back to top

Οι τροποποιήσεις που ζητά το Δημοτικό Συμβούλιο Τήνου στο σχέδιο νόμου για τη Σχολή Καλών Τεχνών

Στην πρόσφατη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Τήνου συζητήθηκε το θέμα σχετικά με το Σχέδιο Νόμου «Μετονομασία «Προπαρασκευαστικού και Επαγγελματικού Σχολείου Καλών Τεχνών Πανόρμου Τήνου» σε «Ανώτερη Σχολή Μαρμαροτεχνίας Τήνου» και αναμόρφωση του πλαισίου λειτουργίας της (άρθρα 62-80).

Το Δημοτικό Συμβούλιο μετά από ευρεία διαλογική συζήτηση αποφάσισε ομόφωνα:

Να συμμετάσχει στη διαβούλευση του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Πολιτισμού με τίτλο «Αναδιοργάνωση του νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου με την επωνυμία «Εθνική Πινακοθήκη-Μουσείου Αλεξάνδρου Σούτσου» και του νομικού προσώπου ιδιωτικού δικαίου με την επωνυμία «Μητροπολιτικός Οργανισμός Μουσείων Εικαστικών Τεχνών Θεσσαλονίκης», ενίσχυση των δράσεων του Οργανισμού Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης και του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, μετονομασία του Προπαρασκευαστικού και Επαγγελματικού Σχολείου καλών Τεχνών Πανόρμου Τήνου σε Ανώτερη Σχολή Μαρμαροτεχνίας Τήνου και αναμόρφωση του πλαισίου λειτουργίας της, ρυθμίσεις για το πρόγραμμα στήριξης οπτικοακουστικών έργων στην Ελλάδα και λοιπές διατάξεις αρμοδιότητας του Υπουργείου Πολιτισμού» και ειδικότερο στο ΜΕΡΟΣ ΣΤ’: ΜΕΤΟΝΟΜΑΣΙΑ «ΠΡΟΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΠΑΝΟΡΜΟΥ ΤΗΝΟΥ» ΣΕ «ΑΝΩΤΕΡΗ ΣΧΟΛΗ ΜΑΡΜΑΡΟΤΕΧΝΙΑΣ ΤΗΝΟΥ» ΚΑΙ ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ (άρθρα 62- 80) με τις εξής προτάσεις:

Μετά από προσπάθειες πολλών ετών έρχεται επιτέλους προς ψήφιση το σχέδιο νόμου που ρυθμίζει τα θέματα της Σχολής Καλών Τεχνών -Μαρμαροτεχνίας στον Πύργο. Το σχέδιο κινείται στη σωστή κατεύθυνση, αλλά θα θέλαμε να προτείνουμε κάποιες αλλαγές και βελτιώσεις στο σχέδιο νόμου που έχει τεθεί σε δημόσια διαβούλευση. Ο τίτλος του μέρους ΣΤ’ του Σχεδίου Νόμου (και αντίστοιχα το άρθρο 62 παρ.1) ζητάμε να αλλαχθεί σε: “Μετονομασία του Προπαρασκευαστικού και Επαγγελματικού Σχολείου Κάλων Τεχνών Πανόρμου Τήνου σε Ανώτερη Σχολή Μαρμαροτεχνίας-Καλών Τεχνών Πανόρμου Τήνου και Αναμόρφωση του Πλαισίου λειτουργίας της”Θεωρούμε αυτονόητο ότι πρέπει και στον τίτλο της Σχολής να διατηρηθεί το ιστορικό-τοπικό στοιχείο με την αναφορά στον Πάνορμο, όσο και το στοιχείο των Καλών Τεχνών.

