Θεατρική παράσταση με σκοπό και χαμόγελο φιλοξενείται στην Τήνο το Σαββατοκύριακο 14 και 15 Φεβρουαρίου.
Η θεατρική ομάδα ΓΕΛ Τήνου παρουσιάζει το έργο «Οι Αριστοφάνης» του Σταύρου Κεβόπουλου, σε μια παράσταση που συνδυάζει το θέατρο με την προσφορά. Τα έσοδα της εκδήλωσης θα διατεθούν για την ενίσχυση της εκδρομής της Γ’ Λυκείου, δίνοντας στους μαθητές τη δυνατότητα να πραγματοποιήσουν το ταξίδι τους.
Οι παραστάσεις θα πραγματοποιηθούν στο Πνευματικό Κέντρο του Π.Ι.Ι.Ε.Τ., 📅 Σάββατο 14 Φεβρουαρίου στις 19:30 📅 Κυριακή 15 Φεβρουαρίου στις 17:30
Μια όμορφη πρωτοβουλία από τους μαθητές, που αξίζει τη στήριξη όλων μας. Με την παρουσία μας, στηρίζουμε τη δημιουργικότητα, την ομαδικότητα και τα όνειρα των παιδιών της Τήνου, απολαμβάνοντας παράλληλα μια θεατρική βραδιά.
🎭 Στηρίζουμε την προσπάθεια – γεμίζουμε την αίθουσα.
Επειδή η ζωή μας μοιάζει να φυραίνει μέρα τη μέρα, δε θα πει πως η ζωή δεν αξίζει τον κόπο.
Επειδή σ’ αγάπησα και σ’ αγαπώ ακόμη κι ας μην είναι όπως παλιά, δε θα πει πως πέθανε η αγάπη, κουράστηκε ίσως σαν καθετί που ανασαίνει.
Επειδή περνάς δύσκολες μέρες σκυμμένη σε χαρτιά και γκρεμούς που δεν κλείνουν, κι εγώ πηδάω τις νύχτες επί κοντώ λαχανιάζοντας, δε θα πει πως δεν έχουμε μοίρα στον ήλιο, έχουμε τη δική μας μοίρα.
Επειδή πότε είσαι άνθρωπος και πότε πουλί, φέρνεις στο σπίτι μας ψωμάκια μικρά της αποδημίας κι ελπίζουνε τα παιδιά μας σε καλύτερες μέρες.
Επειδή λες όχι και ναι κι ύστερα όχι και δεν παραιτείσαι, ντρέπομαι για τα ίσως, τα μπορεί τα δικά μου, μα δεν αλλάζω, όπως δεν αλλάζεις κι εσύ, αν αλλάζαμε θα ’μαστε πάλι δυο άγνωστοι και θ’ αρχίζαμε απ’ το άλφα.
Τώρα ξέρουμε πού πονάς πού σωπαίνω πότε γίνεται παύση, διακοπή αίματος και κρυώνουν τα σώματα, ώσπου μυστικό δυναμό να φορτίσει πάλι τα μέλη με δύναμη κι έλξη και δέρμα ζεστό.
Επειδή είναι δύσκολο ν’ αγαπάς και δυσκολότερο ν’ αγαπάς τον ίδιο άνθρωπο για καιρό, κάνοντας σχέδια και παιδιά και καβγάδες, εκδρομές, έρωτα, χρέη κι αρρώστιες, Χριστούγεννα, Κυριακές και Δευτέρες, νόστιμα φαγητά και καμένα, θέλοντας ο καθένας να ’ναι ο άλλος γεφύρι και δέντρο και πηγή, κατά τις περιστάσεις ή και όλα μαζί στην ανάγκη, δε θα πει πως εγώ δεν μπορώ να γίνω κάτι απ’ αυτά ή και όλα μαζί, κι αν είναι να περάσω μια ζωή στη σκλαβιά –έτσι κι αλλιώς– ας είμαι, λέω, σκλάβος της αγάπης.
Τριήμερο εργαστήριο κεραμικής ενηλίκων με την Κατερίνα Λατούφη
Το Ίδρυμα Τηνιακού Πολιτισμού διοργανώνει τριήμερο εργαστήριο κεραμικής ενηλίκων με τίτλο «Το Τηνιακό Τοπίο», με εισηγήτρια την κεραμίστρια Κατερίνα Λατούφη.
Το εργαστήριο εστιάζει στην τεχνική sgraffito, μια μέθοδο διακόσμησης κεραμικών επιφανειών που βασίζεται στη χάραξη και την αποκάλυψη στρώσεων χρώματος. Μέσα από τη δημιουργική αυτή διαδικασία, οι συμμετέχοντες θα αντλήσουν έμπνευση από το ιδιαίτερο φυσικό και ανθρωπογενές τοπίο της Τήνου, δημιουργώντας τα δικά τους κεραμικά έργα, ενώ θα εξερευνήσουν τη γραμμή, το φως και τις υφές του νησιού.
