back to top
- Δ Ι Α Φ Η Μ Ι ΣΗ -
- Δ Ι Α Φ Η Μ Ι ΣΗ -

Η μπύρα από την Τήνο που δεν γνωρίζει γεωγραφικά σύνορα

Ο ιδρυτής της μπυρας ΝΗΣΟΣ μιλάει για τη ρομαντική ιδέα που είχε στην Ελλάδα της κρίσης και για το πώς ένα προϊόν γίνεται πρεσβευτής της γαστρονομίας και του τουρισμού.

Νησιώτης στην καταγωγή, ο Αλέξανδρος Κουρής είχε τη ρομαντική ιδέα να κλείσει σε μία μπύρα την αλμύρα, τους αέρηδες, το μπλε της θάλασσας και το χρυσαφί του ήλιου. Η ΝΗΣΟΣ ξεκίνησε στα χρόνια της κρίσης και σήμερα, έχοντας περάσει από πολλά εμπόδια και προκλήσεις, τιμά το σλόγκαν της που καθόλου τυχαία δεν δόθηκε.

της Μάρω Παρασκευούδη
https://www.oneman.gr/

«Από την Τήνο σε όλον τον κόσμο» είναι περήφανη για τη νησιωτική πατρίδα της, όμως μπορεί να ανταγωνίζεται ευθέως, και ενίοτε να ξεπερνά, κορυφαία διεθνή brands μπίρας, τόσο σε πιστοποιημένη ποιότητα όσο και σε βραβευμένη γεύση.

Πώς ένα προϊόν μετατρέπεται από ιδέα σε πρεσβευτή της γαστρονομίας και του τουρισμού; Ο ιδρυτής της ΝΗΣΟΣ μιλάει για το συναρπαστικό αυτό ταξίδι.

Ήταν μία ρομαντική ιδέα πίσω στα χρόνια της κρίσης να φτιάξετε τη δική σας μπίρα;
Ναι, ομολογώ, ότι ήταν 100% ρομαντική η απόφαση. Μόνο έτσι τολμάς να επιχειρήσεις από το μηδέν σε μία τόσο δύσκολη, μεγάλη και ώριμη αγορά όσο αυτή της μπίρας. Γεννήθηκε από διάφορα ερεθίσματα θετικά και αρνητικά. Την υπαρξιακή κρίση της χώρας που οδήγησε και στη χρεοκοπία της, τη δική μου ανάγκη να εξωτερικεύσω τις πεποιθήσεις μου για την παραγωγή, δημιουργία και την επιχειρηματικότητα, και από μια αδιάκοπη επιθυμία μου για νέες προκλήσεις, νέες εμπειρίες και συνεχή εξέλιξη, σαν να θέλω να ζήσω πολλές ζωές σε μία.

Επιπλέον, καταλύτη αποτέλεσε η γνωριμία μου με τη σύντροφο της ζωής μου και συνεταίρο μου στη ΝΗΣΟΣ, Μάγια Τσόκλη, που μου «γνώρισε» την Τήνο, συμπορεύτηκε με αυτήν μου την ανάγκη και συνεχίζει να με υποστηρίζει σε αυτό το ταξίδι. Πολλές φορές σκέφτομαι, ότι η ΝΗΣΟΣ κάπως προϋπήρχε, «ζούσε μέσα μου», τρεφόταν σιγά-σιγά από ερεθίσματα, πληροφορίες, συναισθήματα, ιδέες, βιώματα και κάποια στιγμή γεννήθηκε, στην Τήνο.

Το όραμα από την αρχή, ήταν να δημιουργηθεί μία μεγάλη σε γεύση και ποιότητα μπίρα. Μία μπίρα, που ενώ γεννιέται από το μηδέν, σε ένα μικρό νησί και χωρίς καμία απολύτως παράδοση στη ζυθοποιία, καταφέρνει να στέκεται διεθνώς και να αποτελεί «πρέσβειρα» του πνεύματος και της ζωής των ελληνικών νησιών και της χώρας της. Ευτυχώς, ο αρχικός ρομαντισμός συμπληρώθηκε και με τον αναγκαίο ορθολογισμό και το όλο εγχείρημα κατάφερε να σταθεί στα πόδια του και να επιζήσει των απρόβλεπτων, πρωτόγνωρων και απανωτών κρίσεων και προκλήσεων που βιώσαμε, από το 2012 έως και σήμερα.