Άρθρο 62 παρ. 1
Θεωρούμε ότι πρέπει να καταργηθούν ρητά όλες οι διατάξεις του 3136/1955. Αν αποφασιστεί να κρατηθούν σε ισχύ, τότε θα πρέπει

α) να καταργηθεί ρητά το άρθρο 13 του ν. 3136/1955, που αφορά το Δημοτικό Μουσείο
Χαλεπά
β) να διευκρινιστεί ότι υπερισχύουν οι διατάξεις του παρόντος και να αφαιρεθεί τα άρθρο 13: «διέπεται εφεξής από τον παρόντα και συμπληρωματικά από τα άρθρα 1,2,8,9 και 11, 12 και 14 του ν.3136/1955, τα οποία συνεχίζουν να ισχύουν εφόσον δεν συγκρούονται με τις διατάξεις του παρόντος.
Άρθρο 62 παρ. 2 να τροποποιηθεί: Η Σχολή έχει την έδρα της στο οικισμό Πύργου της Δημοτικής Κοινότητας Πανόρμου του Δήμου Τήνου της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου.
Άρθρο 65 παρ. 1 Πόροι της Σχολής είναι:

Να προστεθεί πρώτη παράγραφος με αλλαγή αρίθμησης των υπολοίπων:

α) ετήσια επιχορήγηση και έκτακτες επιχορηγήσεις από τον τακτικό κρατικό προϋπολογισμό και από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων (ΠΔΕ) του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού
Στην αρχική δεύτερη παράγραφο (που πλέον θα έχει αναριθμηθεί σε τρίτη) να προστεθεί η δυνατότητα δωρεών από φορείς του ευρύτερου δημόσιου τομέα
γ) δωρεές, ενισχύσεις, κληρονομίες, κληροδοσίες, χορηγίες και κάθε είδους εισφορές από φυσικά ή νομικά πρόσωπα του ιδιωτικού και του ευρύτερου δημόσιου τομέα, της ημεδαπής ή της αλλοδαπής,

Παρ. 3
Πρέπει να προβλεφθεί ότι οι πόροι της Σχολής θα διατίθενται και για τα έξοδα σίτισης των σπουδαστών. Διαφορετικά θα πρέπει να προβλεφθεί ο τρόπος με τον οποίο θα καλύπτονται τα έξοδα σίτισης των σπουδαστών.

1.Οι πόροι της Σχολής διατίθενται για τις ανάγκες του διδακτηρίου, την προμήθεια των επίπλων, υλικών χρήσιμων για την εκπαίδευση των μαθητών, την αμοιβή του έκτακτου διδακτικού, διοικητικού και τεχνικού-βοηθητικού προσωπικού, για τα έξοδα σίτισης των σπουδαστών και τις εν γένει ανάγκες για τη λειτουργία της, τη συντήρηση των εγκαταστάσεών της, καθώς και για τις κτιριολογικές της ανάγκες.
Άρθρο 66

παρ. 1.
Προτείνουμε να αντικατασταθεί εξέταση στην καλλιτεχνική δεξιότητα στη μαρμαροτεχνία με την καλλιτεχνική δεξιότητα στο σχέδιο.

Οι εν λόγω εξετάσεις διεξάγονται στις εγκαταστάσεις της Σχολής και περιλαμβάνουν υποχρεωτική δια ζώσης εξέταση των υποψηφίων φοιτητών στο σχέδιο και στην καλλιτεχνική τους δεξιότητα καθώς και γραπτή και προφορική εξέταση σε επιλεγμένα θέματα. παρ. 2 Προτείνουμε οι πιστωτικές μονάδες να είναι 30 ανά εξάμηνο και 180 συνολικά:

Κάθε εξάμηνο σπουδών πιστώνεται με τριάντα (30) πιστωτικές μονάδες (ECTS). Για να αποφοιτήσει από τη Σχολή ο σπουδαστής πρέπει, σωρευτικά, να έχει συμπληρώσει τρία (3) έτη φοίτησης και να έχει συγκεντρώσει εκατόν ογδόντα (180) ECTS. Παρ. 3

Α) Προτείνουμε να αυξηθεί σε 5 ο αριθμός των αποφοίτων που εισάγονται στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών ή στα υπόλοιπα Τμήματα Καλών Τεχνών της Χώρας μας. Εναλλακτικά να προσδιοριστεί ως ποσοστό τριάντα τοις εκατό (30%) των αποφοίτων. Κάθε σχολικό έτος, έως πέντε (5) απόφοιτοι της Σχολής, κατά σειρά επιτυχίας, δύνανται να εισάγονται χωρίς εξετάσεις στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών, το Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας (Φλώρινα), το Τμήμα Εικαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, και το Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του Α.Π.Θ. ή σε άλλα Τμήματα ή Σχολές Α.Ε.Ι. της ημεδαπής που έχουν ως αντικείμενο τις Καλές Τέχνες.