Το εργαστήριο απευθύνεται σε ενήλικες που ενδιαφέρονται για την κεραμική τέχνη και τη σύγχρονη καλλιτεχνική δημιουργία, ανεξαρτήτως προηγούμενης εμπειρίας.
Πληροφορίες Εργαστηρίου
Ημερομηνίες: 19 & 26 Φεβρουαρίου και 5 Μαρτίου 2026 Ώρα: 18:00 – 20:00 Χώρος: Ίδρυμα Τηνιακού Πολιτισμού Κόστος συμμετοχής: 60€
Οι θέσεις είναι περιορισμένες και θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.
Το Ίδρυμα Τηνιακού Πολιτισμού συνεχίζει να στηρίζει δράσεις που προάγουν τη δημιουργικότητα, τη χειροτεχνία και τη σύνδεση της σύγχρονης καλλιτεχνικής πρακτικής με την τοπική πολιτιστική ταυτότητα.
Το Tinos Cup επιστρέφει αναβαθμισμένο, φιλοδοξώντας και αυτό το καλοκαίρι να αποτελέσει μια ξεχωριστή ποδοσφαιρική και όχι μόνο εμπειρία για τους ποδοσφαιριστές & τις ποδοσφαιρίστριες που θα συμμετάσχουν!
🔝Το αγαπημένο τουρνουά στο πιο όμορφο νησί της Ελλάδας δημιουργεί αναμνήσεις!✨️
Με ιδιαίτερη επιτυχία συμμετείχαν οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β’ τάξης του Γενικού Λυκείου Τήνου στην εκδήλωση για την Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας, που οργανώθηκε από την επιτροπή Sintonia και πραγματοποιήθηκε στη Νάπολη στις 9 Φεβρουαρίου.
Η Ρητορική Ομάδα του σχολείου συμμετείχε με τη δημιουργία ενός βίντεο με τίτλο «Ο μίτος της ελληνικής γλώσσας», η παρουσίαση του οποίου κέρδισε το ενδιαφέρον και το θερμό χειροκρότημα του κοινού, καθώς και τα συγχαρητήρια των μελών της επιτροπής. Η συμμετοχή τους στο συνέδριο αποτέλεσε την κορύφωση ενός τετραήμερου εκπαιδευτικού ταξιδιού τους στη Νάπολη, το Paestum, το Σαλέρνο και τη Ρώμη (6–10 Φεβρουαρίου).
Στο ταξίδι αυτό, οι μαθητές και οι μαθήτριες είχαν την ευκαιρία να περιηγηθούν στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Νάπολης, να παρατηρήσουν κάτω από το γυάλινο δάπεδο στον ναό του Sant’Agnello τα ερείπια των αρχαίων ελληνικών τειχών του 4ου αιώνα π.Χ. και να βρεθούν στην αρχαία Ποσειδωνία (σημερινό Paestum), αναγνωρίζοντας τα ίχνη της Μεγάλης Ελλάδας και διαπιστώνοντας την παρουσία και επιρροή της ελληνικής γλώσσας και του πολιτισμού στον ιταλικό νότο.
Ξεναγήθηκαν από έναν ελληνομαθή Σικελό ξεναγό στην Πομπηία, αποκτώντας μια ζωντανή εικόνα της ζωής σε μια ρωμαϊκή πόλη, με τους δρόμους, την αγορά, τα θέατρα, τα λουτρά, τα πορνεία, τους ναούς και τις κατοικίες της, όπως αυτά διατηρήθηκαν ανέπαφα κάτω από τις στάχτες του Βεζούβιου από το 79 μ.Χ.
Πέρα από το αρχαιοελληνικό και ρωμαϊκό παρελθόν της Νάπολης, οι μαθητές και οι μαθήτριες είχαν, επίσης, τη δυνατότητα να γνωρίσουν στοιχεία της σύγχρονης ζωής της πόλης. Περιδιαβαίνοντας στους δρόμους μέχρι τη Galleria Umberto και τον Καθεδρικό Ναό του Αγίου Ιανουαρίου (San Gennaro), γνώρισαν μια πόλη πολύχρωμη και πολύβουη, με μεγάλη αγάπη για τον Ντιέγκο Μαραντόνα, όπως αποδεικνύουν τα χαρακτηριστικά γκράφιτι στους τοίχους της και το ομώνυμο προς τιμήν του στάδιο, το οποίο και επισκέφθηκαν. Η βόλτα τους επίσης στην παραλιακή ζώνη και στο κέντρο του Σαλέρνο τους έφερε σε επαφή με τον χαλαρό ρυθμό μιας φωτεινής μεσογειακής πόλης, γεμάτης κόσμο, καφέ και πεζόδρομους.
