Πανηγύρισε ο Ενοριακός Ναός της Παναγίας του Καρμήλου στην Ποταμιά Τήνου

Με εκκλησιαστική τάξη και λαμπρότητα τελέστηκε η ετήσια πανήγυρη της Παναγίας του Καρμήλου που είναι η Προστάτισσα της Ενορίας της Ποταμιάς Τήνου.

www.kantam.gr

Την παραμονή τελέστηκε εόρτιος Εσπερινός από τον εφημέριο π. Φερνάνδο Bravo και συμμετείχαν ο υπεφημέριος π. Ιωσήφ Rossi και ο εφημέριος της ποιμαντικής ενότητας Αγάπης π. Νικόλαος Ψάλτης. Τους ψαλμούς συνόδευε στο αρμόνιο ο Αντώνιος Χαρικιόπουλος. Η συμμετοχή των ενοριτών ήταν καθολική.
Την ημέρα της πανήγυρης, Παρασκευή 16 Ιουλίου 2020, τελέστηκε Πανηγυρική Αρχιερατική θεία Λειτουργία από τον Αρχιεπίσκοπό μας π. Νικόλαο και συλλειτούργησαν μαζί του: ο εφημέριος και ο υπεφημέριος πατέρες Φερνάνδος και Ιωσήφ και οι ιερείς π. Νικόλαος Ψάλτης και π. Ριχάρδος Ταρασκεβιτς.
Τόσο ο ναός όσο και το ο προαύλιο του Ναού αποδείχτηκαν μικροί για να χωρέσουν τους πολυάριθμους ευλαβείς της Παναγίας, λόγω και των αποστάσεων που προσπάθησαν να τηρήσουν οι πιστοί.

Μετά την ανάγνωση του ιερού Ευαγγελίου ο Αρχιεπίσκοπος μίλησε στην Εκκλησία και είπε:

«Γυναίκα ιδού ο Υιός σου. Ιδού η Μητέρα σου».
Αυτά τα λόγια πρόφερε ο Ιησούς πάνω από το Σταυρό πριν παραδώσει το πνεύμα του στα χέρια του Πατέρα του και αποτελούν τη μοναδική και ειδική σχέση που ενώνει την κάθε μία και τον κάθε ένα μας με την Παναγία αλλά και την Παναγία μαζί μας. Πρόκειται για μία σχέση μυστηριακή αλλά και πραγματικής μητρότητας από μέρους της Παναγίας για μας και από μέρους μας μιας μυστηριακής αλλά και πραγματικής υικότητας προς την Παναγία. Όχι βέβαια στο επίπεδο φυσικής τάξης, αφού όλοι είχαμε ή έχουμε μια φυσική μητέρα, στο επίπεδο της σωτηρίας μας, στην οικονομία της σωτηρίας και της χάρης, στο επίπεδο της πνευματικής μας ζωής.
Τα λόγια αυτά του Ιησού προφέρθηκαν τη στιγμή της υπέρτατης θυσίας, όταν ελευθερωθήκαμε από την αμαρτία και το θάνατο, χάρη στη θυσία του Χριστού. Η Παναγία με λίγες άλλες θαρραλέες γυναίκες βρίσκεται στα πόδια του Ιησού κάτω από το σταυρό. Οι μαθητές του τον έχουν εγκαταλείψει και ο μόνος που εκπροσωπεί το ανδρικό φύλο είναι ο μαθητής που αγαπούσε ο Ιησούς, ο Ιωάννης. Είναι η στιγμή που πραγματοποιούνται τα λόγια του Ιησού: «θα πατάξουν τον ποιμένα και το ποίμνιο θα διασκορπιστεί». Μόνο ο απόστολος της αγάπης και οι μερικές γυναίκες που αληθινά αγαπούν με επί κεφαλής την μητέρα της αγάπης την Παναγία βρίσκονται κοντά στον Ιησού μέχρι την τελευταία στιγμή της επίγειας ζωής του.
Ακολουθώντας την παράδοση της Εκκλησίας η Σύνοδος ονομάζει την Παναγία : «Μητέρα του Χριστού και Μητέρα των ανθρώπων» διότι όπως διδάσκει η ίδια η Σύνοδος, η Β΄ του Βατικανού «συνεργάστηκε με την αγάπη στη γέννηση των πιστών της Εκκλησίας». (LG 53). Εκείνη «συνεργάστηκε στο έργο του Λυτρωτή με την υπακοή, την πίστη, την ελπίδα και την αγάπη για την εξασφάλιση της υπερφυσικής ζωής στις ψυχές των ανθρώπων». (LG 61. Ο νέος άνθρωπος, ο πνευματικός άνθρωπος τώρα γεννιέται από το νέο Αδάμ τον Χριστό και τη νέα Εύα την Παναγία που καθίσταται από τον ίδιο το Χριστό μητέρα όλων των χριστιανών. Η Παναγία εν Χριστώ και υποταγμένη εις Αυτόν συμμετέχει στην υπερφυσική αναγέννηση των ανθρώπων. Όπως η Παναγία γέννησε τον Πρωτότοκο Υιό, έτσι συνεργάζεται και στην υπερφυσική γέννηση όλων μας. “Έφερε στο φως τον Υιό, τον οποίο ο Θεός έθεσε ως Πρωτότοκο μεταξύ αδελφών, δηλαδή μεταξύ των πιστών, στων οποίων τη γέννηση και την formazione συνεργάζεται με μητρική αγάπη». (LG 63).

