Την ετήσια έκθεση με τις επιτόπιες καταγραφές και διαπιστώσεις των εν ενεργεία Πλοιάρχων της Ελληνικής Ακτοπλοΐας και τις θέσεις της Πανελλήνιας Ένωσης Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού για την κακή κατάσταση που επικρατεί στα Ελληνικά λιμάνια, καθώς και την αλγεινή εντύπωση που προκαλεί η σύλληψη Πλοιάρχων, σε περίπτωση ατυχημάτων που δημιουργήθηκαν όχι εξ’ αιτίας δικής τους παράβλεψης ή αδιαφορίας, που ως αποτέλεσμα έχει τη βάναυση προσβολή της προσωπικότητας και της επαγγελματική τους υπόστασης, παρουσίασε ο Πρόεδρος της Π.Ε.Π.Ε.Ν. Cpt. Μανώλης Τσικαλάκης, κατά τη διάρκεια της περιεκτικής ομιλίας του και της παρουσίασης που ακολούθησε, στην Ημερίδα με θέμα: «Μετάβαση στην πράσινη ακτοπλοΐα» που διοργάνωσε την Πέμπτη 14 Απριλίου 2022 ο Σ.Ε.Ε.Ν., στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς.
ΤΗΝΟΣ
Στο σημείο που βρίσκεται ο κόκκινος φανός, παρουσιάζονται εκτεταμένες ρηγματώσεις, οι οποίες εκτείνονται απο το ανωτέρω σημείο μέχρι τουλάχιστον κάτω από την θαλάσσια επιφάνεια. Ως εκ τούτου ελλοχεύει σοβαρότατος κίνδυνος στην πρώτη ισχυρή κακοκαιρία με άνεμους απο νότιες διευθύνσεις (οι οποίες είναι συνήθεις στην ανοιξιάτικη περίοδο), να παρασυρθεί από τον κυματισμό ή να καταρρεύσει.
Πρέπει, να απομακρυνθούν άμεσα τα ημιβυθισμένα μπλόκια του υπο μελέτη/κατασκευή νέου κυματοθραύστη. Με τους βόρειους ανέμους υπάρχει μεγάλος κίνδυνος, να παρασυρθεί το εκάστοτε πλοίο επάνω στα ημιβυθισμένα μπλόκια τα οποία δεν είναι ορατά και με τους νότιους άνεμους αντί να κοπάζει ο κυματισμός εντός λιμένα, συμβαίνει το αντίθετο.
Ως εκ τούτου κρίνεται απαραίτητη η επανεξέταση μελέτης κατασκευής νέου λιμενοβραχίονα, ο οποίος θα πρέπει να κατασκευαστεί νοτιότερα από τον υπάρχοντα, ώστε να μεγαλώσει η λιμενολεκάνη. Έχουν κατατεθεί άπειρες προτάσεις για την κατασκευή ενός ασφαλούς λιμένα, χωρίς μέχρι τώρα να ληφθούν υπ’ όψη.
Επίσης πρέπει να τοποθετηθούν προσκρουστήρες στους προβλήτες Νο.: 4, 5, 6.
Αντικατάσταση – τοποθέτηση όπου χρειάζεται προσκρουστήρων fender-λάστιχα.
Εκβάθυνση παλιού λιμένα