Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις προσωρινού χαρακτήρα θα ισχύσουν στο οδικό δίκτυο της Τήνου, λόγω εορτασμού της Κοίμησης της Θεοτόκου και της επετείου για τον τορπιλισμό του Κ/Δ ΕΛΛΗ.
Απαγορεύεται η κυκλοφορία των οχημάτων, καθώς και τη στάση και τη στάθμευση των οχημάτων στη νήσο Τήνο κατά το χρονικό διάστημα από την 18:00 ώρα της 14-08-2025 έως την 14:00 ώρα της 15-08-2025 ως ακολούθως:
α. Καθ’ όλο το μήκος της Λεωφόρου Μεγαλόχαρης, β. Στις οδούς πέριξ του Ι. Ν. Ευαγγελιστρίας, δηλαδή στην οδό Α. Καλαβρία, στην οδό Αντ. Καλλέργη και στην οδό Γεωργ. Περίδου και γ. Στην ανώνυμη δημοτική οδό που συνδέει την περιφερειακή οδό χώρας Τήνου με την οδό Αντ. Καλλέργη και συγκεκριμένα από τη συμβολή της με αυτήν (δηλ. την Καλλέργη) έως και το ύψος των κοιτώνων του Ι. Ν. Ευαγγελιστρίας.
Η κυκλοφορία των οχημάτων θα πραγματοποιείται από παράλληλες οδούς.
Διελεύσεις αεροσκαφών της Πολεμικής Αεροπορίας πάνω από την Τήνο πραγματοποιήθηκαν σήμερα Τετάρτη , 14/8, στο πλαίσιο δοκιμαστικής πτήσης ενόψει της συμμετοχής τους στον εορτασμό της Κοιμήσεως της Θεοτόκου στο νησί τον Δεκαπενταύγουστο.
Αναγγελία απώλειας + Γιώργου Αλεξόπουλου. Σήμερα 13 Αυγούστου 2025 και ώρα 20.00, μετά από πρόσκληση του Προέδρου κ. Ν. Χατζή, συνήλθαν εκτάκτως στο Μαρλά της Τήνου, τα ευρισκόμενα μέλη του Δ.Σ. του Προοδευτικού Συλλόγου Μαρλά – Μαμάδου Τήνου κ.κ. Χατζής Νικόλαος, Καγιώργη Γεωργία, Περαντάκου Μαρίνα, Χατζής Βενάρδος, Καρατζά – Χατζή Μαίρη και το Τακτικό μέλος Βεντουρής Κωνσταντίνος, με θέμα την αναγγελία του θανάτου του αγαπητού συμπατριώτη μας και μέλους του Συλλόγου + Γιώργου Αλεξόπουλου ( 1946 – 2025 ) τον οποίο ο σύλλογος έχει τιμήσει εν ζωή, για την προσφορά του, στη προβολή και ανάδειξη του πολιτισμού όχι μόνο των χωριών μας, αλλά και ολόκληρης της Τήνου.
Ο Πρόεδρος Νικόλαος Χατζής ενημέρωσε τα μέλη για την απώλεια του αγαπητού φίλου, συντοπίτη, άριστου οικογενειάρχη και μέλους του Συλλόγου μας + Γιώργου Αλεξόπουλου. Ο εκλειπόν υπήρξε σημαντικός άνθρωπος με μεγάλη ανιδιοτελή προσφορά για πενήντα και πλέον έτη στα πολιτιστικά δρώμενα του νησιού μας. Με την απέραντη αγάπη του για τα χωριά μας και με την κάμερα του, περπάτησε και κατέγραψε όλο το νησί μας προβάλλοντας τα ήθη και τα έθιμα του τόπου μας, αποτυπώνοντας τα μοναδικά τοπία και τον πολιτισμό μας, με αποκορύφωμα για τα χωριά μας την εκδήλωση που έγινε στο Μαμάδο με τίτλο ” Πετρώα Γή ” όπου και την παρουσίασε ο φίλος του και συνοδοιπόρος Ερευνητής – Ιστορικός κ. Κώστα Δανούσης.
