back to top
- Δ Ι Α Φ Η Μ Ι ΣΗ -
- Δ Ι Α Φ Η Μ Ι ΣΗ -

Οι Έλληνες επιμένουν «τοπικά» για τα ψώνια τους εν μέσω της πανδημίας, όπως αποκαλύπτει έρευνα του Paypal

Διανύουμε πλέον τον έβδομο μήνα της πανδημίας του Covid-19 και δεν μπορούμε παρά να παρατηρήσουμε τις άπειρες αλλαγές που αυτή έχει φέρει στις ζωές μας. Και ενώ η Ελληνική κοινωνία φαίνεται να προσαρμόστηκε σχετικά γρήγορα στο νέο τρόπο ζωής που μας «επιβλήθηκε» από τη μία μέρα στην άλλη, το αρχικό σοκ έχει πλέον μετατραπεί σε αποδοχή πως κάποιοι τομείς της καθημερινότητας μας έχουν αλλάξει για πάντα.

Σε μελέτη που διενεργήθηκε για λογαριασμό του Paypal, του μεγαλύτερου και γνωστότερου ηλεκτρονικού πορτοφολιού στον κόσμο, διερευνήθηκαν οι αλλαγές στις αγοραστικές συνήθειες των Ελλήνων κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Το Paypal είναι άλλωστε γνωστό για την τεράστια γκάμα καταστημάτων και επιχειρήσεων με τις οποίες συνεργάζεται, από e-shops ηλεκτρικών ειδών μέχρι και διαδικτυακά καζίνο (μια λίστα από καζίνο με Paypal στην Ελλάδα μπορείτε να βρείτε σε σελίδες όπως το apati.info).

Τα ευρήματα της έρευνας του Paypal

Όπως και πολλές άλλες χώρες του κόσμου, η Ελλάδα αντιμετώπισε σοβαρά και έντονα προβλήματα τον πρώτο καιρό μετά το ξέσπασμα της πανδημίας. Οι Έλληνες δεν είναι (ή τουλάχιστον δεν ήταν) από τους λαούς που ψωνίζουν παραδοσιακά από το ίντερνετ. Ανεξαρτήτως κατηγορίας αγορών. Σε αυτό φυσικά έπαιξε ρόλο ο συνδυασμός του αργού ίντερνετ μέχρι τα τέλη της προηγούμενης δεκαετίας αλλά και τα Capital Controls στη χώρα, από το 2015 και έπειτα. Σύμφωνα όμως με την πρόσφατη μελέτη, που έγινε για λογαριασμό του PayPal, αυτό φαίνεται να αλλάζει τελευταία.

Ένα από τα σημαντικότερα ευρήματα της είναι το γεγονός πως οι Έλληνες, κατά τη διάρκεια της καραντίνας και των περιοριστικών μέτρων, έδειξαν αφενός εμπιστοσύνη στα μεγάλα καταστήματα και στα γνωστά brands για τα ψώνια τους, αφετέρου όμως δόθηκε σημαντική ώθηση και στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Αυτό για πολλούς ήταν αναμενόμενο, καθώς πολλές από τις μεγάλες εταιρείες λιανικού εμπορίου και τα σούπερ μάρκετ φαίνεται πως πιάστηκαν απροετοίμαστες στο ξέσπασμα της νόσου. Αποδείχτηκε πως δεν είχαν ένα οργανωμένο δίκτυο για online παραγγελίες και κατ’ οίκον παραδόσεις, ενώ ακόμα και οι ιστοσελίδες τους φάνηκε να υποφέρουν (με σοβαρά downtimes) στις πρώτες μέρες ή και μήνες της καραντίνας.

