Η εορτή της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού στη Μεγαλόχαρη της Τήνου

Η εορτή της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού στη Μεγαλόχαρη της Τήνου

Με την ευλογία του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Σύρου και Τήνου κ. Δωροθέου Β’ εορτάσθηκε με κατάνυξη αλλά και μεγαλοπρέπεια η εορτή της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού στον Πανίερο Ναό της Ευαγγελιστρίας στην Ιερά Νήσο Τήνο.

Την παραμονή της εορτής τελέσθηκε ο πανηγυρικός Εσπερινός της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού και ανήμερα της εορτής, ο Όρθρος και η Θεία Λειτουργία μετά της Ακολουθίας της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού, προεξάρχοντος του Ιεροκήρυκος, συμπαραστατουμένου υπό του π. Αλεξάνδρου Αγγελόπουλου από την Ι. Μ. Τρίκκης και των Διακόνων του Πανιέρου Ναού.

Το θείον λόγον εκήρυξε ο Ιεροκήρυξ, ο οποίος έκανε ιστορική αναδρομή στην εύρεση του Τιμίου Σταυρού, από την Αγία Ελένη στα Ιεροσόλυμα στις 6 Μαρτίου 326 μ.Χ. όπου έλαβε χώρα η πρώτη Ύψωση του Σταυρού στον Γολγοθά επί Αρχιεπισκόπου Ιεροσολύμων Μακαρίου αλλά και μία δευτέρα Εύρεση του Τιμίου και Ζωοποιού Σταυρού από τον Αυτοκράτορα Ηράκλειο ο οποίος μετά από πολυετείς αγώνες, νίκησε τους Πέρσες κατά κράτος επί Βασιλέως Χοσρόη Β’ και επανέφερε τον Σταυρό πρώτα στην Κωνσταντινούπολη το 626 μ. Χ. και μετά από δύο χρόνια ήθελε ο ίδιος να επαναφέρει τον Σταυρό στα Ιεροσόλυμα στον Γολγοθά, σαν σήμερα στις 14 Σεπτεμβρίου 628 μ.Χ.

Σήμερα, μετά από τόσους αιώνες, ο Τίμιος Σταυρός, έχει τεμαχιστεί κατά καιρούς, αλλά τα πιο μεγάλα κομμάτια τα έχει το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων τα οποία εκτίθενται τέτοια μέρα και της Σταυροπροσκυνήσεως κατ’ έτος.

Στο πνευματικό μέρος της εορτής, το οποίο είναι η υπενθύμιση της πορείας του κάθε χριστιανού, την οποία έδωσε η Εκκλησία μας, όταν έδωσε Σταυρό κατά την Βάπτιση μας, με τους λόγους του Κυρίου που είπε, «Ὅστις θέλει ὀπίσω μου ἐλθεῖν, ἀπαρνησάσθω ἑαυτὸν, ἀράτω τὸν σταυρὸν αὐτοῦ, καὶ ἀκολουθείτω μοι», το οποίο σημαίνει, όποιος με ακολουθήσει, θα έχει Σταυρό, θα έχει δυσκολίες, αλλά να μην φοβάται ο πιστός, διότι ο Σταυρός είναι μεν σύμβολο πορείας, αλλά και πηγή Δυνάμεως, διότι ο Σταυρός ομολογεί το γεγονός της Αναστάσεως, μιας πορείας πνευματικής, όπως την περιγράφει ο Άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός στον Κανόνα του Πάσχα, «Πάσχα Κυρίου, Πάσχα· ἐκ γάρ θανάτου πρός ζωήν, καί ἐκ γῆς πρός οὐρανόν, Χριστός ὁ Θεός ἡμᾶς διεβίβασεν, ἐπινίκιον ᾄδοντας».

Προ του τέλους της Ακολουθίας, πραγματοποιήθηκε η λιτάνευση του Τιμίου Σταυρού εντός του Ναού και η τελετή της Υψώσεως στο μέσον αυτού σε ευπρεπισμένο τετραπόδιο.

Συμμετείχαν, ο Δήμαρχος Τήνου, ο Αντιπρόεδρος και μέλη της Διοικούσης Επιτροπής του ΠΙΙΕΤ, εκπρόσωποι Συλλόγων και Φορέων και πλήθος ευλαβών προσκυνητών οι οποίοι αδιαλείπτως προσέρχονταν να προσκυνήσουν το περίπυστο Εικόνισμα της Μεγαλόχαρης.

Στο τέλος της Θείας Λειτουργίας προσκύνησαν άπαντες τον Τίμιο Σταυρό και έλαβαν τον αγιασμένο βασιλικό κατά το έθος.

Τους εκκλησιαστικούς ύμνους απέδωσαν οι ιεροψάλτες του Πανιέρου Ναού υπό τη διεύθυνση του Πρωτοψάλτη κ. Μάριου Κυριάκου.

Της εκκλησιαστικής τάξεως επεμελήθη ο Αρχιερατικός Επίτροπος της Ιεράς Νήσου Πρωτοπρ. Γεώργιος Φανερός, ο οποίος μετέφερε τις εόρτιες ευχές και ευλογίες του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Σύρου και Τήνου κ. Δωροθέου Β’.

Φωτογραφίες: Γεώργιος Πολυκανδρίτης

- Δ Ι Α Φ Η Μ Ι ΣΗ -
- Δ Ι Α Φ Η Μ Ι ΣΗ -
Ακολουθήστε το tinostoday.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
- Δ Ι Α Φ Η Μ Ι ΣΗ -
- Δ Ι Α Φ Η Μ Ι ΣΗ -
- Δ Ι Α Φ Η Μ Ι ΣΗ -
- Δ Ι Α Φ Η Μ Ι ΣΗ -