Η αντίστοιχη αλλαγή να γίνει και στην παράγραφο 4 εδ. ε)

ε) τις προϋποθέσεις και τη διαδικασία εισαγωγής των πέντε (5) αποφοίτων της Σχολής σε Τμήματα ή Σχολές Α.Ε.Ι. κατά το πρώτο εδάφιο της παρ. 3.

Β) Προτείνουμε να αναγραφούν συγκεκριμένα οι σχολές στις οποίες οι υπόλοιποι
απόφοιτοι θα μπορούν να συμμετάσχουν σε κατατακτήριες εξετάσεις, προκειμένου να
αποφευχθούν προβλήματα με τις σχολές αυτές.

Οι υπόλοιποι απόφοιτοι της Σχολής δύνανται να κατατάσσονται στην Ανωτάτη Σχολή
Καλών Τεχνών, το Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του Πανεπιστημίου Δυτικής
Μακεδονίας (Φλώρινα), το Τμήμα Εικαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης του
Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, και το Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του Α.Π.Θ ή
σε άλλα Α.Ε.Ι. συναφούς καλλιτεχνικής ειδικότητας με τον τίτλο αποφοίτησής τους, κατόπιν
συμμετοχής σε κατατακτήριες εξετάσεις του ν. 3404/2005 (Α’260).

Αρθρο 72
Θα πρέπει να διευκρινιστεί καλύτερα η λειτουργία της Σχολικής Εφορείας. Ειδικα αναφερόμαστε στην παρ. 4, όπου αναφέρεται ότι η Εφορεία αναλαμβάνει τη δαπάνη σίτισης των σπουδαστών. Η δαπάνη σίτισης, όπως προαναφέρθηκε, αποτελεί υποχρέωση του Υπουργείου. Ωστόσο σε περίπτωση που σκοπός της διάταξης είναι να δοθεί στην Εφορεία μεταξύ άλλων αρμοδιότητα για τη διαχείριση οικονομικών πόρων, σαν ένα είδος Ταμείου της Σχολής, αυτό θα πρέπει να αναφέρεται ρητά, με αναφορά στους πόρους και στον τρόπο οικονομικής διαχείρισης των πόρων αυτών. Στην περίπτωση αυτή να αναφερθεί ότι η Εφορεία δύναται να αναλαμβάνει τη δαπάνη στέγασης των σπουδαστών.

Παρ. 2
Οι 3 πολίτες μέλη της Σχολικής Εφορείας, κάτοικοι Υστερνίων και Πύργου, θα πρέπει να ορίζονται από τις αντίστοιχες Δημοτικές Κοινότητες και εναλλακτικά από το Δημοτικό Συμβούλιο

Παρ. 4
Θεωρούμε ότι η σίτιση των σπουδαστών είναι υποχρέωση του Υπουργείου (και της Σχολής) και άρα ως δαπάνη πρέπει να αναφέρεται στο άρθρο 65 και όχι στο άρθρο 72. Ζητούμε λοιπόν να αφαιρεθεί η σχετική αναφορά και να αντικατασταθεί με τις δαπάνες στέγασης των σπουδαστών.
Η Σχολική Εφορεία δύναται να αναλαμβάνει τη δαπάνη στέγασης των σπουδαστών της Σχολής Αρθρο 74, 75 και 76
Γίνεται αναφορά στα άρθρα αυτά σε Ταμείο της Σχολής. Ωστόσο δεν προβλέπεται στο Σχέδιο Νόμου τι θα είναι αυτό το Ταμείο, ποιος θα το διαχειρίζεται και πως θα χρηματοδοτείται. Προτείνουμε να συμπληρωθούν διατάξεις που θα αναφέρουν περισσότερες λεπτομέρειες για το Ταμείο της Σχολής (λογικά κάποιος Κωδικός) και τον τρόπο διαχείρισής του.

