Αρχική Blog Σελίδα 1201

Σύλλογος Υστερνιωτών Τήνου: «Είμαστε ανοικτοί σε συζήτηση για το θέμα του Μουσείου και της Βιβλιοθήκης»

0

Στις 17/2/2023 λάβαμε την παρακάτω επιστολή η οποία μας προτρέπει να μεταφέρουμε τα εκθέματα του Μουσείου σε άλλο χώρο με προτεινόμενο το Πρώην Δημοτικό Σχολείο και να αδειάσουμε την βιβλιοθήκη.

Κτίρια τα οποία ναι μεν ανήκουν στην πρώην κοινότητα Υστερνίων αλλά την συντήρηση τα τελευταία 25 χρόνια την κάνει ο Σύλλογος.

Η βιβλιοθήκη του χωριού

Γιατί μέσα από την συζήτηση να μην βρούμε τρόπους να διαφημίσουμε το Μουσείο ή να κάνουμε κι άλλες δράσεις στη βιβλιοθήκη εκτός από αυτές που κάνει ο Σύλλογος;

Γιατί δεν αναφέρεται ο αριθμ. Απόφασης του Δημοτικού συμβουλίου που συζητήθηκε η παραπανω απόφαση;

Γιατί τόσα χρόνια δεν ερωτηθηκαμε ποτέ με πιο κόστος τα συντηρούμε;

Είμαστε εδώ ανοικτοί σε συζήτηση και περιμένουμε να ανακαλέσετε, γιατί το χρωστάμε σε όσους δημιούργησαν το Μουσείο και κάποιοι δεν είναι πια ανάμεσα μας!

Διοικητικό Συμβούλιο Συλλόγου Υστερνιωτών Τήνου

Διεθνές πρόγραμμα φιλοξενίας “The inherited earth” στην Τήνο

0

Η ΝΩΜΩ ΑμΚε, δημιουργήθηκε με πρόθεση να διευκολύνει στη διασύνδεση τομέων και ειδικοτήτων με έμφαση στην εξωστρέφεια. Το όραμα της συγκροτούν τόσο η διεύρυνση της πρόσβασης ανάμεσα στους πολιτιστικούς και δημιουργικούς τομείς με κριτήριο τις ομάδες κοινού, όσο η προσέγγιση τους σε έρευνα, τεχνολογία και ανάπτυξη. Υλοποιεί τις δράσεις της μέσα από θεματικούς άξονες, και επιλέγει ως πρώτο το «ΧΩΡΟ». Το έργο Fe26 που έχει επιλεγεί στο πλαίσιο του θεματικού αυτού άξονα, προσεγγίζει το θέμα, με πολυδιάστατο τρόπο, ενώ παράλληλα αναδεικνύεται η σημασία του για τη συγκρότηση και τη δυναμική κρίσιμων πεδίων της ανθρώπινης ζωής.

FE26
Το Fe26 είναι ένα πρόγραμμα για την ανάδειξη της σχέσης του ανθρώπου με την ύλη. Με άξονα το μέταλλο και τους μηχανισμούς που το καθιστούν πολιτιστικό απόθεμα, η τέχνη με την επιστήμη και την τεχνολογία πλέκονται σε ένα γαϊτανάκι δράσεων και δημιουργίας. Στο residency, με τίτλο “the inherited earth”, ένα εγχείρημα εφήμερης επανακατοίκησης στο λατομείο του Αγ. Ελευθερίου, οι συμμετέχοντες θα επιλέξουν ένα εδαφικό τμήμα του και χρησιμοποιώντας υλικά/τεχνικές του τότε και του τώρα, θα δημιουργήσουν εικαστικά, περιβαλλοντικά, κοινωνικά έργα/παραγωγές.