Αντίθετα, τα μικρότερα καταστήματα και τα μίνι μάρκετ έδειξαν μια αξιοζήλευτη προσαρμογή στα νέα δεδομένα. Εκμεταλλευόμενα κυρίως την ευελιξία στα ωράριά τους, αλλά και στο προσωπικό που απασχολούν, βγήκαν μεγάλοι κερδισμένοι από αυτήν την ιστορία. Μάλιστα, σύμφωνα με την ίδια πάντα έρευνα, το 60% του πληθυσμού δήλωσε πως ένιωσε πολύ χαρούμενο και ιδιαίτερα υπεύθυνο υποστηρίζοντας τις μικρές επιχειρήσεις στη διάρκεια της πανδημίας, καθώς αυτές είναι πιο εύκολο να επηρεαστούν από την κρίση. Ειδικότερα, το κοινό μεγαλύτερης ηλικίας, δηλαδή άνθρωποι άνω των 65 χρόνων, δήλωσαν σε ποσοστό 87% πως χάρηκαν που βοήθησαν στην επιβίωση της μικρής επιχείρησης, δεδομένης και της άψογης εξυπηρέτησης και της διευκόλυνσης που βίωσαν από αυτές τους τελευταίους μήνες. Το ποσοστό αυτό δεν πρέπει να ξενίζει. Οι άνθρωποι μεγάλης ηλικίας είχαν λάβει ρητές εντολές να περιορίσουν τις κινήσεις τους ελέω του ιού Covid-19. Με τα πολυκαταστήματα και τα σούπερ μάρκετ να έχουν πολλές φορές αναμονή εβδομάδων για παράδοση στο σπίτι, τα συνοικιακά καταστήματα και τα μίνι μάρκετ κάλυψαν την ανάγκη αυτή με αυθημερόν παραδόσεις, πληρωμές με πιστωτικές και χρεωστικές κάρτες αλλά κυρίως με χαμόγελο και χαρά που βοηθούν κόσμο που το έχει ανάγκη.

Τα μετρητά, ο μεγάλος χαμένος

Αν οι μικρές και τοπικές επιχειρήσεις ήταν ο μεγάλος νικητής στην περίοδο αυτή, θα μπορούσαμε να πούμε πως οι πληρωμές με μετρητά ήταν ο μεγάλος χαμένος. Καθώς τα μέτρα προφύλαξης από τον κορονοϊό γίνονταν πιο αυστηρά, ο περισσότερος κόσμος προτιμούσε να μην έχει καμία ανταλλαγή που να μπορεί να αυξήσει το ρίσκο μετάδοσης της ασθένειας. Ταυτόχρονα, το γεγονός πως οι τράπεζες έχουν πλέον μεγάλες ουρές εντός και εκτός του καταστήματος, μείωσε την ποσότητα μετρητών που κυκλοφορεί στην αγορά και ώθησε αρκετο κόσμο να «ξεσκονίσει» τις πιστωτικές και χρεωστικές του κάρτες. Είδαμε άλλωστε και σε διαφημιστικά μηνύματα πολλών καταστημάτων να προβάλλεται πως πλέον όλες οι πληρωμές μπορούν να γίνουν ηλεκτρονικά από τις ιστοσελίδες ή και με αντικαταβολή μέσω POS που φέρει ο διανομέας. Στην έρευνα του Paypal αυτό αντικατοπτρίζεται από το γεγονός πως το 50% των ανθρώπων, ειδικά άτομα νεαρής ηλικίας, δήλωσε ρητά πως δε θέλει να πραγματοποιήσει ξανά πληρωμή με επαφή και μετρητά. Επίσης, ένα αρκετά μεγάλο ποσοστό των ανθρώπων άνω των 65 δήλωσε πως είναι χαρούμενο που παρατά τις συναλλαγές με χαρτονομίσματα για λογαριασμό των ηλεκτρονικών πληρωμών και των καρτών. Τέλος, έκρηξη παρατηρήθηκε επίσης και στην εξόφληση των λογαριασμών κάθε είδους (κοινής ωφέλειας, κινητών τηλεφώνων κλπ) μέσω ίντερνετ, καθώς πλέον άνω του 50% των Ελλήνων προτιμά αυτή τη μέθοδο.