Ποια είναι η συνέπεια αυτού του μοναδικού γεγονότος, δηλαδή της μητρότητας της Παναγίας για μας που προήλθε από το Σταυρό; Ακούσαμε λίγο πριν: “Και από εκείνη την ώρα ο μαθητής την πήρε στο σπίτι του”. Την πήρε στο σπίτι του: Και εμείς έχουμε πάρει στο σπίτι μας την Παναγία; Εκτός από το ότι δεν υπάρχει σπίτι χριστιανικό που να μην έχει κάποια εικόνα της Παναγίας. Αλλά η Παναγία έχει ενθρονιστεί και στις ψυχές τόσων και τόσων χριστιανών που την ευλαβούνται και συχνά επαναλαμβάνουν : ενθυμήσου Παναγία πως ποτέ ψυχή καμία εις εσένα θαρρεμένη δεν ευρέθηκε χαμένη, ενθυμήσουμε και μένα που θαρρεύομαι σε σένα». Δεν εννοώ βέβαια το φυσικό μας σπίτι στο οποίο κατοικούμε. Εννοώ την κατοικία που είναι το ίδιο το άτομό μας, που είναι η ύπαρξή μας. Είναι πραγματικά παρούσα η Παναγία στην καρδιά μας και όχι απλώς περιστασιακά στη ζωή μας; Η μητρότητα της Παναγίας αγγίζει πραγματικά τις ίδιες τις ρίζες της ύπαρξής μας. Για ποιο όμως λόγο; Ας ακούσομε τι μας λέει ο Απόστολος Παύλος:

Η υπερφυσική μας αναγέννηση, η ριζική ανοικοδόμηση στο επίπεδο της χάρης είναι έργο του Αγίου Πνεύματος που έρχεται να κατοικήσει μέσα στην καρδιά μας. Όπως με την ενέργεια του Αγίου Πνεύματος συνελήφθηκε στα σπλάχνα της Παναγίας ο ενσαρκωμένος Λόγος του Θεού, έτσι με την ίδια ενέργεια του Αγίου Πνεύματος συλλαμβάνει μέσα μας «τη μορφή» του Χριστού: από Εκείνο εμείς μεταμορφωνόμαστε εν Χριστώ. Αλλά όπως το πρώτο έργο του Αγίου Πνεύματος ήταν απαραίτητη και η συγκατάθεση της Παναγίας στο Λόγο του Θεού έτσι για να υπάρξει και η δική μας αναγέννηση στη ζωή του Χριστού, χρειάζεται και η δική μας συγκατάθεση. Είναι η Παναγία που μας διδάσκει αυτή την ευαισθησία. Όπως εκείνη απάντησε στο Άγιο Πνεύμα μπορεί τώρα να μας διδάξει με τον καλύτερο τρόπο να γίνουμε πιο ευαίσθητοι στο λόγο του Θεού.