Αρθρο 76
Προτείνουμε η διατύπωση της σύμβασης χρησιδανείου να είναι πιο ξεκάθαρη, προς αποφυγή παρεξηγήσεων. Μεταξύ άλλων θα πρέπει να απαλοιφθούν οι αναφορές σε τίτλο προς καταχώριση ή μεταγραφή στο Υποθηκοφυλακείο.

Ο Δήμος Τήνου αναλαμβάνει την υποχρέωση να παραχωρήσει, άνευ ανταλλάγματος, με σύμβαση χρησιδανείου, στο Υπουργείο Πολιτισμού, τη χρήση του δημοτικού ακινήτου που βρίσκεται στον Δήμο Τήνου της Περιφερειακής Ενότητας Κυκλάδων της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, εμβαδού 3.104,23 τ.μ., ιδιοκτησίας του Δήμου Τήνου, όπως αυτό εμφαίνεται υπό στοιχεία «Ω-Α1-Β1-Γ1-Δ1-Ε1-Ζ1-Η1-Θ1-Ι1-Κ1-Λ1- Μ1-Ν1-Ξ1-Ο1-Π1-Ρ1-Σ1-Τ1-Υ1-Φ1-Χ1-Ψ1-Ω1-Α2-Β2-Γ2-Δ2-Ε2-Ζ2-Η2-Θ2-Ι2-Κ2-Λ2-Μ2-Ν2-Ξ2-Ο2-Π2-Ρ-Π- Ο-Ξ-Ν-Μ-Κ-Λ-Ι-Θ-Η-Ζ-Ε-Δ-Η3- Θ3-Ι3-Κ3-Λ3-Μ3-Ν3» στο από Φεβρουαρίου 2022 τοπογραφικό διάγραμμα, που επισυνάπτεται στον παρόντα ως Παράρτημα Α. Το χρησιδάνειο ορίζεται αορίστου διαρκείας, για όσο χρόνο λειτουργεί η Ανώτερη Σχολή, και πραγματοποιείται προς τον σκοπό της στέγασης και λειτουργίας της Σχολής και των υπηρεσιών της.

  1. Για την αποδοχή παραχώρησης της χρήσης του ακινήτου της παρ. 1, εκδίδεται απόφαση του αρμοδίου οργάνου του Υπουργείου Πολιτισμού, στην οποία περιγράφονται το υπό παραχώρηση ακίνητο και ο σκοπός της παραχώρησης. (Διαγραφή αναφορών σε τίτλο προς μεταγραφή κλπ)

    Άρθρο 77
    Προτείνουμε το άρθρο αυτό να αφαιρεθεί από το Σχέδιο Νόμου. Δεν έχει κανένα νόημα. Τέλος προτείνουμε να συμπεριληφθεί στο σχέδιο νόμου παράγραφος που να προβλέπει τα δικαιώματα των σπουδαστών είτε σε αντιστοιχία με άλλους σπουδαστές, είτε να τα προσδιορίζει ρητά. Πχ δικαίωμα για αναβολή στράτευσης, σπουδαστικά βοηθήματα και επιδόματα, μειωμένο εισιτήριο σε μέσα μαζικής μεταφοράς, μουσεία, θέατρα κλπ, καθώς επίσης να προβλέπεται ότι οι σπουδαστές της Σχολής θα είναι ασφαλισμένοι κατά τη διάρκεια των σπουδών τους, όπως ισχύει και με τους φοιτητές όλης της Ελλάδας.

    Εκτός των ανωτέρω, το Δημοτικό Συμβούλιο στηρίζει τις προτάσεις του Συλλόγου Καθηγητών της Σχολής και της Δημοτικής Κοινότητας Πανόρμου Τήνου, οι οποίες έχουν ήδη κατατεθεί στη διαβούλευση.