Έφυγε αφήνοντας παρακαταθήκη στις νέες γενιές αξιόλογο φωτογραφικό και κινηματογραφικό υλικό με τοπία, ήθη και έθιμα του τόπου μας, με μνήμες από τις παραδόσεις και τον πολιτισμό μας.
Το Δ.Σ. του Συλλόγου, εκφράζει τα ειλικρινή του συλλυπητήρια στην οικογένειά του και τον αποχαιρετούμε για το ταξίδι του στη γειτονιά των αγγέλων και η μνήμη του να είναι Αιώνια!
Σημερινό πρόγραμμα εκδηλώσεων 15ης Αυγούστου για τον Εορτασμό της Κοιμήσεως της Θεοτόκου και την συμπλήρωση 85χρόνων από τον τορπιλισμό του Κ/Δ Ελλη
Πέμπτη, 14 Αυγούστου
ΩΡΑ 19.00: Τέλεση επιμνημόσυνης δέησης και καταθέσεις στεφάνων στο κενοτάφιο Κ/Δ “ΕΛΛΗ” από τόν Δήμαρχο Τήνου, τον Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου, τον Σεβασμιώτατο Πρόεδρο της Διοικούσας Επιτροπής του Πανελληνίου Ιερού Ιδρύματος Ευαγγελιστρίας Τήνου και τον Αρχηγό Στόλου.
Σε κατανυκτική και πνευματική ατμόσφαιρα τελέσθηκε η τελευταία παράκληση στο Πανελλήνιο Ιερό Ίδρυμα Ευαγγελιστρίας στο Ιερό νησί της Τήνου επί εξέδρας ευπρεπισμένης προ του αύλειου χώρου του Ιερού ναού της Ευρέσεως κατά το τοπικό έθος.
Χοροστατούντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Λαρίσης και Τυρνάβου κ. Ιερωνύμου και συγχοροστατούντου του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Τρίκκης, Γαρδικίου και Πύλης κ. Χρυσοστόμου, συμπαραστατουμένων από τους παρεπιδημούντες Κληρικούς, του Ιεροκήρυκος, τους Εφημερίους και Διακόνους του Ιερού Ιδρύματος της Ευαγγελιστρίας και με την συμμετοχή της Αντιπεριφερειάρχης Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας και Επάρχου Τήνου, του Δημάρχου Τήνου, του Αντιπροέδρου και μελών της Διοικούσης Επιτροπής του ΠΙΙΕΤ, του Λιμενάρχη Τήνου, του Διοικητή του ΑΤ Τήνου, του Διοικητή του Πυροσβεστικού Κλιμακίου Τήνου, Δημοτικών και Περιφερειακών Συμβούλων, της Δημοτικής Συμβούλου εκπροσώπου της Μείζονος Αντιπολιτεύσεως του Δήμου Τήνου, του Περιφερειακού Συμβούλου Ανατολικής Αττικής και πλήθους πιστών, Τηνίων και προσκυνητών τελέσθηκε η Μεγάλη Παράκληση προς την Υπεραγία Θεοτόκο.
Ο Σεβ. κ. Ιερώνυμος, στο κήρυγμά του, αναφέρθηκε στην αγάπη που έχει ο λαός μας προς την Υπεραγία Θεοτόκο, μία αγάπη που εκδηλώνεται διαχρονικά, ήδη από την πρώτη δημιουργία της Εκκλησίας όταν οι Απόστολοι είχαν στο μέσον τους τη Μητέρα του Κυρίου και φρόντιζαν να τη βλέπουν, να έχουν συναναστροφή μαζί Της και να ωφελούνται μόνο και μόνο από την προσευχητική παρουσία Της.
Από τότε η Εκκλησία μας από τη στιγμή που η Κυρία Θεοτόκος έφυγε από την ζωή αυτή, καθιέρωσε στις ακολουθίες της διαρκώς να μνημονεύεται το όνομά Της.
