FE26 – Δεκατρείς καλλιτέχνες θα φιλοξενηθούν στην Τήνο

Πως μπορούμε να διαχειριστούμε ένα κομμάτι γης?

Είμαστε πλέον σε θέση να υπερβούμε τον διαχωρισμό μεταξύ ανθρώπινης κοινωνίας και περιβάλλοντος;

Πώς η επικαιροποίηση και η επικοινωνία ζητημάτων αισθητικής και λειτουργίας  μπορεί να εκδημοκρατίσει τον δημόσιο χώρο και την όψη των σύγχρονων νησιωτικών κτιρίων/μνημείων

Το διεθνές πρόγραμμα φιλοξενίας (residency), δημιουργών (καλλιτεχνών & ερευνητών) υλοποιείται στο προβιομηχανικό, παραδοσιακό λατομείο του Αγίου Ελευθερίου της Τήνου  σε επιμέλεια Χρήστου Αρτέμη με τη συμμετοχή 13 καλλιτεχνών 30/04/20230- 14/05/2023. Oι δημιουργοί μέσα από την οργάνωση ανοιχτού καλέσματος επιλέχθηκαν με πρόθεση συνέργειας και ενσωμάτωσης της τοπικής κοινότητας και των δημιουργικών διαδικασιών γύρω της. Κύρια εστίαση του προγράμματος αποτελεί η δημιουργία επιτόπιου ερευνητικού και καλλιτεχνικού έργου στο χώρο του λατομείου και η εν συνεχεία έκθεση του στον ίδιο χώρο. 

Συμμετέχοντες:  Emilia Sølvsten (Δανία), Μαρία Βαρελά (Ελλάδα), Lily Clark (Αμερική), Marie Hervé – Elsa Martinez (Γαλλία), Franek Wardyński (Πολωνία), Ζωή Τζήκα-Elias Casnovas (Ελλάδα-Ισπανία), Vincent-Palazzi Mathias (Γαλλία), Γεωργία Καρύδη (Ελλάδα), Maro Avrabou And Dimitri Xenakis (Ελλάδα), Miriam Isasi (Ισπανία)  

συμμετέχοντες// 

Emilia Sølvsten (Δανία): Λαϊκή μνήμη, προφορική ιστορία και αισθητηριακές εμπειρίες σε σχέση με τοπίο. Πως η μνήμη, μας ενώνει με την ιστορία. 

https://emiliasoelvsten.com/


Μαρία Βαρελά (Ελλάδα): Η γεωλογική κληρονομιά είναι το σύνολο των μορφών και διαδικασιών, οι οποίες συνθέτουν τη γεωλογική ιστορία κάθε περιοχής. Η ύφανση ως πρακτική καταγράφει τον χρόνο σε ύλη, με τον ίδιο τρόπο που η Πηνελόπη μετρούσε το χρόνο μέσω του υφαντού της.

Lily Clark (Αμερική): Αρχαία και σύγχρονα παραδείγματα υδάτινων υποδομών, όπου οι ανθρωπογενείς παρεμβάσεις συναντούν φυσικά τοπία.

https://lily-clark.com/

Marie Hervé – Elsa Martinez (Γαλλία): Έρευνα στην περιοχή της Μεσογείου από το 2018 μέσω συλλογικών έργων και residencies, καταγραφές λατομείων στην Ιταλία και πρόσφατα στη Μέση Ανατολή. Τόποι που αποτελούν τον πυρήνα της έρευνάς της καλλιτέχνιδος για την πολιτική της διατήρησης και συλλογικών κατασκευών στη Μεσόγειο.

https://sandofnoises.com/

Franek Wardyński (Πολωνία): Πως τα δίκτυα που χρησιμοποιούνται για γεωκινδύνους (geohazard), καλύπτουν τα βράχια σαν ένα κομμάτι ύφασμα, πώς αυτά τα συστήματα διατηρούν την ακεραιότητα των πετρωμάτων παρά τη θέλησή τους και δημιουργούν μια νέα σχέση μεταξύ των ανθρώπων, φυτών/δέντρων και γης.

https://www.franekwardynski.com/

Ζωή Τζήκα-Elias Casnovas (Ελλάδα-Ισπανία): Το προτεινόμενο πρότζεκτ σμίγει τα όρια, αντιλαμβάνεται τα λατομεία της Τήνου ως μια abstract μεταφορά των ανθρώπινων οικισμών. Η μετάβαση μεταξύ της πόλης και της επικράτειας έχει διαφορετικά στοιχεία που αρθρώνουν τη σχέση μεταξύ των ανθρώπων και της φύσης.