Ακολουθήστε το Tinos Today στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις της Τήνου

Newsletter

Οι τροποποιήσεις που ζητά το Δημοτικό Συμβούλιο Τήνου στο σχέδιο νόμου για τη Σχολή Καλών Τεχνών

Στην πρόσφατη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Τήνου συζητήθηκε το θέμα σχετικά με το Σχέδιο Νόμου «Μετονομασία «Προπαρασκευαστικού και Επαγγελματικού Σχολείου Καλών Τεχνών Πανόρμου Τήνου» σε «Ανώτερη Σχολή Μαρμαροτεχνίας Τήνου» και αναμόρφωση του πλαισίου λειτουργίας της (άρθρα 62-80).

Το Δημοτικό Συμβούλιο μετά από ευρεία διαλογική συζήτηση αποφάσισε ομόφωνα:

Να συμμετάσχει στη διαβούλευση του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Πολιτισμού με τίτλο «Αναδιοργάνωση του νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου με την επωνυμία «Εθνική Πινακοθήκη-Μουσείου Αλεξάνδρου Σούτσου» και του νομικού προσώπου ιδιωτικού δικαίου με την επωνυμία «Μητροπολιτικός Οργανισμός Μουσείων Εικαστικών Τεχνών Θεσσαλονίκης», ενίσχυση των δράσεων του Οργανισμού Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης και του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, μετονομασία του Προπαρασκευαστικού και Επαγγελματικού Σχολείου καλών Τεχνών Πανόρμου Τήνου σε Ανώτερη Σχολή Μαρμαροτεχνίας Τήνου και αναμόρφωση του πλαισίου λειτουργίας της, ρυθμίσεις για το πρόγραμμα στήριξης οπτικοακουστικών έργων στην Ελλάδα και λοιπές διατάξεις αρμοδιότητας του Υπουργείου Πολιτισμού» και ειδικότερο στο ΜΕΡΟΣ ΣΤ’: ΜΕΤΟΝΟΜΑΣΙΑ «ΠΡΟΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΠΑΝΟΡΜΟΥ ΤΗΝΟΥ» ΣΕ «ΑΝΩΤΕΡΗ ΣΧΟΛΗ ΜΑΡΜΑΡΟΤΕΧΝΙΑΣ ΤΗΝΟΥ» ΚΑΙ ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ (άρθρα 62- 80) με τις εξής προτάσεις:

Μετά από προσπάθειες πολλών ετών έρχεται επιτέλους προς ψήφιση το σχέδιο νόμου που ρυθμίζει τα θέματα της Σχολής Καλών Τεχνών -Μαρμαροτεχνίας στον Πύργο. Το σχέδιο κινείται στη σωστή κατεύθυνση, αλλά θα θέλαμε να προτείνουμε κάποιες αλλαγές και βελτιώσεις στο σχέδιο νόμου που έχει τεθεί σε δημόσια διαβούλευση. Ο τίτλος του μέρους ΣΤ’ του Σχεδίου Νόμου (και αντίστοιχα το άρθρο 62 παρ.1) ζητάμε να αλλαχθεί σε: “Μετονομασία του Προπαρασκευαστικού και Επαγγελματικού Σχολείου Κάλων Τεχνών Πανόρμου Τήνου σε Ανώτερη Σχολή Μαρμαροτεχνίας-Καλών Τεχνών Πανόρμου Τήνου και Αναμόρφωση του Πλαισίου λειτουργίας της”Θεωρούμε αυτονόητο ότι πρέπει και στον τίτλο της Σχολής να διατηρηθεί το ιστορικό-τοπικό στοιχείο με την αναφορά στον Πάνορμο, όσο και το στοιχείο των Καλών Τεχνών.

