, η εύρεση της θαυματουργού Εικόνος, το 1823 μέσα στα χρόνια της Εθνεγερσίας, δεν ήταν απλώς ένα θρησκευτικό γεγονός· ήταν θεϊκό σημείο ότι η Παναγία στέκει στο πλευρό του έθνους μας, οδηγός στους αγώνες του για ελευθερία και δικαιοσύνη.
Και πού αλλού θα μπορούσε να αναδειχθεί δυνατότερα αυτός ο ύμνος και η παράκληση, παρά εδώ, στην Τήνο, στον τόπο που έγινε εθνικό προσκύνημα, συνδεδεμένο με τη θαυματουργή εικόνα της.
Από τούτο το ιερό σημείο, η Παναγία στήριξε τα οράματα του λαού μας, και εξακολουθεί να ακούει τις προσευχές κάθε ανθρώπου που προστρέχει στην Μεγαλόχαρη με δάκρυα, ελπίδα και πίστη.
Την επομένη, κατά τον Όρθρον και τη Θεία Λειτουργία, που τελέστηκε με τη συμμετοχή πλήθους πιστών, το κήρυγμα ανέλαβε ο πρωτοσύγκελλος της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών, αρχιμ. π. Βαρνάβας.
Στην ομιλία του αφού ευχαρίστησε τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Σύρου και Τήνου κ. Δωρόθεο Β΄ για την άδεια και ευλογία να προεξάρχει των ιερών ακολουθιών και για την αγάπη πάντοτε που δείχνει προς το πρόσωπο του, τόνισε ότι η Παναγία προετυπώθει στην Παλαιά Διαθήκη διά της Κιβωτού της Διαθήκης και συγκεκριμένα στο περιστατικό που περιγράφεται στο Βασιλειών και Παραλειπομένων, διότι έφερε μέσα Της τον ίδιο τον Νομοθέτη Χριστό.
Υπογράμμισε δε πως και οι πιστοί, με τον ανάλογο πνευματικό αγώνα, μπορούν να γίνουν «κιβωτοί του Χριστού», κοινωνώντας το Σώμα και το Αίμα Του και διαφυλάσσοντας μέσα τους τη χάρη της Θείας Μεταλήψεως.
Ιδιαίτερη συγκίνηση προκάλεσε η συμμετοχή πολλών νέων παιδιών τόσο στις ιερές Ακολουθίες όσο και στο προσκύνημα της θαυματουργού Ιεράς Εικόνος της Ευαγγελιστρίας.
Η παρουσία τους μαρτυρεί ότι η ευλάβεια και η αγάπη προς την Παναγία συνεχίζουν να εμπνέουν και να καθοδηγούν τις νεότερες γενιές, οι οποίες αναζητούν στη Μητέρα της Εκκλησίας στήριγμα, παρηγορία και ελπίδα για τη ζωή τους.
Συμμετείχαν, ο βουλευτής Χάρ. Κατσιβαρδάς, ο Αντιπρόεδρος του Ιερού Ιδρύματος Ευαγγελιστρίας Τήνου, η Δημοτική Σύμβουλος εκπρόσωπος της Μείζονος Αντιπολιτεύσεως του Δήμου Τήνου, τιμητικό άγημα του Λιμεναρχείου Τήνου με επικεφαλής τον Λιμενάρχη Τήνου, ο Διοικητής του ΑΤ Τήνου, ο Διοικητής του Πυροσβεστικού Κλιμακίου Τήνου, μέλη της Διοικούσης Επιτροπής του ΠΙΙΕΤ, ο Περιφερειακός Σύμβουλος Ανατολικής Αττικής και πλήθος πιστών και ευλαβών Χριστιανών από διάφορα μέρη της Ελλάδος και του Εξωτερικού.
Ο Ιεροκήρυκας του Ιερού Ιδρύματος Ευαγγελιστρίας, καλωσόρισε εκ μέρους του Σεβασμιωτάτου κ. Δωροθέου Β’ τους προσκεκλημένους Ιερείς και όλους τους συμμετέχοντες ευχόμενος εορτίως.
Τους ύμνους απέδωσαν οι ιεροψάλτες του Πανιέρου Ναού υπό τη διεύθυνση του Πρωτοψάλτη κ. Μάριου Κυριάκου.
Τη γενική ευθύνη της πανηγύρεως είχε ο Γενικός Αρχιερατικός Επίτροπος Τήνου, πρωτοπρεσβύτερος Γεώργιος Φανερός.
Φωτογραφίες: Γεώργιος Πολυκανδρίτης















































































































