Δεν υπάρχει δέηση που να μην αναφέρεται η Παναγία, δεν υπάρχει ακολουθία που να μη μνημονεύεται πολλές φορές, και όχι μόνο αυτό, ακριβώς επειδή είναι η Μητέρα μας την οποία υπέρ αγαπούμε σε κάθε ναό, μικρό ή μεγάλο, έχουμε όχι μόνο μία, αλλά πολλές άλλες εικόνες για να δείξουμε αυτήν την αγάπη, τις οποίες τις προσκυνούμε όλες κι εδώ στην Παναγία της Τήνου μπορεί να υπάρχει το κεντρικό εικόνισμα της Υπεραγίας Θεοτόκου, αλλά υπάρχουν εκατοντάδες άλλα αφιερώματα πιστών που πολλές φορές δεν χορταίνονται να τα ασπάζονται οι πιστοί ακριβώς για να δείξουν την αγάπη τους στο σπουδαίο αυτό πρόσωπο της Παναγίας.
Εμείς εδώ, στην παράκλησή Της, μαζευτήκαμε για να τιμήσουμε τη Μητέρα του φωτός και να την παρακαλέσουμε, ακριβώς, διότι την αισθανόμαστε την κοινή μητέρα όλων μας.
Εμείς οι Ορθόδοξοι έχουμε το προνόμιο ακόμα και όταν πεθαίνει η κατά σάρκα μητέρα μας, να μην μένουμε ορφανοί, είναι η Κυρία Θεοτόκος η μάνα μας η οποία ξέρει και να μας φροντίζει, να μας προστατεύει και να μας αναπαύει.
Ακόμη κι αν είμαστε άτακτα παιδιά, ακόμη κι αν δεν συμπεριφερόμαστε όπως θα περίμενε κανείς, κατά το θέλημα του υιού Της, ξέρει η Κυρία Θεοτόκος να μας αναπαύει, να μας συμμαζεύει, να μας παιδαγωγεί και να μας βάζει στον ίσιο δρόμο φροντίζοντας για τα πάντα.
Γι’ αυτό σε κάθε περίπτωση στην τελευταία παράκληση απόψε, το σπουδαίο είναι να την παρακαλέσουμε, όχι μόνο για τα όσα ο καθένας προσωπικά έχει, αλλά και για την Πατρίδα μας η οποία τόσο πολύ δοκιμάζεται με τόσες εστίας πυρκαγιάς, στην Πάτρα, στην Φιλιππιάδα, στη Χίο, στην Κερατέα κι αλλού, αλλά και επίσης να παρακαλέσουμε ειδικότερα μιας που βρίσκονται δυο Ιεράρχες της Θεσσαλίας στην χάρη Της, για τις ανάγκες τις τόσες πολλές της Θεσσαλίας που βίωσε και με τον σεισμό του 2021 και με τον πόνο του δυστυχήματος των Τεμπών και με την πλημμύρα του Daniel, οι επιπτώσεις που ακόμα μας ταλαιπωρούν, αλλά και τώρα τελευταία με την ευλογιά των αιγοπροβάτων που έχει οδηγήσει χιλιάδες πρόβατα στη σφαγή και έχει ως αποτέλεσμα να έχει σβήσει η ζωή σε πολλά χωράφια, στην ύπαιθρο.
Ο Μητροπολίτης Λαρίσης, περαίνοντας τον λόγο του, ευχήθηκε στους πολυπληθείς πιστούς «Καλή Παναγιά», τονίζοντας ότι η ευχή αυτή είναι η απόδειξη, η κατάθεση, η αποτύπωση της αγάπης του λαού μας προς τη Μητέρα του Φωτός και δική μας Μητέρα, ενώ ευχήθηκε η Υπεραγία Θεοτόκος να σκεπάζει τις οικογένειες, τα καλά έργα όλων, την Πατρίδα μας και να μας οδηγεί πάντοτε σε ένα μέλλον καλύτερο για χατίρι των παιδιών μας.
Προηγουμένως η Αγία Εικόνα διακομίσθει λιτανευτικώς προπορευομένης της φιλαρμονικής του Ιερού Ιδρύματος, με την συμμετοχή όλων των πρώτων φερόντων και των πιστών οι οποίοι παρακολούθησαν από του Πανιέρου Ναού μέχρι της ευπρεπισμένης στον αύλειο χώρο εξέδρας.