Άρθρο 62 παρ. 1
Θεωρούμε ότι πρέπει να καταργηθούν ρητά όλες οι διατάξεις του 3136/1955. Αν αποφασιστεί να κρατηθούν σε ισχύ, τότε θα πρέπει

α) να καταργηθεί ρητά το άρθρο 13 του ν. 3136/1955, που αφορά το Δημοτικό Μουσείο
Χαλεπά
β) να διευκρινιστεί ότι υπερισχύουν οι διατάξεις του παρόντος και να αφαιρεθεί τα άρθρο 13: «διέπεται εφεξής από τον παρόντα και συμπληρωματικά από τα άρθρα 1,2,8,9 και 11, 12 και 14 του ν.3136/1955, τα οποία συνεχίζουν να ισχύουν εφόσον δεν συγκρούονται με τις διατάξεις του παρόντος.
Άρθρο 62 παρ. 2 να τροποποιηθεί: Η Σχολή έχει την έδρα της στο οικισμό Πύργου της Δημοτικής Κοινότητας Πανόρμου του Δήμου Τήνου της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου.
Άρθρο 65 παρ. 1 Πόροι της Σχολής είναι:

Να προστεθεί πρώτη παράγραφος με αλλαγή αρίθμησης των υπολοίπων:

α) ετήσια επιχορήγηση και έκτακτες επιχορηγήσεις από τον τακτικό κρατικό προϋπολογισμό και από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων (ΠΔΕ) του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού
Στην αρχική δεύτερη παράγραφο (που πλέον θα έχει αναριθμηθεί σε τρίτη) να προστεθεί η δυνατότητα δωρεών από φορείς του ευρύτερου δημόσιου τομέα
γ) δωρεές, ενισχύσεις, κληρονομίες, κληροδοσίες, χορηγίες και κάθε είδους εισφορές από φυσικά ή νομικά πρόσωπα του ιδιωτικού και του ευρύτερου δημόσιου τομέα, της ημεδαπής ή της αλλοδαπής,

Παρ. 3
Πρέπει να προβλεφθεί ότι οι πόροι της Σχολής θα διατίθενται και για τα έξοδα σίτισης των σπουδαστών. Διαφορετικά θα πρέπει να προβλεφθεί ο τρόπος με τον οποίο θα καλύπτονται τα έξοδα σίτισης των σπουδαστών.

1.Οι πόροι της Σχολής διατίθενται για τις ανάγκες του διδακτηρίου, την προμήθεια των επίπλων, υλικών χρήσιμων για την εκπαίδευση των μαθητών, την αμοιβή του έκτακτου διδακτικού, διοικητικού και τεχνικού-βοηθητικού προσωπικού, για τα έξοδα σίτισης των σπουδαστών και τις εν γένει ανάγκες για τη λειτουργία της, τη συντήρηση των εγκαταστάσεών της, καθώς και για τις κτιριολογικές της ανάγκες.
Άρθρο 66

παρ. 1.
Προτείνουμε να αντικατασταθεί εξέταση στην καλλιτεχνική δεξιότητα στη μαρμαροτεχνία με την καλλιτεχνική δεξιότητα στο σχέδιο.

Οι εν λόγω εξετάσεις διεξάγονται στις εγκαταστάσεις της Σχολής και περιλαμβάνουν υποχρεωτική δια ζώσης εξέταση των υποψηφίων φοιτητών στο σχέδιο και στην καλλιτεχνική τους δεξιότητα καθώς και γραπτή και προφορική εξέταση σε επιλεγμένα θέματα. παρ. 2 Προτείνουμε οι πιστωτικές μονάδες να είναι 30 ανά εξάμηνο και 180 συνολικά:

Κάθε εξάμηνο σπουδών πιστώνεται με τριάντα (30) πιστωτικές μονάδες (ECTS). Για να αποφοιτήσει από τη Σχολή ο σπουδαστής πρέπει, σωρευτικά, να έχει συμπληρώσει τρία (3) έτη φοίτησης και να έχει συγκεντρώσει εκατόν ογδόντα (180) ECTS. Παρ. 3

Α) Προτείνουμε να αυξηθεί σε 5 ο αριθμός των αποφοίτων που εισάγονται στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών ή στα υπόλοιπα Τμήματα Καλών Τεχνών της Χώρας μας. Εναλλακτικά να προσδιοριστεί ως ποσοστό τριάντα τοις εκατό (30%) των αποφοίτων. Κάθε σχολικό έτος, έως πέντε (5) απόφοιτοι της Σχολής, κατά σειρά επιτυχίας, δύνανται να εισάγονται χωρίς εξετάσεις στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών, το Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας (Φλώρινα), το Τμήμα Εικαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, και το Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του Α.Π.Θ. ή σε άλλα Τμήματα ή Σχολές Α.Ε.Ι. της ημεδαπής που έχουν ως αντικείμενο τις Καλές Τέχνες.