Ακολουθήστε το Tinos Today στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις της Τήνου

Newsletter

Οι Έλληνες επιμένουν «τοπικά» για τα ψώνια τους εν μέσω της πανδημίας, όπως αποκαλύπτει έρευνα του Paypal

Διανύουμε πλέον τον έβδομο μήνα της πανδημίας του Covid-19 και δεν μπορούμε παρά να παρατηρήσουμε τις άπειρες αλλαγές που αυτή έχει φέρει στις ζωές μας. Και ενώ η Ελληνική κοινωνία φαίνεται να προσαρμόστηκε σχετικά γρήγορα στο νέο τρόπο ζωής που μας «επιβλήθηκε» από τη μία μέρα στην άλλη, το αρχικό σοκ έχει πλέον μετατραπεί σε αποδοχή πως κάποιοι τομείς της καθημερινότητας μας έχουν αλλάξει για πάντα.

Σε μελέτη που διενεργήθηκε για λογαριασμό του Paypal, του μεγαλύτερου και γνωστότερου ηλεκτρονικού πορτοφολιού στον κόσμο, διερευνήθηκαν οι αλλαγές στις αγοραστικές συνήθειες των Ελλήνων κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Το Paypal είναι άλλωστε γνωστό για την τεράστια γκάμα καταστημάτων και επιχειρήσεων με τις οποίες συνεργάζεται, από e-shops ηλεκτρικών ειδών μέχρι και διαδικτυακά καζίνο (μια λίστα από καζίνο με Paypal στην Ελλάδα μπορείτε να βρείτε σε σελίδες όπως το apati.info).

Τα ευρήματα της έρευνας του Paypal

Όπως και πολλές άλλες χώρες του κόσμου, η Ελλάδα αντιμετώπισε σοβαρά και έντονα προβλήματα τον πρώτο καιρό μετά το ξέσπασμα της πανδημίας. Οι Έλληνες δεν είναι (ή τουλάχιστον δεν ήταν) από τους λαούς που ψωνίζουν παραδοσιακά από το ίντερνετ. Ανεξαρτήτως κατηγορίας αγορών. Σε αυτό φυσικά έπαιξε ρόλο ο συνδυασμός του αργού ίντερνετ μέχρι τα τέλη της προηγούμενης δεκαετίας αλλά και τα Capital Controls στη χώρα, από το 2015 και έπειτα. Σύμφωνα όμως με την πρόσφατη μελέτη, που έγινε για λογαριασμό του PayPal, αυτό φαίνεται να αλλάζει τελευταία.

Ένα από τα σημαντικότερα ευρήματα της είναι το γεγονός πως οι Έλληνες, κατά τη διάρκεια της καραντίνας και των περιοριστικών μέτρων, έδειξαν αφενός εμπιστοσύνη στα μεγάλα καταστήματα και στα γνωστά brands για τα ψώνια τους, αφετέρου όμως δόθηκε σημαντική ώθηση και στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Αυτό για πολλούς ήταν αναμενόμενο, καθώς πολλές από τις μεγάλες εταιρείες λιανικού εμπορίου και τα σούπερ μάρκετ φαίνεται πως πιάστηκαν απροετοίμαστες στο ξέσπασμα της νόσου. Αποδείχτηκε πως δεν είχαν ένα οργανωμένο δίκτυο για online παραγγελίες και κατ’ οίκον παραδόσεις, ενώ ακόμα και οι ιστοσελίδες τους φάνηκε να υποφέρουν (με σοβαρά downtimes) στις πρώτες μέρες ή και μήνες της καραντίνας.

