back to top

Απεργία ΠΝΟ – 17 Απριλίου δεμένα τα καράβια

«Οι Έλληνες ναυτεργάτες είναι οι μόνοι που, στην καλύτερη περίπτωση, εργάζονται 5 με 6 μήνες τον χρόνο για να ζήσουν αυτοί και οι οικογένειες τους όλο τον χρόνο»

Τη συμμετοχή της στην 24ωρη πανελλαδική απεργία που προκήρυξε η διοίκηση της ΓΣΕΕ για τις 17 Απριλίου, ημέρα Τετάρτη, με κεντρικό αίτημα την αντιμετώπιση της ακρίβειας και τη διασφάλιση των κατάλληλων εκείνων συνθηκών για ένα αξιοπρεπές βιοτικό επίπεδο, αποφάσισε ομόφωνα η διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ). Ως αποτέλεσμα τα πλοία θα παραμείνουν δεμένα στα λιμάνια.

Όπως σημειώνει, οι Έλληνες ναυτεργάτες, λόγω της ιδιαιτερότητας του ναυτικού επαγγέλματος, είναι από τους πρώτους που έρχονται αντιμέτωποι με τις επιπτώσεις της ακρίβειας, «γιατί είναι οι μόνοι που, στην καλύτερη περίπτωση, εργάζονται 5 με 6 μήνες τον χρόνο για να ζήσουν αυτοί και οι οικογένειες τους όλο τον χρόνο.

Ταυτόχρονα, όπως έχει καταγγελθεί πολλαπλώς από την Ομοσπονδία μας, τα επιδόματα ανεργίας για τους ναυτεργάτες είναι πενιχρά, σε αντίθεση με τα αντίστοιχα επιδόματα της ξηράς, και οι προϋποθέσεις επιδότησης της ανεργίας είναι πράγματι απαγορευτικές».

Σύμφωνα με την ΠΝΟ, η κατάσταση που επικρατεί στη δημόσια ναυτική εκπαίδευση και στις δημόσιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, για την απόκτηση των διαφόρων πιστοποιητικών και πτυχίων που είναι απαραίτητα για την άσκηση του ναυτικού επαγγέλματος, δεν καλύπτει τις αυξημένες ανάγκες των ναυτικών, με αποτέλεσμα να οδηγούνται στον ιδιωτικό τομέα με αντίστοιχη οικονομική τους επιβάρυνση.

«Η Ομοσπονδία μας προβάλλει και υπογραμμίζει συνεχώς την πάγια και σταθερή θέση της για την ασφάλεια των θαλάσσιων συγκοινωνιών και την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, απαιτώντας την καθιέρωση αυξημένων οργανικών συνθέσεων και ενός νέου νομοθετικού πλαισίου που να ανταποκρίνονται στις σημερινές ανάγκες των πλοίων και της ναυτεργασίας ώστε να εξασφαλίζονται πλήρως οι ανθρώπινες συνθήκες δουλειάς και κυρίως η ασφάλεια των πλοίων, των επιβατών και του πληρώματος. Και μέσα από τις νέες αυτές διαδικασίες, να αναβαθμιστεί και η αγοραστική δύναμη των Ελλήνων ναυτεργατών για ένα αξιοπρεπές βιοτικό επίπεδο», υπογραμμίζει η ΠΝΟ, που καλεί τα μέλη της «να παραμένουν σε εγρήγορση».

Ακολουθήστε το Tinos Today στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις της Τήνου

Newsletter

- Δ Ι Α Φ Η Μ Ι ΣΗ -

Απεργία ΠΝΟ – 17 Απριλίου δεμένα τα καράβια

«Οι Έλληνες ναυτεργάτες είναι οι μόνοι που, στην καλύτερη περίπτωση, εργάζονται 5 με 6 μήνες τον χρόνο για να ζήσουν αυτοί και οι οικογένειες τους όλο τον χρόνο»

Τη συμμετοχή της στην 24ωρη πανελλαδική απεργία που προκήρυξε η διοίκηση της ΓΣΕΕ για τις 17 Απριλίου, ημέρα Τετάρτη, με κεντρικό αίτημα την αντιμετώπιση της ακρίβειας και τη διασφάλιση των κατάλληλων εκείνων συνθηκών για ένα αξιοπρεπές βιοτικό επίπεδο, αποφάσισε ομόφωνα η διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ). Ως αποτέλεσμα τα πλοία θα παραμείνουν δεμένα στα λιμάνια.

Όπως σημειώνει, οι Έλληνες ναυτεργάτες, λόγω της ιδιαιτερότητας του ναυτικού επαγγέλματος, είναι από τους πρώτους που έρχονται αντιμέτωποι με τις επιπτώσεις της ακρίβειας, «γιατί είναι οι μόνοι που, στην καλύτερη περίπτωση, εργάζονται 5 με 6 μήνες τον χρόνο για να ζήσουν αυτοί και οι οικογένειες τους όλο τον χρόνο.

Ταυτόχρονα, όπως έχει καταγγελθεί πολλαπλώς από την Ομοσπονδία μας, τα επιδόματα ανεργίας για τους ναυτεργάτες είναι πενιχρά, σε αντίθεση με τα αντίστοιχα επιδόματα της ξηράς, και οι προϋποθέσεις επιδότησης της ανεργίας είναι πράγματι απαγορευτικές».

Σύμφωνα με την ΠΝΟ, η κατάσταση που επικρατεί στη δημόσια ναυτική εκπαίδευση και στις δημόσιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, για την απόκτηση των διαφόρων πιστοποιητικών και πτυχίων που είναι απαραίτητα για την άσκηση του ναυτικού επαγγέλματος, δεν καλύπτει τις αυξημένες ανάγκες των ναυτικών, με αποτέλεσμα να οδηγούνται στον ιδιωτικό τομέα με αντίστοιχη οικονομική τους επιβάρυνση.

«Η Ομοσπονδία μας προβάλλει και υπογραμμίζει συνεχώς την πάγια και σταθερή θέση της για την ασφάλεια των θαλάσσιων συγκοινωνιών και την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, απαιτώντας την καθιέρωση αυξημένων οργανικών συνθέσεων και ενός νέου νομοθετικού πλαισίου που να ανταποκρίνονται στις σημερινές ανάγκες των πλοίων και της ναυτεργασίας ώστε να εξασφαλίζονται πλήρως οι ανθρώπινες συνθήκες δουλειάς και κυρίως η ασφάλεια των πλοίων, των επιβατών και του πληρώματος. Και μέσα από τις νέες αυτές διαδικασίες, να αναβαθμιστεί και η αγοραστική δύναμη των Ελλήνων ναυτεργατών για ένα αξιοπρεπές βιοτικό επίπεδο», υπογραμμίζει η ΠΝΟ, που καλεί τα μέλη της «να παραμένουν σε εγρήγορση».

Ακολουθήστε το Tinos Today στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις της Τήνου