Η αντίστοιχη αλλαγή να γίνει και στην παράγραφο 4 εδ. ε)

ε) τις προϋποθέσεις και τη διαδικασία εισαγωγής των πέντε (5) αποφοίτων της Σχολής σε Τμήματα ή Σχολές Α.Ε.Ι. κατά το πρώτο εδάφιο της παρ. 3.

Β) Προτείνουμε να αναγραφούν συγκεκριμένα οι σχολές στις οποίες οι υπόλοιποι
απόφοιτοι θα μπορούν να συμμετάσχουν σε κατατακτήριες εξετάσεις, προκειμένου να
αποφευχθούν προβλήματα με τις σχολές αυτές.

Οι υπόλοιποι απόφοιτοι της Σχολής δύνανται να κατατάσσονται στην Ανωτάτη Σχολή
Καλών Τεχνών, το Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του Πανεπιστημίου Δυτικής
Μακεδονίας (Φλώρινα), το Τμήμα Εικαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης του
Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, και το Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του Α.Π.Θ ή
σε άλλα Α.Ε.Ι. συναφούς καλλιτεχνικής ειδικότητας με τον τίτλο αποφοίτησής τους, κατόπιν
συμμετοχής σε κατατακτήριες εξετάσεις του ν. 3404/2005 (Α’260).

Αρθρο 72
Θα πρέπει να διευκρινιστεί καλύτερα η λειτουργία της Σχολικής Εφορείας. Ειδικα αναφερόμαστε στην παρ. 4, όπου αναφέρεται ότι η Εφορεία αναλαμβάνει τη δαπάνη σίτισης των σπουδαστών. Η δαπάνη σίτισης, όπως προαναφέρθηκε, αποτελεί υποχρέωση του Υπουργείου. Ωστόσο σε περίπτωση που σκοπός της διάταξης είναι να δοθεί στην Εφορεία μεταξύ άλλων αρμοδιότητα για τη διαχείριση οικονομικών πόρων, σαν ένα είδος Ταμείου της Σχολής, αυτό θα πρέπει να αναφέρεται ρητά, με αναφορά στους πόρους και στον τρόπο οικονομικής διαχείρισης των πόρων αυτών. Στην περίπτωση αυτή να αναφερθεί ότι η Εφορεία δύναται να αναλαμβάνει τη δαπάνη στέγασης των σπουδαστών.

Παρ. 2
Οι 3 πολίτες μέλη της Σχολικής Εφορείας, κάτοικοι Υστερνίων και Πύργου, θα πρέπει να ορίζονται από τις αντίστοιχες Δημοτικές Κοινότητες και εναλλακτικά από το Δημοτικό Συμβούλιο

Παρ. 4
Θεωρούμε ότι η σίτιση των σπουδαστών είναι υποχρέωση του Υπουργείου (και της Σχολής) και άρα ως δαπάνη πρέπει να αναφέρεται στο άρθρο 65 και όχι στο άρθρο 72. Ζητούμε λοιπόν να αφαιρεθεί η σχετική αναφορά και να αντικατασταθεί με τις δαπάνες στέγασης των σπουδαστών.
Η Σχολική Εφορεία δύναται να αναλαμβάνει τη δαπάνη στέγασης των σπουδαστών της Σχολής Αρθρο 74, 75 και 76
Γίνεται αναφορά στα άρθρα αυτά σε Ταμείο της Σχολής. Ωστόσο δεν προβλέπεται στο Σχέδιο Νόμου τι θα είναι αυτό το Ταμείο, ποιος θα το διαχειρίζεται και πως θα χρηματοδοτείται. Προτείνουμε να συμπληρωθούν διατάξεις που θα αναφέρουν περισσότερες λεπτομέρειες για το Ταμείο της Σχολής (λογικά κάποιος Κωδικός) και τον τρόπο διαχείρισής του.