Είθε με τις ικεσίες της Παναγίας του Καρμήλου, ο Κύριος να προστατεύει και να ευλογεί τον γενικό Βικάριο της τοπικής μας Εκκλησίας π. Φραγκίσκο, ο οποίος αύριο εορτάζει την εικοστή έβδομη επέτειο της ιερατικής του χειροτονίας, να είναι πάντα ο απεσταλμένος του Κυρίου ανάμεσά μας προσφέροντας τη ζωή του για τον Ιησού και την Εκκλησία Του.
Ο Κύριος να ευλογεί το ενοριακό συμβούλιο, το σύλλογο του χωριού, όλα τα μέλη αυτής της ενοριακής κοινότητας, όσες έχουν την τιμή να φέρνουν το όνομα της Παναγίας του Καρμήλου αλλά και όλους τους ευλαβείς της Παναγίας για να είναι οι σημερινοί μαθητές του Ιησού που μιμούμενοι την Παναγία θα φέρνουν μέσα στη σύγχρονη κοινωνία το Ευαγγέλιο του Χριστού με τη ζωή τους και το λόγο τους. Αμήν.

Μετά την απόλυση της Θείας Λειτουργίας οι ενορίτες πρόσφεραν πλούσιο κέρασμα που ετοίμασαν οι οικογένειες της ενορίας.

Ακολουθήστε το Tinos Today στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Newsletter

Πανηγύρισε ο Ενοριακός Ναός της Παναγίας του Καρμήλου στην Ποταμιά Τήνου

Με εκκλησιαστική τάξη και λαμπρότητα τελέστηκε η ετήσια πανήγυρη της Παναγίας του Καρμήλου που είναι η Προστάτισσα της Ενορίας της Ποταμιάς Τήνου.

www.kantam.gr

Την παραμονή τελέστηκε εόρτιος Εσπερινός από τον εφημέριο π. Φερνάνδο Bravo και συμμετείχαν ο υπεφημέριος π. Ιωσήφ Rossi και ο εφημέριος της ποιμαντικής ενότητας Αγάπης π. Νικόλαος Ψάλτης. Τους ψαλμούς συνόδευε στο αρμόνιο ο Αντώνιος Χαρικιόπουλος. Η συμμετοχή των ενοριτών ήταν καθολική.
Την ημέρα της πανήγυρης, Παρασκευή 16 Ιουλίου 2020, τελέστηκε Πανηγυρική Αρχιερατική θεία Λειτουργία από τον Αρχιεπίσκοπό μας π. Νικόλαο και συλλειτούργησαν μαζί του: ο εφημέριος και ο υπεφημέριος πατέρες Φερνάνδος και Ιωσήφ και οι ιερείς π. Νικόλαος Ψάλτης και π. Ριχάρδος Ταρασκεβιτς.
Τόσο ο ναός όσο και το ο προαύλιο του Ναού αποδείχτηκαν μικροί για να χωρέσουν τους πολυάριθμους ευλαβείς της Παναγίας, λόγω και των αποστάσεων που προσπάθησαν να τηρήσουν οι πιστοί.