Αντίθετα, τα μικρότερα καταστήματα και τα μίνι μάρκετ έδειξαν μια αξιοζήλευτη προσαρμογή στα νέα δεδομένα. Εκμεταλλευόμενα κυρίως την ευελιξία στα ωράριά τους, αλλά και στο προσωπικό που απασχολούν, βγήκαν μεγάλοι κερδισμένοι από αυτήν την ιστορία. Μάλιστα, σύμφωνα με την ίδια πάντα έρευνα, το 60% του πληθυσμού δήλωσε πως ένιωσε πολύ χαρούμενο και ιδιαίτερα υπεύθυνο υποστηρίζοντας τις μικρές επιχειρήσεις στη διάρκεια της πανδημίας, καθώς αυτές είναι πιο εύκολο να επηρεαστούν από την κρίση. Ειδικότερα, το κοινό μεγαλύτερης ηλικίας, δηλαδή άνθρωποι άνω των 65 χρόνων, δήλωσαν σε ποσοστό 87% πως χάρηκαν που βοήθησαν στην επιβίωση της μικρής επιχείρησης, δεδομένης και της άψογης εξυπηρέτησης και της διευκόλυνσης που βίωσαν από αυτές τους τελευταίους μήνες. Το ποσοστό αυτό δεν πρέπει να ξενίζει. Οι άνθρωποι μεγάλης ηλικίας είχαν λάβει ρητές εντολές να περιορίσουν τις κινήσεις τους ελέω του ιού Covid-19. Με τα πολυκαταστήματα και τα σούπερ μάρκετ να έχουν πολλές φορές αναμονή εβδομάδων για παράδοση στο σπίτι, τα συνοικιακά καταστήματα και τα μίνι μάρκετ κάλυψαν την ανάγκη αυτή με αυθημερόν παραδόσεις, πληρωμές με πιστωτικές και χρεωστικές κάρτες αλλά κυρίως με χαμόγελο και χαρά που βοηθούν κόσμο που το έχει ανάγκη.

Τα μετρητά, ο μεγάλος χαμένος

Αν οι μικρές και τοπικές επιχειρήσεις ήταν ο μεγάλος νικητής στην περίοδο αυτή, θα μπορούσαμε να πούμε πως οι πληρωμές με μετρητά ήταν ο μεγάλος χαμένος. Καθώς τα μέτρα προφύλαξης από τον κορονοϊό γίνονταν πιο αυστηρά, ο περισσότερος κόσμος προτιμούσε να μην έχει καμία ανταλλαγή που να μπορεί να αυξήσει το ρίσκο μετάδοσης της ασθένειας. Ταυτόχρονα, το γεγονός πως οι τράπεζες έχουν πλέον μεγάλες ουρές εντός και εκτός του καταστήματος, μείωσε την ποσότητα μετρητών που κυκλοφορεί στην αγορά και ώθησε αρκετο κόσμο να «ξεσκονίσει» τις πιστωτικές και χρεωστικές του κάρτες. Είδαμε άλλωστε και σε διαφημιστικά μηνύματα πολλών καταστημάτων να προβάλλεται πως πλέον όλες οι πληρωμές μπορούν να γίνουν ηλεκτρονικά από τις ιστοσελίδες ή και με αντικαταβολή μέσω POS που φέρει ο διανομέας. Στην έρευνα του Paypal αυτό αντικατοπτρίζεται από το γεγονός πως το 50% των ανθρώπων, ειδικά άτομα νεαρής ηλικίας, δήλωσε ρητά πως δε θέλει να πραγματοποιήσει ξανά πληρωμή με επαφή και μετρητά. Επίσης, ένα αρκετά μεγάλο ποσοστό των ανθρώπων άνω των 65 δήλωσε πως είναι χαρούμενο που παρατά τις συναλλαγές με χαρτονομίσματα για λογαριασμό των ηλεκτρονικών πληρωμών και των καρτών. Τέλος, έκρηξη παρατηρήθηκε επίσης και στην εξόφληση των λογαριασμών κάθε είδους (κοινής ωφέλειας, κινητών τηλεφώνων κλπ) μέσω ίντερνετ, καθώς πλέον άνω του 50% των Ελλήνων προτιμά αυτή τη μέθοδο.

Ακολουθήστε το Tinos Today στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις της Τήνου