Το ταξίδι ολοκληρώθηκε με μια ολιγόωρη επίσκεψή τους στη Ρώμη¨ στο Κολοσσαίο, την Πιάτσα Ναβόνα, την Πιάτσα ντι Σπάνια και τη Fontana di Trevi. Περπάτησαν στη Via del Corso και στη Via Condotti, ανάμεσα σε ιστορικά κτίρια, καλλιτέχνες του δρόμου, πλήθος κόσμου και ζωντανές πλατείες, απολαμβάνοντας ιταλικό παγωτό.
Η εκδρομή στόχευσε σε έναν συνδυασμό ψυχαγωγίας και βιωματικής μάθησης, ο οποίος θεωρούμε ότι επετεύχθηκε. Οι μαθητές και οι μαθήτριες συνέδεσαν τη θεωρητική ιστορική γνώση για τη Μεγάλη Ελλάδα με την υλική μαρτυρία των μνημείων για τη διαχρονική παρουσία του ελληνικού πολιτισμού στις πόλεις του ιταλικού νότου και είχαν την ευκαιρία συμμετέχοντας μαζί με άλλα σχολεία από την Ελλάδα και την Ιταλία στην εορταστική εκδήλωση της επιτροπής Sintonia να αναγνωρίσουν παλαιούς και σύγχρονους δεσμούς των δύο χωρών.
Αγαπητοί συγχωριανοί,φίλοι και μέλη του Συλλόγου Υστερνιωτών Τήνου,την Κυριακή 15/02/2026 και ώρα 10:00-12:00 αμέσως μετά την εκκλησία και για δύο ώρες στο καφενείο του Κύριλλου θα υπάρχει κάλπη που θα μπορείτε να ψηφίσετε για το Νέο ΔΣ του Συλλόγου μας.
Μπορούν να ψηφίσουν τα έως τώρα εγγεγραμμένα μέλη, εξοφλώντας την συνδρομή του 2025 και 2026 (5€για κάθε έτος).
Οποίο μέλος θέλει να εγγραφεί εκείνη την ημέρα δεν έχει δικαίωμα ψήφου. Κάθε εγγεγραμμένο μέλος θα ενημερωθεί και με προσωπικό μήνυμα για να προσέλθει στη ψηφοφορία. Με χαρά λοιπόν περιμένουμε την συμμετοχή σας.
Υποψηφιότητες για τις εκλογές του Συλλόγου Υστερνιωτών Τήνου
Τη Δευτέρα 16 Φεβρουαρίου 2026, κάτοικοι της Τήνου καλούνται εκ νέου να δικαστούν στο Μονομελές Πλημμελειοδικείο Σύρου, εξαιτίας της συμμετοχής τους σε ειρηνικές κινητοποιήσεις για την προστασία του νησιού τους από την εκτεταμένη εγκατάσταση ανεμογεννητριών. Οι διώξεις αυτές, που προέκυψαν ύστερα από αγωγή εταιρείας και αυτεπάγγελτες ενέργειες των αρχών, αποδίδουν κατηγορίες ασύμβατες με τον ειρηνικό χαρακτήρα των δράσεων και τη μαζική συμμετοχή της τοπικής κοινωνίας.
Για τον ΣΥΝΑΝΚ, το ζήτημα υπερβαίνει τα όρια μιας τοπικής υπόθεσης. Αφορά το δικαίωμα των πολιτών να εκφράζουν δημόσια την άποψή τους, να συμμετέχουν στις αποφάσεις που επηρεάζουν τον τόπο τους και να υπερασπίζονται το φυσικό και πολιτιστικό τους περιβάλλον χωρίς τον φόβο ποινικών συνεπειών. Η δημοκρατική διαμαρτυρία δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται ως παραβατική συμπεριφορά.
Ο ΣΥΝΑΝΚ στηρίζει κάθε πολίτη που διώκεται άδικα επειδή υπερασπίζεται τον τόπο του και τα κοινά αγαθά. Η προστασία του περιβάλλοντος και η ενεργή συμμετοχή των τοπικών κοινωνιών αποτελούν θεμελιώδεις αρχές μιας ζωντανής δημοκρατίας.
Στις 16 Φεβρουαρίου δεν δικάζονται μόνο κάποιοι κάτοικοι ενός νησιού· δοκιμάζεται το δικαίωμα όλων μας να αγωνιζόμαστε ειρηνικά για την προστασία του τόπου μας και για μια δίκαιη, συμμετοχική λήψη αποφάσεων.
Ζητούμε την άμεση απαλλαγή των κατοίκων της Τήνου από κάθε κατηγορία και εκφράζουμε την αλληλεγγύη μας σε όσους υπερασπίζονται με δημοκρατικό τρόπο το φυσικό και κοινωνικό τους περιβάλλον.