Αρθρο 76
Προτείνουμε η διατύπωση της σύμβασης χρησιδανείου να είναι πιο ξεκάθαρη, προς αποφυγή παρεξηγήσεων. Μεταξύ άλλων θα πρέπει να απαλοιφθούν οι αναφορές σε τίτλο προς καταχώριση ή μεταγραφή στο Υποθηκοφυλακείο.

Ο Δήμος Τήνου αναλαμβάνει την υποχρέωση να παραχωρήσει, άνευ ανταλλάγματος, με σύμβαση χρησιδανείου, στο Υπουργείο Πολιτισμού, τη χρήση του δημοτικού ακινήτου που βρίσκεται στον Δήμο Τήνου της Περιφερειακής Ενότητας Κυκλάδων της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, εμβαδού 3.104,23 τ.μ., ιδιοκτησίας του Δήμου Τήνου, όπως αυτό εμφαίνεται υπό στοιχεία «Ω-Α1-Β1-Γ1-Δ1-Ε1-Ζ1-Η1-Θ1-Ι1-Κ1-Λ1- Μ1-Ν1-Ξ1-Ο1-Π1-Ρ1-Σ1-Τ1-Υ1-Φ1-Χ1-Ψ1-Ω1-Α2-Β2-Γ2-Δ2-Ε2-Ζ2-Η2-Θ2-Ι2-Κ2-Λ2-Μ2-Ν2-Ξ2-Ο2-Π2-Ρ-Π- Ο-Ξ-Ν-Μ-Κ-Λ-Ι-Θ-Η-Ζ-Ε-Δ-Η3- Θ3-Ι3-Κ3-Λ3-Μ3-Ν3» στο από Φεβρουαρίου 2022 τοπογραφικό διάγραμμα, που επισυνάπτεται στον παρόντα ως Παράρτημα Α. Το χρησιδάνειο ορίζεται αορίστου διαρκείας, για όσο χρόνο λειτουργεί η Ανώτερη Σχολή, και πραγματοποιείται προς τον σκοπό της στέγασης και λειτουργίας της Σχολής και των υπηρεσιών της.

  1. Για την αποδοχή παραχώρησης της χρήσης του ακινήτου της παρ. 1, εκδίδεται απόφαση του αρμοδίου οργάνου του Υπουργείου Πολιτισμού, στην οποία περιγράφονται το υπό παραχώρηση ακίνητο και ο σκοπός της παραχώρησης. (Διαγραφή αναφορών σε τίτλο προς μεταγραφή κλπ)

    Άρθρο 77
    Προτείνουμε το άρθρο αυτό να αφαιρεθεί από το Σχέδιο Νόμου. Δεν έχει κανένα νόημα. Τέλος προτείνουμε να συμπεριληφθεί στο σχέδιο νόμου παράγραφος που να προβλέπει τα δικαιώματα των σπουδαστών είτε σε αντιστοιχία με άλλους σπουδαστές, είτε να τα προσδιορίζει ρητά. Πχ δικαίωμα για αναβολή στράτευσης, σπουδαστικά βοηθήματα και επιδόματα, μειωμένο εισιτήριο σε μέσα μαζικής μεταφοράς, μουσεία, θέατρα κλπ, καθώς επίσης να προβλέπεται ότι οι σπουδαστές της Σχολής θα είναι ασφαλισμένοι κατά τη διάρκεια των σπουδών τους, όπως ισχύει και με τους φοιτητές όλης της Ελλάδας.

    Εκτός των ανωτέρω, το Δημοτικό Συμβούλιο στηρίζει τις προτάσεις του Συλλόγου Καθηγητών της Σχολής και της Δημοτικής Κοινότητας Πανόρμου Τήνου, οι οποίες έχουν ήδη κατατεθεί στη διαβούλευση.

Ακολουθήστε το Tinos Today στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις της Τήνου