Μεγάλα και σπουδαία γεγονότα θα εξελιχτούν την ερχόμενη εβδομάδα. Γεγονότα που θα επηρεάσουν την ονομασία των ημερών, οι οποίες θα ονομαστούν «μεγάλες», όχι για το μεγαλύτερο χρόνο που θα διαρκέσουν αλλά για το σπουδαίο μήνυμα που μεταφέρουν η καθεμία. Ταπεινός και πράος πάνω σ΄ ένα γαϊδουράκι θα μπει στα Ιεροσόλυμα ο ευλογημένος στο όνομα του Κυρίου, ο Ιησούς. Ποιος όμως είναι αυτός που ο λαός υποδέχεται με τόσο ενθουσιασμό; Έχει ακουστεί ότι ο ερχόμενος είναι ο Χριστός, που ανέστησε τη προηγούμενη ημέρα τον τετραήμερο νεκρό Λάζαρο στη Βηθανία. Εδάκρυσε ο Ιησούς ως άνθρωπος, λέει το Ευαγγέλιο, για το φίλο του νεκρό Λάζαρο. Ως Θεός όμως κινείται για να νικήσει το θάνατο και ν΄ απελευθερώσει το φίλο του από τη φθορά.

Υποδοχή λοιπόν του Ιησού από το πλήθος ως Βασιλιά και νικητή του θανάτου. Ο λαός κατανοεί ότι πρόκειται περί του Μεσσία. Ο ίδιος ο  Ιησούς όμως δεν επιθυμεί τη προβολή γιατί δεν είναι κοσμικός ηγέτης αλλά πνευματικός, που έρχεται για υπηρετήσει τον άνθρωπο και να θυσιαστεί για το δημιούργημά Του από απέραντη ευσπλαχνία προς αυτό.
 
Κυριακή των Βαΐων και ο αρχηγός των αγγέλων έρχεται πάνω στο γαϊδουράκι. Το πλήθος που τώρα φωνάζει «Ωσαννά»  μετά από λίγες ημέρες θα φωνάξει το « Σταύρωσον». Πόσο γρήγορη η μεταβολή του φρονήματος του πλήθους που δεν έχει πρόσωπο κι ενεργεί ως μάζα, παρασυρόμενο χωρίς κρίση από διάφορες φωνές!

Μέσα στα Ιεροσόλυμα ο Κύριος δίνει τις τελευταίες παρακαταθήκες Του προς τους μαθητές με αποκορύφωμα το Μυστικό Δείπνο, όπου εκεί τους προσφέρει πλέον το  Σώμα και το Αίμα Του, για να είναι ενωμένοι μαζί Του τώρα στις δύσκολες στιγμές αλλά και για όλη τους τη ζωή. Πριν από το Μυστικό Δείπνο ο ιερός νιπτήρας. Ο Ιησούς πλένει τα πόδια των μαθητών Του ως ένδειξη πλήρους προσφοράς και διακονίας προς τους ανθρώπους. Ο μαθητής του ο Ιούδας τυφλωμένος από το πάθος της φιλαργυρίας, ήδη έχει καταστρώσει το σχέδιο της προδοσίας και σύλληψης του δασκάλου του. Με φίλημα παραδίδει τον Κύριο στη σπείρα των Ιουδαίων και Ρωμαίων.         Ο Κύριος αντιδρά με αξιοπρέπεια, στην ουσία παραδίδει τον εαυτό του  στο φθόνο των συμπατριωτών Του. Οδηγείται στη σφαγή σαν άκακο αρνί. Πορεύεται προς το μαρτύριο του Σταυρού. Έρχεται εκούσια προς το σταυρικό του πάθος. Πάσχει πάνω στο Σταυρό ο αναμάρτητος μαζί με τους δύο ληστές που σταυρώνονται μαζί Του. « Φρίξον Ήλιε, στέναξον η γη» .Πώς είναι δυνατό ο δημιουργός του κόσμου να χαστουκίζεται και να σταυρώνεται από τα χέρια του δημιουργήματος Του; Όλα τα καταδέχεται ο Υιός του Θεού για να σώσει τον άνθρωπο. Ο Ιησούς ξεψυχά πάνω στο σταυρό ως άνθρωπος. Ό ήλιος χάνει το φως του την ώρα της Σταύρωσης, ενώ γίνεται και σεισμός και από τα μνημεία της πόλης αναστήνονται νεκροί. Βλέποντας όλα αυτά ο Εκατόνταρχος θα ομολογήσει ότι: « Αληθινός υιός του Θεού είναι ο εσταυρωμένος Ιησούς. ¨Πώς σε κηδεύσω Θεέ μου;»  ή « με ποιους ύμνους θα μπορέσω να εκφράσω το θάνατό σου πάνω στο Σταυρό;».

Ο Χριστός μετά από τρεις ημέρες αναστήνεται εκ των νεκρών νικώντας το μεγαλύτερο εχθρό μας το θάνατο. Τώρα πλέον ο θάνατος αποτελεί ένα ύπνο ενώ η τελευταία λέξη στη ζωή είναι η Ανάσταση.      Παρακολουθούμε κι εμείς τα γεγονότα του Χριστού από κοντά μέσα στο χώρο της Εκκλησίας. Φθάνουμε μέχρι τη βίωση των γεγονότων στο σήμερα. Μυστηριακά ζούμε τα γεγονότα του Χριστού στο τώρα. Η θεία χάρη που παρέχεται μέσω των ακολουθιών και μυστηρίων της Εκκλησίας, μας βοηθάει μυστικά στη βίωση των γεγονότων της Μεγάλης Εβδομάδας. Συμμετέχουμε μυστηριακά μαζί με το Χριστό στο Μυστικό Δείπνο. Σηκώνουμε το σταυρό Του και σταυρωνόμαστε κι εμείς, συμπάσχουμε και στο τέλος αναστηνόμαστε μαζί με τον Ιησού, βλέποντας εσωτερικά το λαμπρό φως της Ανάστασης.

Καλή διάβαση από το θάνατο στη ζωή, καλή Ανάσταση!

Ευάγγελος Περιβολαράκης
         Θεολόγος