Vincent-Palazzi Mathias (Γαλλία): Αυτό που δημιουργεί την ομορφιά ενός οικοσυστήματος είναι τα τοπία η αρχιτεκτονική, τα σώματα που το κατοικούν, η συλλογική μνήμη – τα πράγματα που κάνουν έναν πολιτισμό. Σε ένα δομημένο περιβάλλον εκφράζεται η αληθινή γνώση μιας περιοχής.

https://www.niveauzeroatelier.space/

Γεωργία Καρύδη (Ελλάδα): Η ακοή και η ακρόαση λειτουργούν με τρόπους στους οποίους θα ήθελε να εστιάσει σε αυτή την περφόρμανς. Το φυσικό ανάγλυφο ενός λατομείου, η κοιλότητα του βράχου ή ο κόλπος μιας πέτρινης σπηλιάς μπορεί να αποτελέσει ένα μοναδικό αντηχείο για την ανθρώπινη φωνή με την οποία δουλεύει σε μουσικό και εικαστικό επίπεδο.

Maro Avrabou And Dimitri Xenakis (Ελλάδα): Το σχήμα του παραλληλεπίπεδου για χιλιετίες στην Ελλάδα, εκφράζει τη συγκρότηση ενός κατοικημένου χώρου, την υλοποίηση μιας περιοχής/εδάφους (the materialisation of a territory) την ανάδυση της κοινωνίας και του πολιτισμού.

http://avrabou-xenakis.com/

Miriam Isasi (Ισπανία): Λένε ότι το χτύπημα ενός καλού κομματιού (block) μαρμάρου ακούγεται σαν καμπάνα. Σε μια μπαλάντα, το ίδιο ρεφρέν επαναλαμβάνεται στο τέλος κάθε τριών στροφών. Θα προσπαθήσει να συντονίσει το ρυθμό της δουλειάς των λιθοξόων, με στόχο τη δημιουργία ενός ηχητικού κομματιού που ζει μέσα και για το λατομείο.

http://www.miriamisasi.com/

Ακολουθήστε το Tinos Today στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις της Τήνου

Newsletter

FE26 – Δεκατρείς καλλιτέχνες θα φιλοξενηθούν στην Τήνο

Πως μπορούμε να διαχειριστούμε ένα κομμάτι γης?

Είμαστε πλέον σε θέση να υπερβούμε τον διαχωρισμό μεταξύ ανθρώπινης κοινωνίας και περιβάλλοντος;

Πώς η επικαιροποίηση και η επικοινωνία ζητημάτων αισθητικής και λειτουργίας  μπορεί να εκδημοκρατίσει τον δημόσιο χώρο και την όψη των σύγχρονων νησιωτικών κτιρίων/μνημείων

Το διεθνές πρόγραμμα φιλοξενίας (residency), δημιουργών (καλλιτεχνών & ερευνητών) υλοποιείται στο προβιομηχανικό, παραδοσιακό λατομείο του Αγίου Ελευθερίου της Τήνου  σε επιμέλεια Χρήστου Αρτέμη με τη συμμετοχή 13 καλλιτεχνών 30/04/20230- 14/05/2023. Oι δημιουργοί μέσα από την οργάνωση ανοιχτού καλέσματος επιλέχθηκαν με πρόθεση συνέργειας και ενσωμάτωσης της τοπικής κοινότητας και των δημιουργικών διαδικασιών γύρω της. Κύρια εστίαση του προγράμματος αποτελεί η δημιουργία επιτόπιου ερευνητικού και καλλιτεχνικού έργου στο χώρο του λατομείου και η εν συνεχεία έκθεση του στον ίδιο χώρο. 

Συμμετέχοντες:  Emilia Sølvsten (Δανία), Μαρία Βαρελά (Ελλάδα), Lily Clark (Αμερική), Marie Hervé – Elsa Martinez (Γαλλία), Franek Wardyński (Πολωνία), Ζωή Τζήκα-Elias Casnovas (Ελλάδα-Ισπανία), Vincent-Palazzi Mathias (Γαλλία), Γεωργία Καρύδη (Ελλάδα), Maro Avrabou And Dimitri Xenakis (Ελλάδα), Miriam Isasi (Ισπανία)  

συμμετέχοντες// 

Emilia Sølvsten (Δανία): Λαϊκή μνήμη, προφορική ιστορία και αισθητηριακές εμπειρίες σε σχέση με τοπίο. Πως η μνήμη, μας ενώνει με την ιστορία. 

https://emiliasoelvsten.com/


Μαρία Βαρελά (Ελλάδα): Η γεωλογική κληρονομιά είναι το σύνολο των μορφών και διαδικασιών, οι οποίες συνθέτουν τη γεωλογική ιστορία κάθε περιοχής. Η ύφανση ως πρακτική καταγράφει τον χρόνο σε ύλη, με τον ίδιο τρόπο που η Πηνελόπη μετρούσε το χρόνο μέσω του υφαντού της.