Ο Αρχιερατικός Επίτροπος της Ιεράς νήσου Τήνου καλωσόρισε τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Λαρίσης και Τυρνάβου κ. Ιερώνυμο και τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Τρίκκης, Γαρδικίου και Πύλης κ. Χρυσόστομο, εκ μέρους του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Σύρου και Τήνου κ. Δωροθέου Β’ και ευχαρίστησε τον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμο για την αναμετάδοση της Ιεράς Ακολουθίας, από τον Ραδιοφωνικό Σταθμό της Εκκλησίας της Ελλάδος.
Φωτογραφίες: Γεώργιος Πολυκανδρίτης, Δήμητρα Φανερού
Με βαθιά θλίψη το Διοικητικό Συμβούλιο και τα μέλη της Αδελφότητας των εν Αθήναις Τηνίων αποχαιρετούμε σήμερα έναν ξεχωριστό άνθρωπο, έναν ακούραστο εργάτη του πολιτισμού, τον αγαπητό μας συμπατριώτη Γιώργο Αλεξόπουλο, που έφυγε πρόσφατα από κοντά μας.
Λίγες είναι οι περιπτώσεις όπου τα λόγια αρκούν για να περιγράψουν την προσφορά και το ήθος ενός ανθρώπου. Στην περίπτωση του Γιώργου, τα λόγια μοιάζουν φτωχά. Πολυδιάστατη προσωπικότητα, δημιουργικό και ανήσυχο πνεύμα, υπήρξε πρωτοπόρος για τα Τηνιακά δεδομένα. Από τα μέσα της δεκαετίας του ’60, με πάθος και αγάπη, ξεκίνησε να καταγράφει με την κινηματογραφική του κάμερα τα ήθη, τα έθιμα και τον πολιτισμό της ιδιαίτερης πατρίδας μας, αφήνοντας πίσω του ένα πολύτιμο αρχείο που αποτελεί ανεκτίμητη παρακαταθήκη για τις επόμενες γενιές.
Η συμβολή του στη διατήρηση της ιστορικής μνήμης του τόπου μας, με φωτογραφικά και κινηματογραφικά ντοκουμέντα από την Εξωμεριά και όλη την Τήνο, υπήρξε ανεκτίμητη. Παράλληλα, η σεμνότητα, η απλότητα και το ήθος του τον καθιστούν παράδειγμα για όλους μας.
Η Αδελφότητα των εν Αθήναις Τηνίων, αναγνωρίζοντας την ανιδιοτελή και αφειδώλευτη προσφορά του στον Τηνιακό πολιτισμό, τον είχε τιμήσει εν ζωή.
Σήμερα, τον αποχαιρετούμε με ευγνωμοσύνη και σεβασμό, εκφράζοντας θερμά συλλυπητήρια στην οικογένεια και τους οικείους του. Αιωνία του η μνήμη. Θα τον θυμόμαστε πάντα με αγάπη, θα μας λείψει το χαμόγελο του.
«Τα διαμάντια της Μουσικής Δωματίου» «Joyaux de la Musique de Chambre» «Chamber Music Jewels» Δευτέρα 18 Αυγούστου | Ώρα έναρξης: 20:30 ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ |FREE ENTRANCE | ENTRÉE LIBRE
Ο επί εικοσαετία καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Κυκλάδων βιολονίστας Γιάννος Μαργαζιώτης, καταφθάνει για πρώτη φορά στην Τήνο σε μία μοναδική συναυλία στην αίθουσα του εμβληματικού κτιρίου του Ιδρύματος Τηνιακού Πολιτισμού. Σε συνεργασία με το κουαρτέτο Αθηνών, γνωστό για την περισσή ζωντάνια και την εκφραστική εξωστρέφειά του και τρεις ακόμα καταξιωμένους μουσικούς: την Ίριδα Λουκά (βιολί), τον Στέλιο Παπαναστάση (βιόλα) και τον Ιωάννη Μπαμπαλούκα (κοντραμπάσο), θα παρουσιάσουν τρία μνημειώδη έργα του διεθνούς ρεπερτορίου μουσικής δωματίου. Η μουσική βραδιά θα ξεκινήσει με το δημοφιλές έργο “Μία Μικρή Νυκτερινή Μουσική” του Wolfgang Amadeus Mozart. Το έργο είναι γραμμένο το 1787 στη Βιέννη, περίοδο κατά την οποία ο Μότσαρτ δούλευε παράλληλα πάνω στη δεύτερη πράξη της όπερας Don Giovanni. Δεν εκδόθηκε παρά μετά το θάνατο του, το 1827 από το συνθέτη και εκδότη Johann Anton André. Αποτελεί έως και σήμερα ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα έργα του συνθέτη.