Ερχόμενοι στο σήμερα, τι σημαίνει πια για εσάς η ΝΗΣΟΣ; Είστε περήφανος για όσα έχετε καταφέρει;
Σήμερα είναι η εποχή που πραγματικά χαίρομαι για τη ΝΗΣΟΣ. Για την ταλαντούχα Ομάδα μας. Για τους νέους συνεργάτες και μετόχους μας, την παγκοσμίως κορυφαία Carlsberg και την Ολυμπιακή Ζυθοποιία, που μοιραζόμενοι το ίδιο όραμα για το brand πρόσφατα επένδυσε στη ΝΗΣΟΣ, αναλαμβάνοντας τη διανομή μας στην Ελλάδα και διεθνώς. Για τα βραβεία μας, καθώς είμαστε η πλέον βραβευμένη σε διεθνείς διαγωνισμούς ελληνική ζυθοποιία, για την παρουσία μας σε χιλιάδες σημεία, τα θετικά σχόλια από τον κόσμο που είτε συνειδητά μας προτιμά και μας αναζητά, είτε μας γνωρίζει για πρώτη φορά. Και πάνω απ’ όλα για τις ίδιες τις μπίρες μας.

Αρχίζοντας από τη ναυαρχίδα μας, ΝΗΣΟΣ Pilsner, που διατίθεται πλέον και σε επιστρεφόμενες φιάλες και σε κουτάκι, τη ΝΗΣΟΣ ALLDAY, που είναι η μοναδική ελληνική βιολογική και χωρίς γλουτένη μπίρα, την αφιλτράριστη ΝΗΣΟΣ ΘΟΛΗ, καθώς και τις 7 ΜΠΟΦΟΡ και APOCALYΨΗ που κερδίζουν χρυσά μετάλλια σε δύσκολους διεθνείς διαγωνισμούς ζύθου, όπως αυτός του Βελγίου και μας εντυπωσιάζουν.

Είμαι περήφανος, γιατί βάλαμε το στίγμα μας στην αγορά της μπίρας στην Ελλάδα όσο λίγοι παίκτες, τόσο που ενίοτε αποτελούμε παράδειγμα προς μίμηση και από μεγάλες ζυθοποιίες της αγοράς, αλλά και έμπνευση για πολλά μικρά ζυθοποιεία ανά την Ελλάδα. Τολμώ να πω, ότι είμαστε μεταξύ των πρωτοπόρων στη μικροζυθοποιία, τολμώντας την παραγωγή «δύσκολων» συνταγών μπίρας, και εφαρμόζοντας από τους πρώτους στην Ευρώπη διάφορες τεχνικές παραγωγής, σταθεροποίησης και ελέγχου ποιότητας της μπίρας. Ακόμη, καινοτομήσαμε με πρωτοβουλίες που διευρύνουν γενικότερα την αξία της μπίρας ως προϊόν, όπως η πιστοποίηση των ζύθων μας για τον πλούτο των βιοδραστικών στοιχείων που περιέχουν προς όφελος της ανθρώπινης υγείας, όταν φυσικά καταναλώνοντας υπεύθυνα και με μέτρο.

Ποιες στιγμές ξεχωρίζετε;
Την ανακάλυψη του ονόματος της ΝΗΣΟΣ, στο αυτοκίνητο, σε συζήτηση brainstorming με τη Μάγια και το «προσχέδιο» του σήματος στη χαρτοπετσέτα τις επόμενες ημέρες. Τους μήνες μετά την ανακοίνωση της ΝΗΣΟΣ και πριν την πρώτη μας ζυθοποίηση. Η μπίρα πριν λανσαριστεί είχε πάνω από 30.000 φίλους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Την πρώτη γευστική δοκιμή με τους Τηνιακούς μας φίλους εστιάτορες και επαγγελματίες και την επιλογή της πρώτης μας συνταγής. Τα εγκαίνια του ζυθοποιείου μας, στη Βαγιά.