Μετά την ανάγνωση του ιερού Ευαγγελίου ο Αρχιεπίσκοπος μίλησε στην Εκκλησία και είπε:

«Γυναίκα ιδού ο Υιός σου. Ιδού η Μητέρα σου».
Αυτά τα λόγια πρόφερε ο Ιησούς πάνω από το Σταυρό πριν παραδώσει το πνεύμα του στα χέρια του Πατέρα του και αποτελούν τη μοναδική και ειδική σχέση που ενώνει την κάθε μία και τον κάθε ένα μας με την Παναγία αλλά και την Παναγία μαζί μας. Πρόκειται για μία σχέση μυστηριακή αλλά και πραγματικής μητρότητας από μέρους της Παναγίας για μας και από μέρους μας μιας μυστηριακής αλλά και πραγματικής υικότητας προς την Παναγία. Όχι βέβαια στο επίπεδο φυσικής τάξης, αφού όλοι είχαμε ή έχουμε μια φυσική μητέρα, στο επίπεδο της σωτηρίας μας, στην οικονομία της σωτηρίας και της χάρης, στο επίπεδο της πνευματικής μας ζωής.
Τα λόγια αυτά του Ιησού προφέρθηκαν τη στιγμή της υπέρτατης θυσίας, όταν ελευθερωθήκαμε από την αμαρτία και το θάνατο, χάρη στη θυσία του Χριστού. Η Παναγία με λίγες άλλες θαρραλέες γυναίκες βρίσκεται στα πόδια του Ιησού κάτω από το σταυρό. Οι μαθητές του τον έχουν εγκαταλείψει και ο μόνος που εκπροσωπεί το ανδρικό φύλο είναι ο μαθητής που αγαπούσε ο Ιησούς, ο Ιωάννης. Είναι η στιγμή που πραγματοποιούνται τα λόγια του Ιησού: «θα πατάξουν τον ποιμένα και το ποίμνιο θα διασκορπιστεί». Μόνο ο απόστολος της αγάπης και οι μερικές γυναίκες που αληθινά αγαπούν με επί κεφαλής την μητέρα της αγάπης την Παναγία βρίσκονται κοντά στον Ιησού μέχρι την τελευταία στιγμή της επίγειας ζωής του.
Ακολουθώντας την παράδοση της Εκκλησίας η Σύνοδος ονομάζει την Παναγία : «Μητέρα του Χριστού και Μητέρα των ανθρώπων» διότι όπως διδάσκει η ίδια η Σύνοδος, η Β΄ του Βατικανού «συνεργάστηκε με την αγάπη στη γέννηση των πιστών της Εκκλησίας». (LG 53). Εκείνη «συνεργάστηκε στο έργο του Λυτρωτή με την υπακοή, την πίστη, την ελπίδα και την αγάπη για την εξασφάλιση της υπερφυσικής ζωής στις ψυχές των ανθρώπων». (LG 61. Ο νέος άνθρωπος, ο πνευματικός άνθρωπος τώρα γεννιέται από το νέο Αδάμ τον Χριστό και τη νέα Εύα την Παναγία που καθίσταται από τον ίδιο το Χριστό μητέρα όλων των χριστιανών. Η Παναγία εν Χριστώ και υποταγμένη εις Αυτόν συμμετέχει στην υπερφυσική αναγέννηση των ανθρώπων. Όπως η Παναγία γέννησε τον Πρωτότοκο Υιό, έτσι συνεργάζεται και στην υπερφυσική γέννηση όλων μας. “Έφερε στο φως τον Υιό, τον οποίο ο Θεός έθεσε ως Πρωτότοκο μεταξύ αδελφών, δηλαδή μεταξύ των πιστών, στων οποίων τη γέννηση και την formazione συνεργάζεται με μητρική αγάπη». (LG 63).