Το νησί της Τήνου ενώ έχει δει μία δραστική άνοδο στην επισκεψιμότητά και την ανάπτυξη, η πλούσια πολιτιστική κληρονομιά του, υποχωρεί γρήγορα και μεγάλης αξίας “πολιτιστικά” τοπία αλλά και υλικές και άυλες τεχνικές παραδόσεις παραγνωρίζονται. Η Έξω Μεριά της δε, εκτός από τον Πύργο, μία περιοχή με σημαντική ιστορία, παραμένει κρυφή και απροσπέλαστη. Η θέληση όμως των τεχνιτών πρώτης και δεύτερης γενιάς, των ιστορητών και λαογράφων της, αλλά και των Ελλήνων και διεθνών ερευνητών και καλλιτεχνών μας καθησυχάζουν και μας δίνουν κουράγιο για να υπερνικήσουμε τις όποιες αντιξοότητες.

Στόχος μας είναι η επαναχρησιμοποίηση και επαναπροσέγγιση παλαιών βιώσιμων τεχνικών και υλικών, μέσω ενός εγχειρήματος σχολιασμού και ενδεχομένως πρότασης για το πώς διαχειριζόμαστε την κληροδοτούμενη μας γη, από το πρίσμα του Τόπου της Έξω Μεριάς, της μνήμης, της σύγχρονης τέχνης και του πολιτισμού ευρύτερα.

The inherited earth

Το διεθνές πρόγραμμα φιλοξενίας (residency), δημιουργών (καλλιτεχνών & ερευνητών) υλοποιείται στο προβιομηχανικό παραδοσιακό λατομείο του Αγίου Ελευθερίου της Τήνου. Επιλέγονται δημιουργοί μέσα από την οργάνωση ανοιχτού καλέσματος. Βαρύτητα δίνεται στις προτάσεις με πρόθεση συνέργειας και ενσωμάτωσης της τοπικής κοινότητας και των δημιουργικών διαδικασιών γύρω της. Κύρια εστίαση του προγράμματος αποτελεί η δημιουργία επιτόπιου ερευνητικού και καλλιτεχνικού έργου στο χώρο του λατομείου και η εν συνεχεία έκθεση του στον ίδιο χώρο.

Τα έργα θα είναι 12 και θα δημιουργηθούν από 15 καλλιτέχνες και ομάδες, από διαφορετικές χώρες αναφέρονται ενδεικτικά: Φιλιώ Λούβαρη (Ελλάδα), Μαρία Βαρελά (Ελλάδα), Miriam Isa (Ισπανίδα), Jackson Shallcross Platt (Βρετανία), Helena Waldmann (Γερμανία), Franek Wardyński (Πολωνία), Lily Clark (Αμερική), JMarie Hervé (Γαλλία).

Ανάλυση ενδεικτικών διαδικασιών και προγράμματος δημιουργίας 3 προτεινόμενων έργων:

Franek Wardynski (Πολωνία) : Ο καλλιτέχνης κάνει εικαστικά / ερευνητικά έργα γύρω από τη γεωλογία και η μεθοδολογία του έχει ως εξής: μελέτη και αποκωδικοποίηση της γεωλογικής – γεωμορφολογικής ιδιομορφίας της περιοχής. Αξιοποίηση της για τη δημιουργία ενός εικαστικού οπτικοακουστικού ερευνητικού έργου με βάση τη σχέση του ανθρώπου, της φύσης και της ασφάλειας όπως αυτή καθορίστηκε στην Τήνο μέσα από τη χρήση υλικών (πετρωμάτων, ορυκτών, μετάλλων).

Jackson Shallcross Platt (Βρετανία): Ο καλλιτέχνης κάνει ερευνητικό / εικαστικό έργο και η μεθοδολογία του έχει ως εξής: τεκμηρίωση των διαδρομών του μαρμάρου από το λατομείο, στα εργαστήρια στην Αθήνα σε άλλες χώρες και σε κτίρια και εκκλησίες.