Τα πρώτα εμπορικά βήματα. Την πρώτη μας διεθνή βράβευση με το Ασημένιο Ευρωπαϊκό Αστέρι μπύρας στη Βαυαρία το 2014. Τους μήνες στο βελγικό πανεπιστήμιο KU LEUVEN, το 2015, σπουδάζοντας ζυθοποιία. Τη δημιουργία της πρωτοβουλίας ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ. Τις χρυσές βραβεύεις μας στο Βέλγιο. Τις πρώτες εκθέσεις που λάβαμε μέρος. Τη συμμετοχή στην ομάδα εργασίας για τη διοργάνωση του πρώτου Forum των Brewers of Europe. Την ημέρα της υπογραφής της συμφωνίας μας με τους νέους μας συνεταίρους της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας.

Είναι πλέον ένα brand που αντιπροσωπεύει την Τήνο, τις Κυκλάδες και τα ελληνικά νησιά γενικότερα. Πόσο σημαντική είναι η Μικροζυθοποιία Κυκλάδων για το νησί;
Η ΝΗΣΟΣ είναι το μοναδικό προϊόν από την Τήνο και ένα από τα πολύ λίγα νησιωτικά προϊόντα, που διανέμεται και προσφέρεται σε ένα τόσο μεγάλο αριθμό σημείων σε όλη την Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό. Σκεφτείτε, ότι πάνω από το 95% των ζύθων που παράγουμε, καταναλώνεται εκτός της Τήνου. Αντικειμενικά, λοιπόν, η μπύρα ΝΗΣΟΣ μεταφέρει την τηνιακή, κυκλαδίτικη εμπειρία και εκτός Τήνου, ως «καλή πρέσβειρα» του τόπου της.

Γι’ αυτό άλλωστε και δεν είναι τυχαίο το σλογκαν που χρησιμοποιούμε … «από την Τήνο σε όλον τον κόσμο». Χαρακτηριστικά, να αναφέρω ότι στα Tourism Awards 2024, λάβαμε την κορυφαία, πλατινένια διάκριση στην ενότητα “Brand Greece”. Η εν λόγω βράβευση αποτελεί αναγνώριση της συνεισφοράς της ΝΗΣΟΣ στην ανάδειξη και προβολή του τόπου καταγωγής της, της Τήνου, των Κυκλάδων, των νησιών μας και ευρύτερα της χώρας μας και κατ’ επέκταση του ελληνικού brand.

Ποιοι είναι οι πυλώνες πάνω στους οποίους βασίστηκε το brand σας;
Το όνομά μας λέει και την αληθινή μας ιστορία. Και λέω αληθινή, γιατί η ΝΗΣΟΣ δεν είναι ένα επικοινωνιακό κατασκεύασμα μιας καλής διαφημιστικής καμπάνιας ή κάτι που βαπτίστηκε ως «νησιωτικό προϊόν» για να πουλήσει. Το αφήγημα της ΝΗΣΟΣ είναι χωρίς καμία υπερβολή, 100% πραγματικό! Προβάλουμε αυτό που είμαστε και μιλάμε με τις πράξεις μας. H σχέση μας με τον νησιωτικό χώρο και τρόπο ζωής, την αρχιτεκτονική, τη γαστρονομία, την παραγωγή, τη δημιουργία, τη θάλασσα, τα πλοία, τον άνεμο και ό,τι άλλο προβάλουμε ως εικόνα της ΝΗΣΟΣ, αντιπροσωπεύει πρώτα απ’ όλα εμάς τους ίδιους σε προσωπικό επίπεδο.

Για παράδειγμα, το όνομα της μαύρης μπίρας μας, «7 ΜΠΟΦΟΡ», είναι από μια πραγματική εμπειρία πλεύσης από τη Νάξο στην Τήνο με ανέμους που τοπικά έφτασαν την ένταση που έδωσε το όνομα στην μπίρα μας.

Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, η νησιωτική μας καταγωγή είναι σημαντικό στοιχείο του brand ΝΗΣΟΣ, χωρίς όμως να είναι και το μοναδικό. Ποτέ δεν αρκεστήκαμε στο να είμαστε ένα συμπαθές «τοπικό», «παραδοσιακό», «νησιωτικό», ελληνικό προϊόν. Θέλουμε να είμαστε μία μπίρα περήφανη για τη νησιωτική πατρίδα της, που μπορεί όμως ταυτόχρονα να ανταγωνίζεται ευθέως, και ενίοτε να ξεπερνά, κορυφαία διεθνή brands μπίρας, τόσο σε πιστοποιημένη ποιότητα όσο και σε βραβευμένη γεύση.

Πόσο σημαντικό είναι να δημιουργούνται ambassador brands για την ελληνική γαστρονομία και τον τουρισμό;
Είναι πολύ σημαντικό, και δυστυχώς στην Ελλάδα υστερούμε στην κατανόηση αυτής της διάστασης της γαστρονομίας και των επώνυμων προϊόντων της. Ιδιαίτερα τα ποτά και τρόφιμα αποτελούν κύριο στοιχείο διαλόγου και ανταλλαγής μεταξύ των πολιτισμών. Ιδίως σήμερα, που ζούμε σε μία μονίμως διασυνδεδεμένη ψηφιακή κατάσταση και ταξιδεύουμε παγκοσμίως όσο ποτέ άλλοτε, οι άνθρωποι συνδεόμαστε πολύ ευχάριστα με brands, εκτός των εθνικών μας πολιτιστικών και γεωγραφικών συνόρων, μόνο και μόνο γιατί τα μηνύματα που αυτά μεταδίδουν, συνάδουν με τις αξίες, τα όνειρα και τον τρόπο της ζωής μας.

Με όρους διεθνών σχέσεων τα επώνυμα τρόφιμα και ποτά συμβάλουν σε αυτό που αποκαλούμε «ήπια δύναμη» ή στα αγγλικά «soft power», καθιστώντας τις χώρες καταγωγής τους πιο ελκυστικές και με μεγαλύτερη επιρροή. Και τυπικά λοιπόν τα brands για κάθε τόπο δεν είναι μόνο εμπορικά αλλά και πολιτιστικά αγαθά, άρρηκτα συνδεδεμένα με τη φήμη, την εικόνα και την επιρροή του.

Single Event Display
Εικόνα Εκδήλωσης

«Aποτυπώσεις

του Νεκτάριου Αντωνόπουλου

Έκθεση ζωγραφικής & χαρακτικής

Τοποθεσία: Δια Χρόνος


διαβάστε περισσότερα

χορηγούμενη.

«Εύρεσις & Επανευρέσεις»

Με πολλή  ευαισθησία και σεβασμό 26 καλλιτέχνες του Συλλόγου Καλλιτεχνών Εικαστικών Τεχνών Τήνου καθώς και προσκεκλημένοι καλλιτέχνες, εμπνέονται από τον Ιερό Τόπο της Τήνου, με αφορμή τα 201 χρόνια από την εύρεση της θαυματουργής εικόνας της Μεγαλόχαρης.

Το θέμα προσεγγίζεται από μία εικαστική οπτική διαχρονικά αλλά και σύγχρονα. Πρόκειται για μία συνθήκη που περιλαμβάνει έργα Γλυπτικής,  Χαρακτικής, Ζωγραφικής, Φωτογραφίας, Installation ,Νέα Μέσα , Video Art.

 Ο σκοπός της δράσης ξεπερνά το στενό πλαίσιο μιας επετειακής έκθεσης,  στοχεύοντας παράλληλα στην ανάδειξη ντόπιων και φιλοξενούμενων καλλιτεχνών και προσφέροντάς τους την ευκαιρία να επαναπροσδιορίσουν οι ίδιοι το γεγονός, την ιστορία και τα έθιμα γύρω από την εύρεση.

Εξού και η επιλογή του τίτλου της έκθεσης « Εύρεσις και Επανευρέσεις»  με επιμελητή τον κ. Ν. Π.Παΐσιο.

Ακολουθήστε το Tinos Today στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις της Τήνου

Newsletter

- Δ Ι Α Φ Η Μ Ι ΣΗ -

Η μπύρα από την Τήνο που δεν γνωρίζει γεωγραφικά σύνορα

Ο ιδρυτής της μπυρας ΝΗΣΟΣ μιλάει για τη ρομαντική ιδέα που είχε στην Ελλάδα της κρίσης και για το πώς ένα προϊόν γίνεται πρεσβευτής της γαστρονομίας και του τουρισμού.

- Advertisement -

Νησιώτης στην καταγωγή, ο Αλέξανδρος Κουρής είχε τη ρομαντική ιδέα να κλείσει σε μία μπύρα την αλμύρα, τους αέρηδες, το μπλε της θάλασσας και το χρυσαφί του ήλιου. Η ΝΗΣΟΣ ξεκίνησε στα χρόνια της κρίσης και σήμερα, έχοντας περάσει από πολλά εμπόδια και προκλήσεις, τιμά το σλόγκαν της που καθόλου τυχαία δεν δόθηκε.

της Μάρω Παρασκευούδη
https://www.oneman.gr/

«Από την Τήνο σε όλον τον κόσμο» είναι περήφανη για τη νησιωτική πατρίδα της, όμως μπορεί να ανταγωνίζεται ευθέως, και ενίοτε να ξεπερνά, κορυφαία διεθνή brands μπίρας, τόσο σε πιστοποιημένη ποιότητα όσο και σε βραβευμένη γεύση.

Πώς ένα προϊόν μετατρέπεται από ιδέα σε πρεσβευτή της γαστρονομίας και του τουρισμού; Ο ιδρυτής της ΝΗΣΟΣ μιλάει για το συναρπαστικό αυτό ταξίδι.

Ήταν μία ρομαντική ιδέα πίσω στα χρόνια της κρίσης να φτιάξετε τη δική σας μπίρα;
Ναι, ομολογώ, ότι ήταν 100% ρομαντική η απόφαση. Μόνο έτσι τολμάς να επιχειρήσεις από το μηδέν σε μία τόσο δύσκολη, μεγάλη και ώριμη αγορά όσο αυτή της μπίρας. Γεννήθηκε από διάφορα ερεθίσματα θετικά και αρνητικά. Την υπαρξιακή κρίση της χώρας που οδήγησε και στη χρεοκοπία της, τη δική μου ανάγκη να εξωτερικεύσω τις πεποιθήσεις μου για την παραγωγή, δημιουργία και την επιχειρηματικότητα, και από μια αδιάκοπη επιθυμία μου για νέες προκλήσεις, νέες εμπειρίες και συνεχή εξέλιξη, σαν να θέλω να ζήσω πολλές ζωές σε μία.

Επιπλέον, καταλύτη αποτέλεσε η γνωριμία μου με τη σύντροφο της ζωής μου και συνεταίρο μου στη ΝΗΣΟΣ, Μάγια Τσόκλη, που μου «γνώρισε» την Τήνο, συμπορεύτηκε με αυτήν μου την ανάγκη και συνεχίζει να με υποστηρίζει σε αυτό το ταξίδι. Πολλές φορές σκέφτομαι, ότι η ΝΗΣΟΣ κάπως προϋπήρχε, «ζούσε μέσα μου», τρεφόταν σιγά-σιγά από ερεθίσματα, πληροφορίες, συναισθήματα, ιδέες, βιώματα και κάποια στιγμή γεννήθηκε, στην Τήνο.

Το όραμα από την αρχή, ήταν να δημιουργηθεί μία μεγάλη σε γεύση και ποιότητα μπίρα. Μία μπίρα, που ενώ γεννιέται από το μηδέν, σε ένα μικρό νησί και χωρίς καμία απολύτως παράδοση στη ζυθοποιία, καταφέρνει να στέκεται διεθνώς και να αποτελεί «πρέσβειρα» του πνεύματος και της ζωής των ελληνικών νησιών και της χώρας της. Ευτυχώς, ο αρχικός ρομαντισμός συμπληρώθηκε και με τον αναγκαίο ορθολογισμό και το όλο εγχείρημα κατάφερε να σταθεί στα πόδια του και να επιζήσει των απρόβλεπτων, πρωτόγνωρων και απανωτών κρίσεων και προκλήσεων που βιώσαμε, από το 2012 έως και σήμερα.

Ερχόμενοι στο σήμερα, τι σημαίνει πια για εσάς η ΝΗΣΟΣ; Είστε περήφανος για όσα έχετε καταφέρει;
Σήμερα είναι η εποχή που πραγματικά χαίρομαι για τη ΝΗΣΟΣ. Για την ταλαντούχα Ομάδα μας. Για τους νέους συνεργάτες και μετόχους μας, την παγκοσμίως κορυφαία Carlsberg και την Ολυμπιακή Ζυθοποιία, που μοιραζόμενοι το ίδιο όραμα για το brand πρόσφατα επένδυσε στη ΝΗΣΟΣ, αναλαμβάνοντας τη διανομή μας στην Ελλάδα και διεθνώς. Για τα βραβεία μας, καθώς είμαστε η πλέον βραβευμένη σε διεθνείς διαγωνισμούς ελληνική ζυθοποιία, για την παρουσία μας σε χιλιάδες σημεία, τα θετικά σχόλια από τον κόσμο που είτε συνειδητά μας προτιμά και μας αναζητά, είτε μας γνωρίζει για πρώτη φορά. Και πάνω απ’ όλα για τις ίδιες τις μπίρες μας.

Αρχίζοντας από τη ναυαρχίδα μας, ΝΗΣΟΣ Pilsner, που διατίθεται πλέον και σε επιστρεφόμενες φιάλες και σε κουτάκι, τη ΝΗΣΟΣ ALLDAY, που είναι η μοναδική ελληνική βιολογική και χωρίς γλουτένη μπίρα, την αφιλτράριστη ΝΗΣΟΣ ΘΟΛΗ, καθώς και τις 7 ΜΠΟΦΟΡ και APOCALYΨΗ που κερδίζουν χρυσά μετάλλια σε δύσκολους διεθνείς διαγωνισμούς ζύθου, όπως αυτός του Βελγίου και μας εντυπωσιάζουν.

Είμαι περήφανος, γιατί βάλαμε το στίγμα μας στην αγορά της μπίρας στην Ελλάδα όσο λίγοι παίκτες, τόσο που ενίοτε αποτελούμε παράδειγμα προς μίμηση και από μεγάλες ζυθοποιίες της αγοράς, αλλά και έμπνευση για πολλά μικρά ζυθοποιεία ανά την Ελλάδα. Τολμώ να πω, ότι είμαστε μεταξύ των πρωτοπόρων στη μικροζυθοποιία, τολμώντας την παραγωγή «δύσκολων» συνταγών μπίρας, και εφαρμόζοντας από τους πρώτους στην Ευρώπη διάφορες τεχνικές παραγωγής, σταθεροποίησης και ελέγχου ποιότητας της μπίρας. Ακόμη, καινοτομήσαμε με πρωτοβουλίες που διευρύνουν γενικότερα την αξία της μπίρας ως προϊόν, όπως η πιστοποίηση των ζύθων μας για τον πλούτο των βιοδραστικών στοιχείων που περιέχουν προς όφελος της ανθρώπινης υγείας, όταν φυσικά καταναλώνοντας υπεύθυνα και με μέτρο.

Ποιες στιγμές ξεχωρίζετε;
Την ανακάλυψη του ονόματος της ΝΗΣΟΣ, στο αυτοκίνητο, σε συζήτηση brainstorming με τη Μάγια και το «προσχέδιο» του σήματος στη χαρτοπετσέτα τις επόμενες ημέρες. Τους μήνες μετά την ανακοίνωση της ΝΗΣΟΣ και πριν την πρώτη μας ζυθοποίηση. Η μπίρα πριν λανσαριστεί είχε πάνω από 30.000 φίλους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Την πρώτη γευστική δοκιμή με τους Τηνιακούς μας φίλους εστιάτορες και επαγγελματίες και την επιλογή της πρώτης μας συνταγής. Τα εγκαίνια του ζυθοποιείου μας, στη Βαγιά.