Ποια είναι η συνέπεια αυτού του μοναδικού γεγονότος, δηλαδή της μητρότητας της Παναγίας για μας που προήλθε από το Σταυρό; Ακούσαμε λίγο πριν: “Και από εκείνη την ώρα ο μαθητής την πήρε στο σπίτι του”. Την πήρε στο σπίτι του: Και εμείς έχουμε πάρει στο σπίτι μας την Παναγία; Εκτός από το ότι δεν υπάρχει σπίτι χριστιανικό που να μην έχει κάποια εικόνα της Παναγίας. Αλλά η Παναγία έχει ενθρονιστεί και στις ψυχές τόσων και τόσων χριστιανών που την ευλαβούνται και συχνά επαναλαμβάνουν : ενθυμήσου Παναγία πως ποτέ ψυχή καμία εις εσένα θαρρεμένη δεν ευρέθηκε χαμένη, ενθυμήσουμε και μένα που θαρρεύομαι σε σένα». Δεν εννοώ βέβαια το φυσικό μας σπίτι στο οποίο κατοικούμε. Εννοώ την κατοικία που είναι το ίδιο το άτομό μας, που είναι η ύπαρξή μας. Είναι πραγματικά παρούσα η Παναγία στην καρδιά μας και όχι απλώς περιστασιακά στη ζωή μας; Η μητρότητα της Παναγίας αγγίζει πραγματικά τις ίδιες τις ρίζες της ύπαρξής μας. Για ποιο όμως λόγο; Ας ακούσομε τι μας λέει ο Απόστολος Παύλος:

Η υπερφυσική μας αναγέννηση, η ριζική ανοικοδόμηση στο επίπεδο της χάρης είναι έργο του Αγίου Πνεύματος που έρχεται να κατοικήσει μέσα στην καρδιά μας. Όπως με την ενέργεια του Αγίου Πνεύματος συνελήφθηκε στα σπλάχνα της Παναγίας ο ενσαρκωμένος Λόγος του Θεού, έτσι με την ίδια ενέργεια του Αγίου Πνεύματος συλλαμβάνει μέσα μας «τη μορφή» του Χριστού: από Εκείνο εμείς μεταμορφωνόμαστε εν Χριστώ. Αλλά όπως το πρώτο έργο του Αγίου Πνεύματος ήταν απαραίτητη και η συγκατάθεση της Παναγίας στο Λόγο του Θεού έτσι για να υπάρξει και η δική μας αναγέννηση στη ζωή του Χριστού, χρειάζεται και η δική μας συγκατάθεση. Είναι η Παναγία που μας διδάσκει αυτή την ευαισθησία. Όπως εκείνη απάντησε στο Άγιο Πνεύμα μπορεί τώρα να μας διδάξει με τον καλύτερο τρόπο να γίνουμε πιο ευαίσθητοι στο λόγο του Θεού.

Είθε με τις ικεσίες της Παναγίας του Καρμήλου, ο Κύριος να προστατεύει και να ευλογεί τον γενικό Βικάριο της τοπικής μας Εκκλησίας π. Φραγκίσκο, ο οποίος αύριο εορτάζει την εικοστή έβδομη επέτειο της ιερατικής του χειροτονίας, να είναι πάντα ο απεσταλμένος του Κυρίου ανάμεσά μας προσφέροντας τη ζωή του για τον Ιησού και την Εκκλησία Του.
Ο Κύριος να ευλογεί το ενοριακό συμβούλιο, το σύλλογο του χωριού, όλα τα μέλη αυτής της ενοριακής κοινότητας, όσες έχουν την τιμή να φέρνουν το όνομα της Παναγίας του Καρμήλου αλλά και όλους τους ευλαβείς της Παναγίας για να είναι οι σημερινοί μαθητές του Ιησού που μιμούμενοι την Παναγία θα φέρνουν μέσα στη σύγχρονη κοινωνία το Ευαγγέλιο του Χριστού με τη ζωή τους και το λόγο τους. Αμήν.

Μετά την απόλυση της Θείας Λειτουργίας οι ενορίτες πρόσφεραν πλούσιο κέρασμα που ετοίμασαν οι οικογένειες της ενορίας.

Ακολουθήστε το Tinos Today στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις