Επικαιρότητα

Εύκολα βήματα για υγιεινές συνήθειες

Γράφει η Διατροφολόγος Πηνελόπη Λαγουρού

Σίγουρα έχετε ακούσει ότι για να χάσετε βάρος και να ‘’χτίσετε ‘’ υγιεινές συνήθειες πρέπει να αλλάξετε τις διατροφικές συνήθειες και να αυξήσετε την καθημερινή φυσική δραστηριότητα .

Υπάρχουν όμως και άλλες επιλογές και συνήθειες που γίνονται μέσα στην ημέρα που ίσως συμβάλλουν στην εδραίωση υγιεινών συνηθειών . Όπως ο ύπνος ή τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης .

Όλοι έχουμε κακές συνήθειες που θέλουμε να αλλάξουμε. Αντί να σκεφτόμαστε τον εαυτό μας ότι είμαστε αβοήθητοι και δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα για την αλλαγή ας χρησιμοποιήσουμε τις βασικές αρχές της διαμόρφωσης των συνηθειών προς όφελός μας.

Οι συνήθειες, καλές ή κακές, ακολουθούν ένα τυπικό μοτίβο τριών βημάτων: υπενθύμιση, ρουτίνα, και ανταμοιβή. Καταργώντας τον κύκλο μιας κακής συνήθειας, μπορούμε  να προσδιορίσουμε τι ενεργοποιεί τη ρουτίνα και αρχίζουμε να εξετάζουμε τι πραγματικά χρειάζεται να αλλάξει. Με αυτό τον τρόπο μπορούμε να δημιουργήσουμε ένα πρότυπο για νέες και υγιεινότερες συνήθειες

ΕΠΙΣΚΕΦΘΕΙΤΕ ΤΟ SITE ΤΗΣ ΠΗΝΕΛΟΠΗΣ ΓΙΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

-- Εστιατόριο Μαραθιά --
  • Τι ξεχνάμε συχνά στην αλλαγή της προσπάθειας ;

Κίνητρο και θέληση

Ένας κοινός λόγος για τον οποίο δεν καταφέρνουμε να κάνουμε μια μόνιμη αλλαγή είναι ότι δεν δημιουργούμε  πρώτα ένα σταθερό υπόβαθρο. Πρέπει να βεβαιωθούμε ότι η αλλαγή της συνήθειας είναι σημαντική και έχουμε πίστη και εμπιστοσύνη στο εαυτό μας ότι θα πετύχουμε.

  • Θέτουμε μικρούς , ρεαλιστικούς και συγκεκριμένους στόχους .

Όλοι έχουμε ένα τζιν από το γυμνάσιο που θέλουμε να μπούμε , μια ανάμνηση του εαυτού όπως κάποτε ήμασταν και τώρα όχι .Ας μην βάλουμε στόχο να χάσουμε λόγω χάρη 20κιλά, όχι ακόμα..Θέτουμε ρεαλιστικούς στόχους , να χάσουμε 10% του βάρους για αρχή και δίνουμε στο σώμα μας χρόνο και χώρο για να επιτύχει τον στόχο .

ΜΑΘΕΤΕ ΓΙΑ ΤΟ ONLINE COACHING ΠΟΥ ΠΑΡΕΧΕΙ Η ΠΗΝΕΛΟΠΗ

  • Προσπαθούμε να μην κάνουμε γενίκευση στους στόχους σου .‘’Πρέπει να τρώω λιγότερο στο δείπνο και να ασκούμε περισσότερο ‘’. Αντ ‘αυτού, ορίζουμε συγκεκριμένους και βραχυπρόθεσμους (δηλαδή ημερήσιους ή εβδομαδιαίους) στόχους, όπως:
  • Βρίσκουμε υγιεινές συνταγές και δημιουργούμε τον ελεύθερο χρόνο μας.
  • Φέρνουμε ένα υγιεινό γεύμα από το σπίτι αντί να επιλέξουμε φαγητό απ’έξω τουλάχιστον 4 φορές μέσα στην εβδομάδα
  • Μειώνουμε την κατανάλωση γλυκών στις 2 φορές την εβδομάδα (αντί να τα κόψουμε εντελώς)
  • Πάμε για περπάτημα π.χ Τρίτη , Πέμπτη και Παρασκευή μετά τη δουλειά
  • Καθόμαστε λιγότερο στον καναπέ και θα είμαστε πιο ενεργή στην καθημερινότητα
  • Μειώνουμε την έκθεση σε junkfood (“έλεγχος ερεθίσματος”) για να αποφύγουμε τον πειρασμό. Για παράδειγμα αδειάζουμε αυτό το ‘’μαγικό ‘’ ντουλάπι με τα σοκολατάκια και πατατάκια που έχουμε στο σπίτι.
  • Μια σωστή υγιεινή συνήθεια είναι το πρωινό γεύμα . Πολλοί ξεχνάμε το πρωινό ,ελλείψει χρόνου ή επειδή δεν έχουμε το αίσθημα της πείνας. Το πρωινό είναι ένα γεύμα που θα ενεργοποιήσει το σώμα και θα μας βοηθήσει να εδραιώσουμε κάποιες υγιεινές συνήθειες. Δεν είναι το πρωινό αυτό κάθε αυτό που θα μας αδυνατίσει , όμως δεν παύει να είναι μια υγιεινή συνήθεια. Εστιάζουμε περισσότερο στην επιλογή των τροφίμων ,στη σύσταση του γεύματος και στην συνολική ημερήσια κατανάλωση .

Είναι σημαντικό να κάνουμε αυτές τις υγιείς συνήθειες ρουτίνα. Κάνοντας το πρώτο βήμα για αλλαγή και αφού βεβαιωθούμε ότι είναι σταθερό πάμε στο επόμενο . Με την πάροδο του χρόνου θα συνειδητοποιήσουμε ότι πολλές από αυτές τις συνήθειες μπορούν να αλληλοσυνδεθούν.

Μην ξεχνάτε στην όποια προσπάθεια το χαμόγελο και την ευχάριστη διάθεση!

Πηνελόπη Λαγουρού
Διαιτολόγος Διατροφολόγος
Msc, Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο ,Sports Nutrition

Back to top button
Close