Σκοπός: σχεδιασμός χάρτη

Μαρία Βαρελά (Ελλάδα): Συμμετοχικό Υφαντό έργο με βάση την αλγοριθμική μεταροπή της χημικής σύνθεσης του μαρμάρου της περιοχής σε μοτίβο ύφανσης με τη συμμετοχή της κοινότητας.

Οι καλλιτέχνες και επισκέπτες θα έχουν τη δυνατότητα να γνωρίσουν τους τόπους του νησιού. Θα γίνουν ξεναγήσεις και διαδρομές, τόσο κατά τη διάρκεια του residency όσο και της έκθεσης. Ο επισκέπτης θα καθοδηγείται στα σημεία δημιουργίας έργων όπου θα αναφέρονται λίγα λόγια για το λατομείο, την ιστορία της περιοχής, κάθε έργο και καλλιτέχνη. Με συνοδευτικά έντυπα ένα δίγλωσσος ή τρίγλωσσος κατάλογος, δίγλωσσο φυλλάδιο, χάρτη του λατομείου. Η είσοδος είναι ελεύθερη.

Οι δράσεις θα είναι μοιρασμένες σε όλη τη διάρκεια του προγραμμάτος και τα εγκαίνια προγραμματίζονται για 14 Μαΐου 2023, ώρα 20:00, με την ολοκλήρωση του έργου των καλλιτεχνών στην είσοδο του λατομείου.

Ο “χώρος” μέσα από την δράση the inherited earth διερευνάται τόσο ως φυσικός, όσο και ως ανθρωπογενής, δημόσιος, κοινωνικός, αλλά και προσωπικός και για αυτό συνιστά μία εξαιρετικά ενδιαφέρουσα συγκυρία για την διατήρηση της συλλογικής μνήμης, αξιοποιώντας τα τοπόσημα του νησιού, την καταγεγραμμένη ιστορία τους, αλλά και τις ιστορίες των ανθρώπων που ασχολήθηκαν στο παρελθόν με τις εργασίεςτου λατόμου, του μαρμαροτέχνη και του σιδηρουργού.

Τήνος – Νέα ημερομηνία στη διανομή τροφίμων

0

Η προγραμματισμένη διανομή τροφίμων για την σήμερα, Πέμπτη 6 Απριλίου αναβάλλεται για την Παρασκευή 7 Απριλίου.

Ανακοινώνεται στους εμπεριστάτους αδελφούς μας της Ιεράς Νήσου Τήνου ότι, ο Σεβασμιώτατος Ποιμενάρχης μας κ. Δωρόθεος Β’ αφουγκραζόμενος τις ποιμαντικές και άλλες ανάγκες και ανύστακτα εργαζόμενος για την ωφέλεια των συνανθρώπων μας, με μέριμνά του θα πραγματοποιηθεί διανομή κατεψυγμένων κοτόπουλων για το Πασχαλινό τραπέζι

Παρασκευή 7 Απριλίου, και ώρα 1 – 3 μ.μ.

στους χώρους της πρώην Εκκλησιαστικής Σχολής Τήνου σε άπορες και εμπερίστατες οικογένειες στα πλαίσια του προγράμματος της Ιεράς μας Μητροπόλεως «ΕΙΜΑΣΤΕ ΜΙΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ».

Επιτροπή Κληρικών θα διανείμει τα τρόφιμα με διάκριση και εχεμύθεια στους αναξιοπαθούντας συνανθρώπους μας τηρώντας τα μέτρα προστασίας της Δημοσίας Υγείας.

Τήνος – Αναβίωση του Εθίμου της Κυριακής των Βαΐων

0

Πάρτε τις ροκάνες σας η ματσάκια αγριολούλουδα και ελάτε να αναβιώσουμε το Έθιμο της Κυριακής των Βαϊων.

Θα περιηγηθούν στα στενά της χώρα και θα καταλήξουμε στην παραλία που θα ρίξουμε τα λουλούδια μας στην θάλασσα και θα κεραστούμε.

Κυριακή 09 Απριλίου 11.00
Δευτερο Δημοτικό Σχολείο

Τρεις νέοι υπάλληλοι στο Δήμο Τήνου

0

Γραφείο τύπου Δήμου Τήνου

«Καλωσορίζουμε στην οικογένεια του Δήμου τρεις νέους υπαλλήλους»

Πραγματοποιήθηκε η ορκομωσία τριών μόνιμων υπαλλήλων του Δήμου, των ειδικοτήτων ΤΕ 4 Μηχανολόγων – Ηλεκτρολόγων – Μηχανικών, ΤΕ 5 Τοπογράφων – Μηχανικών και ΠΕ1 Διοικητικού – Οικονομικού. Την ορκωμοσία πραγματοποίησε ο Δήμαρχος Τήνου Γιάννης Σιώτος, ο οποίος αφού καλωσόρισε τους νέους υπαλλήλους τους ευχήθηκε καλή δύναμη και παραγωγική θητεία, επισημαίνοντας τη σημασία της τοπικής αυτοδιοίκησης για την ανάπτυξη του νησιού, αλλά και την καθημερινότητα των πολιτών.

Στο πλαίσιο πραγματοποιήθηκε ενημερωτική συζήτηση για γενικά θέματα του Δήμου, αλλά και ειδικότερα θέματα λειτουργίας των αντίστοιχων υπηρεσιών, στις οποίες θα ενσωματωθούν. Κοινός στόχος η καλύτερη και ταχύτερη εξυπηρέτηση των δημοτών και η βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών μέσα σε κατάλληλο εργασιακό περιβάλλον για τα στελέχη του Δήμου.

Φιλανθρωπικό τουρνουά ποδοσφαίρου στην Τήνο

0

Τετάρτη 19 Απριλίου στις 16.00 στο Δημοτικό Γήπεδο Βίντσι

Συμμετέχουν

Παλαίμαχοι Τήνου

Παλαίμαχοι Μυκόνου

Ομάδα Σωμάτων Ασφαλείας

όλοι μαζί μπορούμε

Συνάντηση Υποψηφίας Δημάρχου Τήνου Αναστασίας Ψάλτη με τον Δήμαρχο Καισαριανής

0

Η επικεφαλής του συνδυασμού ΑΛΛΑΖΟΥΜΕ Αναστασία Ψάλτη, στο πλαίσιο των επαφών της στην Αθήνα, συναντήθηκε με τον Χρήστο Βοσκόπουλο, Δήμαρχο Καισαριανής. Ο Δήμαρχος Καισαριανής υποδέχθηκε εγκάρδια την κα Ψάλτη και μετέφερε την εμπειρία του για το πώς μια δημοτική αρχή, η οποία παρέλαβε ένα δήμο σε κατάσταση απαξίωσης, εγκατάλειψης και ανύπαρκτες υποδομές, όπως έχει δηλώσει στον απολογισμό του Δήμου Καισαριανής, κατάφερε να αλλάξει τα δεδομένα και πώς με όραμα, αποφασιστικότητα και εργατικότητα «έχτισαν» τα πάντα από την αρχή, βάζοντας τα θεμέλια για μια πόλη σύγχρονη, λειτουργική και εξυπηρετική για τους δημότες.

Η κα Ψάλτη θεμελίωσε μια ακόμη καίρια συνεργασία αποδεικνύοντας άλλη μια φορά ότι άνθρωποι που αφουγκράζονται τις ανάγκες των συνδημοτών τους, αγαπούν τον τόπο τους, είναι αληθινοί και δημιουργικοί, μπορούν να εμπνεύσουν και να αλλάξουν την εικόνα της τοπικής αυτοδιοίκησης. Η παράταξη και η υποψήφια Δήμαρχος ευχαριστούμε θερμά τον Δήμαρχο Καισαριανής για την φιλοξενία και τη διάθεση συνεργασίας

Τα παραδοσιακά παιχνίδια του Νίκου Σολάρη ταξιδεύουν στην Τήνο!

0

Τα παραδοσιακά παιχνίδια ταξιδεύουν στην Τήνο!

Η πλούσια συλλογή-θησαυρός του Νίκου Σολάρη ταξιδεύει στο νησί της Τήνου σε έκθεση που θα πραγματοποιηθεί στο Δημοτικό σχολείο Εξωμβούργου στις 5 Απριλίου, ενώ στις 6 και 7 Απριλίου η έκθεση θα μεταφερθεί στην ενοριακή αίθουσα του Αγίου Αντωνίου για τα δημοτικά της χώρας. Για πληροφορίες και ραντεβού προκειμένου να γνωρίσετε την έκθεση, καλό θα ήταν να επικοινωνήσετε με τον κ. Σολάρη στο τηλέφωνο 6976233841.

Να σημειωθεί πως η έκθεση πραγματοποιείται απο το Δημοτικό Σχολείο Εξωμβούργου σε συνεργασία με το Παραδοσιακό εργαστήρι Σύρου Άρωμα Παράδοσης με την στήριξη της Καθολικής αρχιεπισκοπής Τήνου. 

Η υποστελέχωση του Κ.Υ. Τήνου στο επίκεντρο της συζήτησης της Υποψηφίας Δημάρχου Αναστασίας Ψάλτη και του Υπουργού Υγείας

0

Η υποψήφια Δήμαρχος Τήνου Αναστασία Ψάλτη συναντήθηκε σήμερα Τρίτη,04/04 με τον Υπουργό Υγείας Θάνο Πλεύρη και συζήτησε μαζί του καίρια θέματα που αφορούν τον τομέα της υγείας στο νησί μας.

Συγκεκριμένα, συζητήθηκαν το θέμα του Κέντρου Υγείας Τήνου, του μοναδικού φορέα Πρωτοβάθμιας Περίθαλψης στο νησί μας και δόθηκε έμφαση στην υποστελέχωση του ιατρικού προσωπικού. Η υποψήφια Δήμαρχος Τήνου Αναστασία
Ψάλτη επεσήμανε στον Υπουργό ότι ο τηνιακός λαός αναγκάζεται να μετακινείται εκτός νησιού συνεχώς ακόμη και για τις πιο απλές υποθέσεις που αφορούν στην υγεία του και οι γιατροί και το προσωπικό αποτελούν πραγματικούς ήρωες, οι οποίοι δίνουν καθημερινή μάχη με αυτή την τρομερά δύσκολη συνθήκη.

Η επικεφαλής των ΑΛΛΑΖΟΥΜΕ Αναστασία Ψάλτη έθεσε το ζήτημα των κινήτρων που πρέπει να δοθούν στους ιατρούς που μετατίθενται στα νησιά και συγκεκριμένα στην αύξηση του επιδόματος ενοικίου, λόγω της ανόδου των τιμών στις περιοχές αυτές. Η κα Ψάλτη στάθηκε στο γεγονός ότι, παρά τη διαφαινόμενη πρόταση του Υπουργείου σχετικά με τους θερινούς μήνες για το μισθολογικό του ιατρικού προσωπικού, επιβάλλεται να υπάρξει ειδικό καθεστώς για τους ιατρούς γενικά για τη χειμερινή περίοδο.