Lily Clark (Αμερική): Αρχαία και σύγχρονα παραδείγματα υδάτινων υποδομών, όπου οι ανθρωπογενείς παρεμβάσεις συναντούν φυσικά τοπία.

https://lily-clark.com/

Marie Hervé – Elsa Martinez (Γαλλία): Έρευνα στην περιοχή της Μεσογείου από το 2018 μέσω συλλογικών έργων και residencies, καταγραφές λατομείων στην Ιταλία και πρόσφατα στη Μέση Ανατολή. Τόποι που αποτελούν τον πυρήνα της έρευνάς της καλλιτέχνιδος για την πολιτική της διατήρησης και συλλογικών κατασκευών στη Μεσόγειο.

https://sandofnoises.com/

Franek Wardyński (Πολωνία): Πως τα δίκτυα που χρησιμοποιούνται για γεωκινδύνους (geohazard), καλύπτουν τα βράχια σαν ένα κομμάτι ύφασμα, πώς αυτά τα συστήματα διατηρούν την ακεραιότητα των πετρωμάτων παρά τη θέλησή τους και δημιουργούν μια νέα σχέση μεταξύ των ανθρώπων, φυτών/δέντρων και γης.

https://www.franekwardynski.com/

Ζωή Τζήκα-Elias Casnovas (Ελλάδα-Ισπανία): Το προτεινόμενο πρότζεκτ σμίγει τα όρια, αντιλαμβάνεται τα λατομεία της Τήνου ως μια abstract μεταφορά των ανθρώπινων οικισμών. Η μετάβαση μεταξύ της πόλης και της επικράτειας έχει διαφορετικά στοιχεία που αρθρώνουν τη σχέση μεταξύ των ανθρώπων και της φύσης.

Vincent-Palazzi Mathias (Γαλλία): Αυτό που δημιουργεί την ομορφιά ενός οικοσυστήματος είναι τα τοπία η αρχιτεκτονική, τα σώματα που το κατοικούν, η συλλογική μνήμη – τα πράγματα που κάνουν έναν πολιτισμό. Σε ένα δομημένο περιβάλλον εκφράζεται η αληθινή γνώση μιας περιοχής.

https://www.niveauzeroatelier.space/

Γεωργία Καρύδη (Ελλάδα): Η ακοή και η ακρόαση λειτουργούν με τρόπους στους οποίους θα ήθελε να εστιάσει σε αυτή την περφόρμανς. Το φυσικό ανάγλυφο ενός λατομείου, η κοιλότητα του βράχου ή ο κόλπος μιας πέτρινης σπηλιάς μπορεί να αποτελέσει ένα μοναδικό αντηχείο για την ανθρώπινη φωνή με την οποία δουλεύει σε μουσικό και εικαστικό επίπεδο.

Maro Avrabou And Dimitri Xenakis (Ελλάδα): Το σχήμα του παραλληλεπίπεδου για χιλιετίες στην Ελλάδα, εκφράζει τη συγκρότηση ενός κατοικημένου χώρου, την υλοποίηση μιας περιοχής/εδάφους (the materialisation of a territory) την ανάδυση της κοινωνίας και του πολιτισμού.

http://avrabou-xenakis.com/

Miriam Isasi (Ισπανία): Λένε ότι το χτύπημα ενός καλού κομματιού (block) μαρμάρου ακούγεται σαν καμπάνα. Σε μια μπαλάντα, το ίδιο ρεφρέν επαναλαμβάνεται στο τέλος κάθε τριών στροφών. Θα προσπαθήσει να συντονίσει το ρυθμό της δουλειάς των λιθοξόων, με στόχο τη δημιουργία ενός ηχητικού κομματιού που ζει μέσα και για το λατομείο.

http://www.miriamisasi.com/

Ακολουθήστε το Tinos Today στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις της Τήνου