Εκατοντάδες ατέλειες, που ορισμένες φορές γίνονται ιδιαίτερα επικίνδυνες για τα πλοία της ακτοπλοίας, καταγράφουν οι Έλληνες πλοίαρχοι στα ελληνικά λιμάνια. Σύμφωνα με επιστολή του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας προς τον γενικό γραμματέα Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής του ΥΝΑΝΠ, Ευάγγελο Κυριαζόπουλο, τα προβλήματα αυτά είναι διαχρονικά και συνήθως δεν αντιμετωπίζονται, ενώ υπάρχουν περιπτώσεις αστοχίας σχεδιασμών και έργων.
Σημειώνεται ότι τα τελευταία χρόνια έχουν δαπανηθεί δεκάδες ευρώ από πόρους του δημοσίου αλλά και κοινοτικούς πόρους, προκειμένου να αλλάξει η εικόνα των ελληνικών λιμανιών, κυρίως στους νησιωτικούς προορισμούς αλλά χωρίς μέχρι σήμερα ουσιαστικό αποτέλεσμα. Ο ΣΕΕΝ ζητά να αξιοποιηθούν τα λιμενικά τέλη που πληρώνουν οι εταιρείες, και να προγραμματιστεί ο σχεδιασμός και η σταδιακή υλοποίηση των έργων.
ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΗΣ ΤΗΝΟΥ
Ακόμα και η Τήνος, που στο λιμάνι έγιναν έργα πριν από λίγα χρόνια οι Έλληνες πλοίαρχοι σημειώνουν: «Είναι επιτακτική ανάγκη να απομακρυνθούν άμεσα τα ημιβυθισμένα μπλόκια του υπό μελέτη/κατασκευή νέου κυματοθραύστη Με τους βόρειους ανέμους υπάρχει μεγάλος κίνδυνος να παρασυρθεί το εκάστοτε πλοίο επάνω στα ημιβυθισμένα μπλόκια τα οποία δεν είναι ορατά και με τους νότιους άνεμους αντί να κοπάζει ο κυματισμός εντός λιμένα συμβαίνει το αντίθετο. Ως εκ τούτου κρίνεται απαραίτητη η επανεξέταση της μελέτης κατασκευής του νέου λιμενοβραχίονα, ο οποίος θα πρέπει να κατασκευαστεί νοτιότερα από τον υπάρχοντα ώστε να μεγαλώσει η λιμενολεκάνη. Σημ. έχουν κατατεθεί άπειρες προτάσεις για την κατασκευή ενός ασφαλούς λιμένα, χωρίς μέχρι τώρα να ληφθούν υπόψιν».