Ο κίνδυνος να μη μπορεί να εξυπηρετήσει το υποστελεχωμένο Κέντρο Υγείας , όχι μόνο τους πολίτες, αλλά και τους χιλιάδες επισκέπτες που συρρέουν στο νησί στις τουριστικές περιόδους είναι πλέον αδιαπραγμάτευτα εμφανής. Η υποψήφια Δήμαρχος Τήνου Αναστασία Ψάλτη υπογράμμισε στον Υπουργό ότι η πλήρης έλλειψη ενδιαφέροντος από τις κατά περιόδους Δημοτικές Αρχές σε ό,τι αφορά το Κέντρο

Υγείας Τήνου έχει δημιουργήσει μια πολύ μεγάλη αγωνία για το τι μέλλει γενέσθαι με την υγεία των πολιτών και των επισκεπτών. Τέλος, η ισχνή παρουσία αγροτικών ιατρών στα χωριά, παρά το γεγονός ότι οι κάτοικοι φροντίζουν να δημιουργήσουν καταστήματα ικανά να δεχτούν τους κατοίκους, δημιουργεί κραυγές αγωνίας από το σύνολο των παραμελημένων από την τοπική αρχή και σε αυτό το θέμα χωριών. Η κα Ψάλτη προχώρησε και στην πρόταση να υπάρξει συνεργασία με το Υπουργείο Ναυτιλίας, ώστε να έχει έδρα ειδικό πλοίο για τις διακομιδές ασθενών, μια πρόταση την οποία άκουσε ο Υπουργός Υγείας με μεγάλο ενδιαφέρον.

Μετά το τέλος της συνάντησης η Αναστασία Ψάλτη δήλωσε: « Θέλω να ευχαριστήσω τον Υπουργό Υγείας για την ευκαιρία που μου έδωσε να αναπτύξω τα θέματα που απασχολούν τον πολύπαθο τομέα της υγείας του νησιού μας, ο οποίος συνεχίζει να είναι στο περιθώριο του ενδιαφέροντος της Δημοτικής Αρχής και να στηρίζεται μόνο στις άοκνες προσπάθειες του δοκιμαζόμενου καθημερινά προσωπικού όλων των υπηρεσιών, του Συλλόγου Φίλων του Κέντρου Υγείας «Ν.Κόγκος» και των απλών πολιτών. Για τον συνδυασμό ΑΛΛΑΖΟΥΜΕ η προσπάθεια θεμελίωσης ενός
εξοπλισμένου και σωστά επανδρωμένου Κέντρου Υγείας για το νησί αποτελεί βασικό πυλώνα των εργασιών μας».

Σχολείο Πύργου Τήνου – Επίσκεψη του «Βοήθεια στο σπίτι»

0

Την Τρίτη 4 Απριλίου είχαμε τη χαρά να φιλοξενήσουμε στο Δημοτικό Σχολείο Πύργου τους εργαζόμενους του προγράμματος «Βοήθεια στο σπίτι» της Κοινωφελούς Επιχείρησης Υπηρεσιών Δήμου Τήνου, κ. Δελατόλα Αντώνη (κοινωνικός λειτουργός), κ. Παρασκευά Ελένη (νοσοκόμα) και κ. Μαλλιάρη Μαρία (νοσοκόμα) με σκοπό να μας δώσουν πληροφορίες και συμβουλές για την παροχή πρώτων βοηθειών.

Στο πρόγραμμα συμμετείχαν οι μαθητές του Δημοτικού Σχολείου και του Νηπιαγωγείου Πύργου, οι οποίοι ανέλαβαν ενεργό δράση και υποδυόμενοι ρόλους αναπαρέστησαν καταστάσεις που χρήζουν πρώτων βοηθειών. Μαζί με τους εργαζόμενους του προγράμματος «Βοήθεια στο σπίτι» έδωσαν λύσεις σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης για παροχή βοήθειας. Οι μαθητές μας έμαθαν πολλές χρήσιμες και σημαντικές πληροφορίες και έμειναν πολύ ενθουσιασμένοι.

Ευχαριστούμε θερμά τους εργαζομένους του προγράμματος «Βοήθεια στο σπίτι» του Δήμου Τήνου για την υπέροχη παρουσίαση!

Δημοτικό Σχολείο Πύργου Τήνου