Στη συνέχεια ακολουθεί το κονσέρτο για δύο βιολιά του Johann Sebastian Bach. Το έργο ανήκει στην ύστερη περίοδο του μπαρόκ και πρωτοπαρουσιάστηκε το 1730, την περίοδο που ο Bach ήταν διευθυντής του Collegium Musicum της Λειψίας. Το διπλό κονσέρτο, έργο BMW 1043 αποτελεί ένα από τα πιο δημοφιλή κι επιτυχημένα έργα του συνθέτη.
Η μουσική βραδιά ολοκληρώνεται με το έργο του Νορβηγού συνθέτη Edvard Grieg, Holberg Suite, ή αλλιώς “Από την Εποχή του Χόλμπεργκ” σε ελεύθερη μετάφραση (νορβηγικά: Fra Holbergs tid). Το έργο συνοδευόταν με τον υπότιτλο “Σουίτα σε παλιό στυλ”. Ο Grieg συνέθεσε το έργο το 1884 με αφορμή τον εορτασμό των 200 ετών από τη γέννηση του Δανο-Νορβηγού συγγραφέα Ludwig Holberg (1684-1754). Η Σουίτα αποτελείται από πέντε μέρη βασισμένα σε φόρμες παραδοσιακών χορών του 18ου αιώνα.
Πρόγραμμα συναυλίας Wolfgang Amadeus Mozart: “Μία Μικρή Νυκτερινή Μουσική” έργο KV 525 (Serenade No. 13 για έγχορδα σε Σολ Μείζονα) Johann Sebastian Bach: κονσέρτο σε Ρε Ελάσσονα BMW 1043 για δύο βιολιά, έγχορδα και μπάσο κοντίνουο Edvard Grieg: Holberg Suite Op. 40 Καλλιτεχνική Επιμέλεια: Γιάννος Μαργαζιώτης
Και φέτος στις 16/8 Πάμε Βεναρδάδο για ένα νησιώτικο γλέντι με πολύ κέφι και χορό στην όμορφη πλατεία του χωριού μας! Σας περιμένουμε με χαρά, όπως κάθε χρόνο!
Τιμή εισόδου:10€ Περιλαμβάνει 2 σουβλάκια ή 1 ποτό ή 2 μπύρες ή 1 μπουκάλι κρασί (1 lt)
Απαγορεύεται η πώληση και διάθεση αλκοόλ σε ανηλίκους.
Σήμερα 13 Αυγούστου 2025 διεξήχθησαν οι εκλογές του Συλλόγου Καλλιτεχνών Εικαστικών Τεχνών Τήνου για την ανάδειξη νέου Διοικητικού Συμβουλίου καθώς και Ελεγκτικής Επιτροπής για την τετραετία 2025 – 2029.
Οι εκλογές διεξήχθησαν από τις 11:00 έως και τις 12:15 στο φιλόξενο χώρο του Ιδρύματος Τηνιακού Πολιτισμού. Η εκλογική διαδικασία έγινε ακολουθώντας όλα τα προβλεπόμενα από το καταστατικό του Συλλόγου για τη διεξαγωγή των εκλογών.
Με μέριμνα του Κέντρου Επιχειρήσεων του Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής πραγματοποιήθηκε η παρακάτω διακομιδή ασθενούς, η οποία έχρηζε άμεσης νοσοκομειακής περίθαλψης:
-93χρονου, από το λιμάνι της Τήνου στο λιμάνι της Σύρου, με το Ε/Γ-Τ/Ρ “ΝΗΣΟΣ ΤΗΝΟΣ” Ν.Τ. 25.