Τα πρώτα εμπορικά βήματα. Την πρώτη μας διεθνή βράβευση με το Ασημένιο Ευρωπαϊκό Αστέρι μπύρας στη Βαυαρία το 2014. Τους μήνες στο βελγικό πανεπιστήμιο KU LEUVEN, το 2015, σπουδάζοντας ζυθοποιία. Τη δημιουργία της πρωτοβουλίας ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ. Τις χρυσές βραβεύεις μας στο Βέλγιο. Τις πρώτες εκθέσεις που λάβαμε μέρος. Τη συμμετοχή στην ομάδα εργασίας για τη διοργάνωση του πρώτου Forum των Brewers of Europe. Την ημέρα της υπογραφής της συμφωνίας μας με τους νέους μας συνεταίρους της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας.

Είναι πλέον ένα brand που αντιπροσωπεύει την Τήνο, τις Κυκλάδες και τα ελληνικά νησιά γενικότερα. Πόσο σημαντική είναι η Μικροζυθοποιία Κυκλάδων για το νησί;
Η ΝΗΣΟΣ είναι το μοναδικό προϊόν από την Τήνο και ένα από τα πολύ λίγα νησιωτικά προϊόντα, που διανέμεται και προσφέρεται σε ένα τόσο μεγάλο αριθμό σημείων σε όλη την Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό. Σκεφτείτε, ότι πάνω από το 95% των ζύθων που παράγουμε, καταναλώνεται εκτός της Τήνου. Αντικειμενικά, λοιπόν, η μπύρα ΝΗΣΟΣ μεταφέρει την τηνιακή, κυκλαδίτικη εμπειρία και εκτός Τήνου, ως «καλή πρέσβειρα» του τόπου της.

Γι’ αυτό άλλωστε και δεν είναι τυχαίο το σλογκαν που χρησιμοποιούμε … «από την Τήνο σε όλον τον κόσμο». Χαρακτηριστικά, να αναφέρω ότι στα Tourism Awards 2024, λάβαμε την κορυφαία, πλατινένια διάκριση στην ενότητα “Brand Greece”. Η εν λόγω βράβευση αποτελεί αναγνώριση της συνεισφοράς της ΝΗΣΟΣ στην ανάδειξη και προβολή του τόπου καταγωγής της, της Τήνου, των Κυκλάδων, των νησιών μας και ευρύτερα της χώρας μας και κατ’ επέκταση του ελληνικού brand.

Ποιοι είναι οι πυλώνες πάνω στους οποίους βασίστηκε το brand σας;
Το όνομά μας λέει και την αληθινή μας ιστορία. Και λέω αληθινή, γιατί η ΝΗΣΟΣ δεν είναι ένα επικοινωνιακό κατασκεύασμα μιας καλής διαφημιστικής καμπάνιας ή κάτι που βαπτίστηκε ως «νησιωτικό προϊόν» για να πουλήσει. Το αφήγημα της ΝΗΣΟΣ είναι χωρίς καμία υπερβολή, 100% πραγματικό! Προβάλουμε αυτό που είμαστε και μιλάμε με τις πράξεις μας. H σχέση μας με τον νησιωτικό χώρο και τρόπο ζωής, την αρχιτεκτονική, τη γαστρονομία, την παραγωγή, τη δημιουργία, τη θάλασσα, τα πλοία, τον άνεμο και ό,τι άλλο προβάλουμε ως εικόνα της ΝΗΣΟΣ, αντιπροσωπεύει πρώτα απ’ όλα εμάς τους ίδιους σε προσωπικό επίπεδο.

Για παράδειγμα, το όνομα της μαύρης μπίρας μας, «7 ΜΠΟΦΟΡ», είναι από μια πραγματική εμπειρία πλεύσης από τη Νάξο στην Τήνο με ανέμους που τοπικά έφτασαν την ένταση που έδωσε το όνομα στην μπίρα μας.

Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, η νησιωτική μας καταγωγή είναι σημαντικό στοιχείο του brand ΝΗΣΟΣ, χωρίς όμως να είναι και το μοναδικό. Ποτέ δεν αρκεστήκαμε στο να είμαστε ένα συμπαθές «τοπικό», «παραδοσιακό», «νησιωτικό», ελληνικό προϊόν. Θέλουμε να είμαστε μία μπίρα περήφανη για τη νησιωτική πατρίδα της, που μπορεί όμως ταυτόχρονα να ανταγωνίζεται ευθέως, και ενίοτε να ξεπερνά, κορυφαία διεθνή brands μπίρας, τόσο σε πιστοποιημένη ποιότητα όσο και σε βραβευμένη γεύση.

Πόσο σημαντικό είναι να δημιουργούνται ambassador brands για την ελληνική γαστρονομία και τον τουρισμό;
Είναι πολύ σημαντικό, και δυστυχώς στην Ελλάδα υστερούμε στην κατανόηση αυτής της διάστασης της γαστρονομίας και των επώνυμων προϊόντων της. Ιδιαίτερα τα ποτά και τρόφιμα αποτελούν κύριο στοιχείο διαλόγου και ανταλλαγής μεταξύ των πολιτισμών. Ιδίως σήμερα, που ζούμε σε μία μονίμως διασυνδεδεμένη ψηφιακή κατάσταση και ταξιδεύουμε παγκοσμίως όσο ποτέ άλλοτε, οι άνθρωποι συνδεόμαστε πολύ ευχάριστα με brands, εκτός των εθνικών μας πολιτιστικών και γεωγραφικών συνόρων, μόνο και μόνο γιατί τα μηνύματα που αυτά μεταδίδουν, συνάδουν με τις αξίες, τα όνειρα και τον τρόπο της ζωής μας.

Με όρους διεθνών σχέσεων τα επώνυμα τρόφιμα και ποτά συμβάλουν σε αυτό που αποκαλούμε «ήπια δύναμη» ή στα αγγλικά «soft power», καθιστώντας τις χώρες καταγωγής τους πιο ελκυστικές και με μεγαλύτερη επιρροή. Και τυπικά λοιπόν τα brands για κάθε τόπο δεν είναι μόνο εμπορικά αλλά και πολιτιστικά αγαθά, άρρηκτα συνδεδεμένα με τη φήμη, την εικόνα και την επιρροή του.

Single Event Display
Εικόνα Εκδήλωσης

«Aποτυπώσεις

του Νεκτάριου Αντωνόπουλου

Έκθεση ζωγραφικής & χαρακτικής

Τοποθεσία: Δια Χρόνος


διαβάστε περισσότερα

χορηγούμενη.

«Εύρεσις & Επανευρέσεις»

Με πολλή  ευαισθησία και σεβασμό 26 καλλιτέχνες του Συλλόγου Καλλιτεχνών Εικαστικών Τεχνών Τήνου καθώς και προσκεκλημένοι καλλιτέχνες, εμπνέονται από τον Ιερό Τόπο της Τήνου, με αφορμή τα 201 χρόνια από την εύρεση της θαυματουργής εικόνας της Μεγαλόχαρης.

Το θέμα προσεγγίζεται από μία εικαστική οπτική διαχρονικά αλλά και σύγχρονα. Πρόκειται για μία συνθήκη που περιλαμβάνει έργα Γλυπτικής,  Χαρακτικής, Ζωγραφικής, Φωτογραφίας, Installation ,Νέα Μέσα , Video Art.  Ο σκοπός της δράσης ξεπερνά το στενό πλαίσιο μιας επετειακής έκθεσης,  στοχεύοντας παράλληλα στην ανάδειξη ντόπιων και φιλοξενούμενων καλλιτεχνών και προσφέροντάς τους την ευκαιρία να επαναπροσδιορίσουν οι ίδιοι το γεγονός, την ιστορία και τα έθιμα γύρω από την εύρεση.

Ακολουθήστε το Tinos Today στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις της Τήνου